תלמידי מפתן מית"ר אשדוד מפגינים כשבוע להחזרת המנהל שלהם

לפני כשבוע הודיע אייל פוקס, המנהל הוותיק והאהוב של בית הספר מפתן מית"ר אשדוד, כי הוא עוזב. התלמידים מסרבים לקבל את הבשורה וטוענים כי הוא פוטר, מאז הם מפגינים מול עיריית אשדוד בכל יום, ודורשים את החזרת המנהל, תלמידה: "הוא לא היה עוזב אותנו לעולם". אייל פוקס: "ישנם דברים שאינם בשליטתי, כמו הפרסומים שראיתי לראשונה בתקשורת", מעיריית אשדוד טרם נמסרה תגובה
תלמידי מפתן מית"ר אשדוד מפגינים כשבוע להחזרת המנהל שלהם

מורה הוא מורה לחיים. מסתבר כי עבור תלמידי מפתן מית"ר אשדוד, זה נכון תרתי משמע. במהלך השבוע האחרון מפגינים כ-30 מתלמידי בית הספר מול בניין עיריית אשדוד, כשהדרישה שלהם היא אחת – החזרת המנהל אייל פוקס. הם כבר שלחו מכתבים לשר החינוך נפתלי בנט ולחברת הכנסת שלי יחימוביץ', ומבחינתם יפסיקו את צעדי המחאה רק כאשר המנהל יוחזר.

לפני כשבוע הודיע לתלמידים המנהל הוותיק אייל פוקס כי הוא עוזב. העזיבה הייתה מפתיעה והוא לא הסביר מדוע, אבל התלמידים בטוחים כי הוא פוטר. אחת התלמידות אמרה: "אייל הוא כמו אבא שלנו, הוא לא היה עוזב אותנו, אין סיכוי". התלמידים החליטו להיאבק ולא לוותר עד שהמנהל יוחזר. מאז הם בכל יום מגיעים לעירייה ומפגינים.

"הוא אדם שמאוד עזר, אם הוא לא שם אין מיתר. אייל הוציא ילדים מהרחובות, הוא הרוח החיה בבית הספר. אנחנו חושבים שהראו לו את הדרך החוצה, הוא לא רוצה להגיד לנו את זה", הוסיף תלמיד.

מפתן מית"ר חרמון אשדוד הינו מסגרת טיפולית, שיקומית, חינוכית המשלבת לימודים עיוניים עם הכשרה מקצועית. הרקע ממנו באים החניכים מאופיין בקשיים רב ממדיים: התנהגותיים, רגשיים, לימודיים וחברתיים/ בבית הספר שמים דגש מיוחד על יצירת סביבה מיטיבה הפועלת לשיפור תפקודו ומימוש יכולתו של כל חניך/ה בתחומים השונים לקראת שיקומו והשתלבותו התקינה בחברה.

גורם חינוכי המכיר את העשייה בבית הספר אמר כי "מפתן מית"ר שם לו למטרה להתאים את כיתות הלימוד לטכנולוגיית המאה ה-21, בהתאם לדרישות הפדגוגיות ובהלימה לצרכי בית הספר הייחודיים. אתגר זה משתלב עם התפיסה הייחודית של המפתן, הרואה גם בסביבת למידה והוראה מתוקשבת כלי חינוכי-לימודי-טיפולי, שיש בו כדי להגביר את המוטיבציה ללמידה, כמו גם להעצים את תחושת המסוגלות אצל חניכים בעלי קשיי למידה. סביבה מתוקשבת תסייע למפתן לשמור על הקשר הרציף עם החניך ומשפחתו, דבר שהוא בעל חשיבות עליונה בתהליך הטיפולי ובדאגה לביקור הסדיר של החניכים".

אחת התלמידות כתבה: "אייל הוא כמו אבא של כולנו. הוא הציל רבים מאתנו מלהסתובב סתם בפארקים. הוא בשבילנו הלב. אנחנו לא מוכנים לוותר ונמשיך להיאבק למענו. אנחנו רוצים להמשיך להתארגן ולהפגין גם בשבוע הקרוב. בדרך כלל קשה לראות שבני נוער יגייסו את עצמם לקום לעזוב את המזגן וללכת להיאבק מול מטרה. פה בזכות אייל הפכנו למשפחה, וכמשפחה אנחנו לא נוותר עד שהוא יחזור".

אייל פוקס הגיב: "ישנם דברים שאינם בשליטתי כמו הפרסומים שראיתי לראשונה כמוך דרך התקשורת, ואני כרגע נופש בחו"ל".

מעיריית אשדוד טרם נמסרה תגובה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך