אסון אוסלו / חכם סידי

בשנת 93' הביאו עלינו את "הסכם אוסלו" * היום ברור שכל מה שמתרחש מאז באזור הוא אסון או בשם המלא – "אסון אוסלו". אני לא מבין איך אנשים שהיו אחראים לכך עוד מתבטאים נגד מדיניות ישראל כיום ולא מסתתרים בביתם לנצח
משה סידי הידוע גם כחכם סידי
חכם סידי

אני לא זוכר בדיוק מתי, אבל שמעתי את יוסי ביילין, אחד מאדריכלי הסכם אוסלו (להלן: "אסון אוסלו"), מתבטא על כך שמדיניות ממשלת ישראל כיום, הביאה למצב הזה מול עזה. אח"כ אני לא זוכר מה היה כי הייתי כל כך בקריז ולא בקריזה, כי כנראה אין גבול לחוצפה.

ביילין ושכמותו, שהיה אחד מהאנשים שדחפו את יצחק רבין ז"ל לאסון אוסלו, יחד עם שמעון פרס, להסכם שגרם לנו מאז יותר נפגעים בישראל מאשר לפניו בפעולות איבה, עוד מעזים לדבר בכלל על המצב? להתבטא. הם חייבים להסתתר במטבח ביתם, או בחדר האמבטיה ולפתוח את המים בכדי שלא ישמעו אותם.

בואו נעשה סדר. כל מה שקורה באזור עזה הוא באשמתם. אשמתם הישירה. כל הטרור הזה, כל מנהרות התקיפה, כל שריפת השטחים, כל רקטה, כל מרגמה, הם הביאו עלינו, עם האסון הזה. שעד עכשיו לא ברור לי למה עשו זאת. יתרה מכך, הם עשו זאת כשרב המרצחים ערפאת (להלן: "הכלב" וסליחה ממשפחת הכלבים) נמצא במצב הגרוע ביותר שלו, כשכל העולם לא רוצה אותו. מי הציל את רוצח הילדים, "הכלב" (לא לשכוח) נכון…. לא להאמין מדינת ישראל. לא להאמין.

במלחמת המפרץ האויב הגדול של ארה"ב היה סאדם חוסין מעירק. רב המרצחים "הכלב" ישב כמו אחרון הכלבים בטוניס, לשם נמלט מלבנון (עוד מדינה שהוא ומרצחיו הרסו. קראו לה פעם שוויצריה של המזרח התיכון, עד שהמחבלים הפלסטינאים שלו והוא הגיעו). הכלב בחר צד במלחמת המפרץ. הצד של סאדם חוסין והפך עצמו לפרסונה נון גרטה (אישיות לא רצויה) בארה"ב ובכל העולם. הוא וארגונו הפת"ח היו במצב כלכלי קשה, על סף קריסה, בארה"ב הוא נכנס לארגוני הטרור (לא יכול לפתוח חשבון ולאסוף כספים), והיו כאלה שדיברו כי הגיע הזמן שלו לפגוש את הבורא. ומי הציל אותו? מי הגיש לו סיוע ואח"כ פרס נובל לשלום? נכון ישראל. לא להאמין, פעם מיליון.

ישראל הביאה את "הכלב" רב המרצחים הזה, רוצח הילדים הזה, אל לב ליבה של ישראל. מה הוא עשה הכלב? בבקשה (מי שלא מאמין שיקרא בספרו של ד"ר רונן ברגמן ו"הרשות נתונה"), הוא הכניס מבוקש ברכבו כשהגיע לישראל בפעם הראשונה, נאם את נאום "הים בעזה", בו אמר שייתן ליהודים לשתות מימי הים בעזה, חתם בעצמו על צ'קים לפקודת משפחות מבצעי פיגועים בישראל, אפשר ייצור פצצות במוקטעה (בניין הממשל שלו ברמאללה), הזהיר מבוקשי חמאס וג'יהאד מידי ישראל… וזו רשימה חלקית מהמסמכים שישראל תפסה אצלו במשרדים, ולא הזכרתי את המיליונים בדולרים שגנב מעמו מכספי התרומות של אירופה הנאיבית (לדעתי חלק מהמדינות שתרמו ידעו מזה ולא היו כאלה תמימים) והאשים אותנו. השורה התחתונה הייתה, יותר ישראלים ויהודים מתו כאמור לאחר הסכמי אוסלו מאשר לפני כן.

איפה יעלה על הדעת שמדינה תביא את ראש המרצחים של עמה (במקום להביא את ראשו) ויתנו לו שלטון בלב ליבה של המדינה? איפה יעלה על הדעת? הכלב היה כבר גמור, מחוק ואנחנו עם אסון אוסלו, הצלנו אותו.

לשיטתי, רבין נדחף לשלום המדומה הזה. פרס, ביילין ורון פונדק (עוד אחראי שכבר לא בין החיים), רצו להיכנס לדפי ההיסטוריה מהר ובלי לראות את הרע שיש בעניין בעתיד. הם נכנסו להיסטוריה אין ספק, רק מאיזה צד של ההיסטוריה. יש ספר של פרופסור הר סגור ז"ל, ההיסטוריון אולי מספר אחד שהיה פה. הספר נקרא "החלטות היסטוריות והיסטריות". אסון אוסלו היה החלטה היסטרית לא היסטורית. מה שקורה לנו מאז מהרשות הפלסטינאית ובעיקר מעזה, זו תוצאה ישירה של אסון אוסלו. לשמוע את מי שעמד מאחורי ההסכם עוד מדבר, הוא כמו לשפוך מלח על הפצעים. רבים הם הפצעים מאז אסון אוסלו. יותר מזה, רבים היו הקברים מאז אסון אוסלו.

מנחם בגין, מראשי הממשלה היותר טובים שהיו פה, אמר פעם: "אין עם מי לדבר". הוא צדק. הוא כינה את ערפאת "האיש עם השערות על הפנים". טעות אחת הייתה לו בביטוי הזה, הוא קרה לו "איש". הכלב לא היה אדם. הוא היה טרוריסט שלא ידע לנצל את המנהיגות שלו על העם שלו, בכדי ליצור מצב היסטורי של שלום אמיתי. הוא היה טרוריסט ששלט במדינה. לא מדינאי. מי שעשה איתו את הסכם אוסלו, צריך לזכור את זה.

לא למדנו כלום מאז? מסתבר שלא. עדיין יש מי שמבהיר שלא צריך להגיב בצורה קשה כלפי טרור העפיפונים וכלפי הטרור מעזה (תמר זנדברג ראשת מרצ עלתה לדוגמא לקברו של הכלב בעבר. תזכרו לה את זה בבחירות. שתשאל את משפחות הילדים שהוא אחראי לרציחתם מה הם חושבים על זה). לא להאמין. מסתבר שאלה פחות או יותר אותם אנשים שתומכים באסון אוסלו. אני בעד דמוקרטיה שכל אחד יגיד את דברו. אבל מישהו צריך להגיד לאנשים האלה שמה שהם אומרים זה כבר לא שטויות, זו חוצפה, מהולה בטמטום. ממשיכיו של הכלב יראו בזה חולשה שלנו, המשך ישיר לאסון אוסלו. די. התבלבלתם מי פה האויב. פעם לימדו אותי בצבא משפט שאני לא שוכח (וואלה עשיתי מילואים בקרבי): "אם יש אמא שתבכה, שזו תהיה האמא שלהם". מצטער. אבל מה שנכון נכון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך