מדיטרנה תופס את מקומו על מפת הפסטיבלים הבינלאומית

הבוקר הושק במשכן לאמנויות הבמה באשדוד פסטיבל מדיטרנה אשדוד השלישי בנוכחות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מנכ"ל המשכן מר מוטי מלכא, המנהל האומנותי דודו זרז'בסקי, המנהל המוזיקלי שמעון פרנס, מנהל תחום הקולנוע משה אבגי, והיועץ הקולינרי ליריד האוכל אידי ישראלוביץ. את תחום האמנות-התערוכה הציגה האוצרת רוני כהן-בנימיני ממוזיאון אשדוד לאמנות.

למעלה מ- 150 אמנים מוזיקאים, אנשי קולנוע ושפים מובילים יארח השנה הפסטיבל הבינלאומי מדיטרנה החוגג שלוש שנים לקיומו. הפסטיבל יתקיים בין ה- 6 ל-11 ביוני ויתפרס על שבעה מתחמי הופעות ואירועים: אמפי אשדוד, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, בית יד לבנים, "טברנה יוונית" בבית החייל, כיכר המשכן, מוזיאון אשדוד לאמנות ומרכז מונארט. כל אורחיו של הפסטיבל הם ממדינות אגן הים התיכון, וההפקות המוצגות בו הן הפקות מקור ייחודיות ומסקרנות המשלבות אמנים ישראלים מובילים בתחומם עם אמנים והרכבים בינלאומיים, היוצרים פסיפס מוזיקלי מרתק ומרגש.

הפרויקט של עידן רייכל יארח את אנטוניו זמבוחו מפורטוגל ואת הזמרת מרינה מספרד, סולנית להקת Ojos de Brujo בהפקה בינלאומית מיוחדת לפסטיבל מדיטרנה. גדול נגני הפלמנקו טומטיטו מגיע בפעם הראשונה לישראל מספרד עם המופע “Soy Flamenco”. טנאסיס פוליקאנדריוטיס ינגן על בוזוקי במופע הוקרה לענקי הזמר היווני סטרטוס דיוניסיו וסטליוס קאזאנג'דיס. שיתוף פעולה מיוחד בין אומנים ישראלים, ספרדיים וערבים בהפקתו של חוויאר לימון מספרד קורם עור וגידים במופע – "Promesas De Tierra" בהשתתפות דיוויד ברוזה כאורח מיוחד. שלומי שבת והתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד חוברים לראשונה בקריירה ארוכת שנים למופע משותף ונדיר. דוד ד'אור ושלמה בר והברירה הטבעית מחזירים לבמה את המופע המצליח והמרגש "דוד ושלמה", וחוגגים 20 שנה לעלייתו לבמות במסגרת ערב מחווה לשלמה בר. Las Flamencas יקיימו שיתוף פעולה מיוחד וחד-פעמי עם זמר הפלמנקו Diego Guerrero, מזמרי הפלמנקו הבולטים כיום בספרד, ובליווי הגיטריסט Ricardo Moreno.

11224379_1612877378968011_8492043036050174514_n

האומן יינון מועלם שחי ויוצר בטורקיה יעלה את המופע "קפה עמאן" ויארח את נסיכת הזמר היווני ארטי קטימה. אנטוניו זמבוחו, אומן הפאדו המצליח, שהגיע להופיע עם עידן רייכל, יעלה גם במופע סולו חדש. לצד המוסיקה יעסוק הפסטיבל גם בעולמות הקולנוע, הקולינריה והאמנות של מדינות אגן הים התיכון. תשעה סרטי קולנוע עלילתיים ודוקומנטריים מובילים יוקרנו באולמות גלובוס באשדוד בקניון סי-מול, וברחבה שבין המתחמים יפעל מתחם קולינרי עשיר הנותן במה לקולינריה הים תיכונית של אשדוד, ומארח בפסטיבל האוכל הים תיכוני, חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר, עם מנת הדגל של כל אחת מהן. המסעדות הן: אידי דגים, וינו דל מאר, אלדין בשדרה, סינטה והשקשוקה. לצד המסעדות, ייהנו המבקרים משוק ססגוני ובו דוכני אווירה וקונספט, בר משקאות אותנטי, מתחם יווני מרענן, עם אבטיח קר ובולגרית כמיטב המסורת היוונית. במת הדגמות של שפים, פינות צילום לילדים ועוד. בלב המתחם הקולינרי תפעל במה פתוחה עם מופעים לציבור הרחב: לירן עמרם והפנתרים, לירון מיוחס, רביעיית עדן הולן, שומשום בנד, הודנה אפרו ביט, יאמאס טריו ולה גיטנה פרוג'קט. כמו כן, תוצג תערוכת אמנות במוזיאון אשדוד לאמנות בשם "הים האחרון", העוסקת בנושא הים התיכון באמנות הישראלית.

ראש העיר ד"ר לסרי אמר: "אני גאה על מעמדה של אשדוד כעיר מובילת תרבות. פסטיבל מדיטרנה תופס את מקומו על מפת הפסטיבלים הבינלאומית בזכות מקוריות, איכות האמנים, מגוון הסגנונות הריחות והטעמים. אני מזמין אתכם לבוא ולקחת חלק בחוויה שמענגת את כל החושים בפסטיבל מדיטרנה באשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך