מה עומד מאחורי "שלט הבחירות" של "מר כלב" שמשגע את אשדוד?

חיים ודורון בנישו, מבעלי פאב "שלומפר" ואושיות אשדודיות מוכרות, עומדים מאחורי גימיקים רבים שגרמו לשיח ולעניין רב בעבר. מסתבר שבשבוע החולף הם הצליחו לגרום ל"סערה פוליטית" לאחר שצירפו מועמד נוסף לראשות עיריית אשדוד – "מר כלב"
מה עומד מאחורי "שלט הבחירות" של "מר כלב" שמשגע את אשדוד?
צילום: פבל טולצ'ינסקי

האחים בנישו, חיים (29) ודורון (26), מנהלים בשותפות כבר חמש שנים את הפאב הפופולרי "שלומפר". משמעות השם, אם שאלתם, היא אדם מפוזר באידיש… בין היתר, האחים לבית בנישו ידועים גם בהפקות הענק המוכרות של חגיגות יום ההולדת לכלבם, המכונה "מר כלב".

אם עוד לא שמעתם על "מר כלב" כנראה שהבעיה לגמרי אצלכם. כלבם של האחים לבית בנישו הינו אחד הכלבים הכי מפורסמים באזור. הוא אצלם כבר 7 שנים, והאחים לגמרי מגדירים אותו כקמע. כשהם נשאלו האם מפריע להם שכלבם אולי אף יותר מפורסם מהם, חיים ודורון ענו שממש לא: "אנחנו רוצים שהמסיבות יהיו מפורסמות, לא שאנחנו נהיה מפורסמים. זה הדבר הכי נורא להיות מפורסם, אין פרטיות וכל הזמן אתה בביקורת עצמית. לא תודה".

 

לאחרונה בטח יצא לכם להיתקל בשלטים של "מר כלב" שנתלו ברחבי אשדוד, צמוד לשלטי המתמודדים לראשות העיר. השאלה העולה משלטים אלו היא האם הם נתלו כאקט מחאה או כביקורת על המתמודדים? אם תכננתם לשמוע שכן, אז התשובה היא ממש לא… האחים לבית בנישו לגמרי לא מתעסקים בפוליטיקה, אלא לטענתם זוהי חלק מבדיחה פרטית שרבים אהבו. הם מסבירים: "זה לא באמת עניין פוליטי, זה בשביל הכיף והצחוק. יש על 'מר כלב' צחוקים שהוא מנהיג. אנחנו עושים בשבילו מסיבת יום הולדת כל שנה והמסיבה הזו קרבה, אין כאן שום כוונה חלילה לצחוק על המועמדים".

האחים בנישו, אשר ידועים בקונספט מסיבות ייחודי תוך שהם חוגגים ימי הולדת לא קונבנציונאליים גם לדמות המצויירת בובספוג, מתכוננים לחגיגה הגדולה של השנה – יום ההולדת המפורסם של "מר כלב".

אם אתם שואלים מתי זה יקרה? ב-26/9, בחול המועד סוכות, תיערך המסיבה למר כלב באולמי "בלה וידה". כשהאחים בנישו נשאלו מדוע לא בפאב שלהם, אז הם ענו כי הבר לא מכיל את המקום לכולם, והם ממש לא מבואסים על כך. חיים ודורון אוהבים לחגוג לכלב בגדול… בחגיגות השנה שעברה הם היו אמורים לבוא במסוק, אך מאילוצים שונים זה לא התאפשר. אך אל תצפו למשהו פחות ממרשים השנה "למר כלב" כי התוכנית האומנותית תכלול הופעות חיות, בין היתר של הזמר סטפן וערוץ הכיבוד, מופעי קרקס, אוכל, אומנות וכניסה שלמה שכולה חגיגה ו"שואו". הם מבטיחים שיהיה מעניין.

אל תתנו למסיבות הגרנדיוזיות להשלות אתכם, האחים בנישו חוגגים בגדול וחולמים בגדול, גם על פסטיבלים מלאי מתחמים והופעות המכילות מאות אלפי אנשים. אך הם לגמרי מאמינים שאפשר לחגוג גם בקטן…

כשנשאלו האם הם חשבו להתפתח גם בת"א, האח דורון משיב: "המחשבה על ת"א רצה הרבה פעמים אבל היא נופלת, אנחנו אוהבים את האותנטיות ושם זה מסחרה". חיים מוסיף: "אנחנו מוכרים אמת, אני מאמין שמי שדרך אצלי במקום, צריך להיות שם ולא בגלל משהו. היו מחשבות על ת"א אבל לא נצליח לעשות עוד כמו השלומפר". על העיר ועל הפרגון האשדודי למקום הם מספרים: "אנחנו חולים על אשדוד ועל האנשים, נמצאים איתנו אנשים שזכינו בקרבתם, בשביל זה אנחנו פה, בשביל להכיר אנשים כאלה".
כששוחחתי איתם על המקום המלא והאנשים שמגיעים, חיים ודורון דואגים להבהיר לכל אורך הריאיון, כי זה לא בכמות אלא באיכות: "יש איזושהי גאווה שיש הרבה אנשים, אבל זה לא משנה כמה אנשים הבאתי אלא את מי הבאתי. אנחנו מאמינים שגם ארבעה אנשים חיוביים עדיפים לנו על מקום מפוצץ, סתמי וכלכלי בלי תוכן".

 

צילום: גל זהבי

על אף האהבה הגדולה למקום ולמסיבות, האחים מציגים גם את הצד הקשה יותר של ניהול פאב. "אלו חיים די אינטנסיביים, אתה כל לילה שם, תמיד צריך לבדוק שהכל טוב, הכל תקין ושאנשים עם חיוך על הפנים", הם מסבירים. אז אם שאלתם למה הם גם לא פתוחים בימי שישי בערב, מנוחה היא חלק מההחלטה לא לפתוח בשבת. האחים מציגים מצדם שתי סיבות: "הסיבה הראשונה היא חופש והסיבה השנייה זו הדת, אנחנו באים ממשפחה דתית ורוצים שגם המשפחה שלנו תוכל ליהנות מהמקום".

ככל שדנו בפאב, במסיבות ושוחחנו על הכלב הנודע, השאלה שעניינה אותי יותר מכל היא איך בעצם הכל התחיל. דורון נותן את הקרדיט לחיים ומסביר שמדובר בחלום ילדות שלו עוד מכיתה יא'. חיים מספר כי הוא תמיד חלם על המקום וידע איך הוא ייתפס ויוצג: "ידענו שיקראו למקום 'שלומפר', איך הוא ייראה ושהוא יהיה באשדוד. יש לי מחברת מכיתה יא' שמצויר עליה הסמל של השלומפר, אבל רק את הסמל בלי האיש, את האיש ציירה עבורנו לי דרור. את אותו הסמל ציירתי שוב פעם בטיול בדרום אמריקה, כשחזרתי פתחנו את המקום".

על החיבור של שניהם כאחים אין מה לדבר, מלבד היותם אחים ביולוגיים, שותפים לעסק ולדירה. אולי זהו סוד הקסם של המקום של האחים בנישו, משפחתיות חזקה ללא תנאים, וכן לא הכל ורוד גם הם רבים לפעמים, אבל רק לפעמים… "אנחנו ביחד בהכל, בטוב וברע", אומר חיים.

על הפתיחה, ועל ההתחלה של השלומפר הם מספרים: "עבדנו שנה עד 4 בבוקר עם ארבעה אנשים והיינו מבסוטים, יש אמונה ועובדה שזה הצליח". לאורך כל הדרך האחים האמינו בעצמם ובמקום, ולטענתם ראו רק את החלום. ואת כל המצקצקים למיניהם שאמרו שהם לא יצליחו הם שמו בצד.

אבל את האמונה של אביהם בהם הם לא שוכחים לרגע: "בשנה הראשונה היה אדם אחד שהאמין בנו וזה אבא, מעבר לזה לא היה עוד, לאט לאט צברנו קהל לקוחות שהלך וגדל". המשפט הזכור להם, אשר נאמר לאביהם שסייע להם בפתיחה, הוא: "אתה הולך לשים הרבה כסף על הילדים שלך, תיזהר הם הולכים ליפול". הם מציגים בנוסף התבטאויות מצקצקות על המקום שבדיעבד כיום הפכו אותו אולי למה שהוא: "מה אתם עושים צחוק? מה זה פאב מואר? מי עושה מסיבות באמצע שבוע? מי מביא בובות של בובספוג ושטויות כאלו? מי עושה יום הולדת לכלב?". למרות כל ההתבטאויות האלו צמד האחים לא הרפה והגיע למטרה. אם חשבתם שהדרך עבורם הייתה ארוכה ומפותלת, אז אולי אתם צודקים אבל הם לגמרי היו עושים אותה שוב פעם. "היינו חוזרים לעוד חמש שנים כאלה בשמחה, היום אנחנו בערך יודעים למה אנחנו הולכים, קשה להפתיע אותנו. כשאתה בדרך כל דבר מפתיע אותך, אתה מרגיש שאתה מתקדם כל הזמן, בעיקר בשנה שנתיים הראשונות וזה תמיד עושה אותך שמח", הם מסכמים.

ללא ספק האחים בנישו מביאים פן ייחודי ושונה לעולם המסיבות וחיי הלילה של אשדוד, אך האם "מר כלב" יישאר בתודעה של אנשי האזור או יעבור כעוד גימיק חולף? זאת רק הזמן יגיד. מה שבטוח, שגם אם כן סביר להניח שתוכלו לראות אותם בהפקה גרנדיוזית כזו או אחרת לכלבם האהוב… שאלה נוספת שנותרה פתוחה היא האם תמונתו של מר כלב לצד המתמודדים תקדם אותו או שמא תמונתו תקדם את המתמודדים לראשות העיר? כל שנותר הוא לאחל מזל טוב לחגיגות הקרבות ויום הולדת שמח לכלב אולי הכי מפורסם בעיר…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך