מבצע צבאי בעזה – רק כמוצא אחרון!

בתקופה האחרונה יש טרנד להיות כמה שיותר ימני, לשבור את ההגה עד הסוף ימינה, לצאת בהצהרות שצריך לכסח לעזתים את הצורה, להיכנס בכל הכח לרצועה, לכבוש את עזה מחדש ולהכניס כוחות רגליים עד למיטוט החמאס

את אותם ימניים מתלהמים כנראה לא מספיק מעניין שבמבצע "צוק איתן", לפני ארבע שנים, 66 חיילי צה"ל נהרגו, 6 אזרחים בעורף שילמו בחייהם ו-1,433 חיילים נפצעו במהלך ימי הלחימה המתישים במקום הכי מטונף ומכוער עלי אדמות. אשדוד עדיין לא התאוששה מהאובדן הבלתי נתפס של בן וענונו ז"ל, שנהרג בלב הקרבות בעזה, ועיר שלמה זוכרת את אומץ ליבו של עלם החמודות.

שלא תתבלבלו, אני איש מרכז-ימין, שמצביע לבנימין נתניהו בעקביות בעשור האחרון, ומתעב את הטרוריסטים מעזה לא פחות מאלה שמעלים פוסטים צמאי דם בדף הפייסבוק שלהם, רק כדי לקבל לייקים, גם אם בסוף זה אולי יהיה על חשבון הדם של החיילים שלנו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא כמעט היחיד שעוצר את ההתלהמות הזו בגופו. אם זה היה תלוי בשר הביטחון וברוב חברי הקבינט, הם היו נכנעים ללחץ הציבורי הגדול. מעבר לכך, אם נתניהו היו חושב במושגים אישיים, הוא כבר מזמן היה נותן את ההוראה לכבוש את רצועת עזה. זה היה מרחיק את החקירות שלו עוד יותר, כתב האישום היה נראה כמו משהו רחוק-רחוק, וההתבססות בעזה הייתה מבצרת אותו בלשכת ראש הממשלה עוד כמה שנים טובות.

אבל נתניהו הוא מנהיג חזק שלא נכנע לרעשי הרקע של אנשי הפייסבוק הימניים, שמנסים להצית את הקרקע בכל מחיר. יש לו קו ודרך שבסופו של תהליך ברוב המקרים מוכיחים את עצמם. נתניהו מכה בחמאס בחוכמה, מעלה את רף התגובה באופן הדרגתי, ופועל בשיתוף פעולה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שמגבה אותו בצורה חסרת תקדים. זהו התהליך הנכון, ולראייה אנחנו רואים את החמאס מתגרים, מעצבנים, מותחים את החבל אבל לא קורעים אותו. הם אומנם מפריחים עפיפונים ובלוני תבערה לכיוון עוטף עזה ומשבשים את החיים לעשרות אלפי תושבי העוטף, אבל מבינים שגם בעניין הזה הסבלנות תפקע, ויש צמצום מהותי בכמות העפיפונים שיוצאים מכיוון הרצועה בימים האחרונים.

זה נכון שאי אפשר להמשיך ולהתעלל בתושבי העוטף, אנשים יקרים ופטריוטים אמיתיים, אבל תמיד צריך לקחת את המשוואה הכי פשוטה – פעולה צבאית בעזה תגבה חיים של חיילי צה"ל, תוביל לירי טילים לכל פינה בדרום, ואולי גם לתל אביב וגם המשק הישראלי שוב יספוג מהלומה קשה. מבין כל מה שציינתי, הדבר היחיד שבאמת מעניין זה שלומם של חיילי צה"ל. אין לי בעיה לקבל מטר של קללות וגידופים מצד אנשי הימין בגלל הטור הזה, אבל אם זה יחזק את מקבלי ההחלטות בעשירית האחוז, שלא למהר ולצאת למבצע צבאי, וכפועל יוצא ימנע פגיעה פיזית בחיילים שלנו, אני אהיה המאושר באדם.

 

 

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך