הכירו את הלוחם שהפך לסופר

נדב ברק (20) מאשדוד, היה נהג מבצעי בחברון. עכשיו הוא סופר * החייל, שראה דברים לא פשוטים בשירותו, רוצה להוציא ספר של סיפורים קצרים ושירים מפרי עטו. לספר יש שם: "דברים שלא אמרתי", בימים אלה הוא מנסה לגייס באמצעות "הד סטארט" כסף להוצאת הספר לאור
הכירו את הלוחם שהפך לסופר

"האושר הוא בכל העולם, בדברים הקטנים. הוא פה, הוא רחוק, הוא באנשים, ברגעים מתוקים, בזיכרונות שכבר לא כואבים. הוא בה, הוא בי. האושר בעיקר בי…". אין ספק שאלו מילים מלאות רגש, אבל כשבודקים מי כתב אותן, מבינים שהוא עשה דרך ארוכה מאוד מחייו אל הכתב. הכותב הוא נדב ברק, חייל בן 20 שמשרת בחברון, ביחידה קרבית, כנהג מבצעי, כלוחם.

"עשיתי סיורים להגן על הגזרה. להיות זמין 24/7 לתושבי חברון. להגן, לראות שהכל בסדר. גם אם זה באמצע הלילה, בבוקר, בכל שלב. לשמור על השקט, לדאוג לחיים שלהם". עכשיו הלוחם מוציא ספר. אין ספק, מקצה אל הקצה. לספר שלו הוא קורא "דברים שלא אמרתי". באמצעות המילים בספרו הוא מבטא את מה שעבר ורצה להגיד שנים רבות. מקבץ של סיפורים קצרים ושירים, שדרכם הוא יכול להגיד "הרבה דברים לא אמר".

נדב, איך יש לך זמן לכתוב עם התעסקה המבצעית?
"תמיד יש זמן לכתוב. תמיד מוצאים את הזמן. שעושים מכל הלב אתה מוצא את הזמן".

נדב גר באשדוד, באזור ה'. אח רביעי מתוך חמישה. הוא מספר כיצד הגיע לכתיבה: "הגעתי הרבה בגלל שהייתי אדם שקט. אדם שחשב, הרגיש יותר מידי ומצאתי מקום שאני יכול להיות בו עצמי. שאני יכול להגיד מהלב ועל הלב, בלי לדבר. להגיד מה שאני רוצה מבלי לפחד להתבטא. זה שלי. הרגשתי שמצאתי את המקום שלי. המקום להביע, לדבר, לא לשתוק".

בימים אלו הוא עושה "הד סטארט" בכדי להוציא לאור את ספרו. אנשים יכולים לתמוך בהוצאה של הספר. יש לו עוד שבוע להד סטארט. נדב זקוק ל-25 אלף שקלים ואסף כמחצית מהסכום. "מי שרוצה ייכנס להד סטארט שנקרא על שם הספר "דברים שלא אמרתי" ופשוט יעזור", הוא אומר.

נדב חוזר להתחלה: "התחלתי לפרסם בפייסבוק שנקרא "דברים שלא אמרתי" ולא ממש הבנתי למה אני עושה את זה. אבל הדבר התחיל לצבור תאוצה. הדף עומד כיום על 15 אלף לייקים ועוקבים. הגעתי להרבה מקומות להרבה אנשים, פתאום אני שומע אנשים שאמרו לי "אני אוהב את הכתיבה שלך" את מה שאתה כותב. הם קיבלו ממני תחושה שהם לא לבד".

ואז החלטת להוציא ספר?
"כן. החלטתי כי תמיד רציתי להוציא ספר. זה היה כמו חלום. אמרתי לעצמי יום אחד אני אפרסם אותם בספר. לקטעים הכי טובים, הכי מרגשים, בסגנון שלי. הספר הזה היה תמיד חלום. לא תמיד אתה יודע אם אתה מספיק טוב להגשים את החלום שלך".

השירות בצבא השפיע על הכתיבה?
"השירות בצבא ובמיוחד בשירות שלי, חוויתי המון. דברים שאני לא יכול לספר והתבגרתי יותר. הכתיבה שלי התפתחה יותר. שמעתי אנשים וסיפורים שלהם. בצבא ראיתי עולם אחר, עולם שמעבר למה שגדלתי כילד. הראייה שלי התפתחה יותר. הכתיבה השתפרה. יש לילות שבמקום לישון, כל מה שהייתי עושה זה היה לכתוב".

מה התוכניות הלאה לעתיד? להיות סופר?
"השאיפה להוציא כמה ספרים. יותר מעניין אותי לכתוב תסריטים, להגיע לעולם הקולנוע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך