סלחו לעצמכם!

טור אישי / דגנית סימן-טוב טל - מנחה ומטפלת בגישת NLP, בוגרת "מכללתNLP לשם שינוי", בהסמכה של ד"ר ריצ'רד בנדלר יוצר שיטת ה-NLP.
סלחו לעצמכם!

אנשים תמיד עושים את הבחירה הטובה ביותר והאפשרית להם ביותר באותו רגע נתון. על פי המפה האישית שלנו כל אחד יבחר לעצמו את הבחירה הטובה שנתפסת בעיניו כנכונה ובטוחה עבורו בסיטואציה מסוימת. היזכרו בבחירות שלכם בחיים, בחירות שנתפסות בעיניכם כחיוביות ובחירות שנתפסות בעינכם כשליליות. סביר להניח כי הבחירות שנתפסות בעינכם כחיוביות יעלו על פניכם חיוך, תחושו גאווה ותחושות נעימות בהזכרות בהם. מה קורה עם הבחירות האחרות? אלו שנתפסות בעינכם כבחירות "רעות", "שליליות" וככאלו שהובילו אתכם למחוזות אחרים ממה שציפיתם מעצמכם. אלו שבכל פעם שאתם נזכרים בהם, בנקודת הבחירה או בתוצאה שלה עולות בכם תחושות של כעס כלפי עצמכם, אלו שגורמים לכם להלקאה עצמית ולתחושות של אשמה על כך שבחרתם בהן. הנחת יסוד זו מביאה עמה את הבשורה וההבנה העמוקה כי כל אדם באופן לא מודע תמיד יבחר דרך שתקנה לו בטחון והנאה וימנע ממקומות של סכנה ומכאוב. כל בחירה שבאה לידי ביטוי בהתנהגות גם אם נתפסת "כשלילית", מטורפת, אלימה או לא ראויה, היא הבחירה שהייתה הטובה ביותר עבור האדם בסיטואציה המסוימת, ברגע ובזמן הנתון בו האדם נמצא.

כאשר אדם רואה מול עיניו מספר אפשרויות ברגע נתון ותופס אותן כמתאימות לו, הלא מודע שלו יובילו לבחירה שתקנה לו טוב וביטחון על פי עולמו הפנימי והמצב הרגשי בו הוא שרוי בעת זו, המסקנה מתוך כך שאם לאדם הייתה אפשרות בחירה טובה יותר הוא היה בוחר בה ללא ספק. עובדה זו איננה אומרת כי הבחירה הזו הייתה בהכרח טובה עבורכם בסופו של דבר אלא משחררת אתכם מתחושות אשמה, ממחשבות ואמרות של הלקאה עצמית שמובילות אתכם "ללופ" של מחשבות שליליות על עצמכם ומורידה את הדימוי העצמי , מנמיכה את הערך העצמי ואת הביטחון העצמי שלכם.
הפנמת הנחת יסוד זו מזמינה אתכם גם להיות סלחנים יותר כלפי אחרים ולהיות פחות שיפוטיים כלפי בחירות של אנשים ולזכור כי תמיד כל אדם עושה את הבחירה הטובה ביותר והאפשרית ביותר עבורו בכל רגע נתון.

על מנת להשתחרר מתחושות של הלקאה עצמית, עליכם להפנים את הנחת יסוד זו ולהבין את הסיבה האמיתית לבחירה שנעשתה מנקודת המבט של הזמן שהיא נעשתה, ולא מנקודת הזמן בה אתם נמצאים כעת. באמצעות ההבנה הזו תוכלו להתקדם קדימה אל מציאות טובה יותר. היכולת לסלוח היא אחד הגורמים המשפיעים החשובים ביותר בכל תהליך של חיזוק אהבה עצמית, ביטחון עצמי ודימוי עצמי. סלחו לעצמכם!

שלכם!
דגנית סימן טוב טל
052-7456069

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך