לימודי המשך שכדאי לשקול בעידן שבו כמעט לכל אחד יש תואר ראשון

כמעט כל האימהות היהודיות לדורותיהן לימדו את כולנו כבר מינקות שחשוב ללמוד. ועם כל הכבוד לתעודת הבגרות, חייבים לא פחות מאשר תואר ראשון כדי להצליח בחיים. ההפנמה של חשיבות הלימודים חלחלה כל כך עמוק, עד שאפילו תואר ראשון לא תמיד מספיק. הדבר הנכון כיום זה לימודי המשך. אבל אילו לימודי המשך כדאי לשקול בעידן שבו כמעט לכל אחד יש תואר ראשון? למשל תואר בחינוך, במנהל עסקים, בתרגום, בעריכה וכן גם לימודים בתחומי הייעוץ הרגשי או לחילופין, הפיננסי.

תואר בחינוך, הסבת אקדמאים וחינוך מיוחד

מקצוע החינוך עבר בשנים האחרונות שדרוג משמעותי, הן בהערכה הציבורית והן בתנאי השכר ובמקצועיות. מקצוע ההוראה משלב שליחות, סיפוק ותנאים. לאקדמאים בעלי תואר ראשון קיימת אפשרות לבצע הסבה להוראה במסלול מקוצר והמתאימים יוכלו לעבור ישירות אל תואר שני בחינוך מיוחד. אגב, יצוין כי מורים בעלי תואר שני מקבלים תוספת תגמול מאוד משמעותית למשכורת ובעלי ידע בחינוך מיוחד יכולים להמשיך להשתלמויות נוספות למשל כמאבחנים או יועצים.

תואר שני במנהל עסקים וקורסים למנהלים

אם אתם מתלבטים לגבי תואר שני בחינוך מיוחד ואם קריירה בחינוך פחות נראית לכם, לימודי המשך שיכולים לבוא בחשבון יהיו תואר שני במנהל עסקים. תואר זה נחשב ליוקרתי מאוד והוא מתאים לא רק לבעלי תואר ראשון במנהל עסקים. יש מסלולים שמתאימים לבעלי תארים ראשונים מסוגים שונים וזו דרך מעולה לקריירה בכירה בעולם העסקים. אגב, אלה שכבר עוסקים בניהול יכולים להשתלב בלימודי המשך למנהלים, למשל בקורסי דירקטורים או בקורסים כדוגמת ניתוח דוחות פיננסיים.

תעודה בתרגום או בעריכה

אם סיימתם תואר ראשון בחינוך או תואר שני בחינוך מיוחד אבל הבנתם שאתם רוצים משהו אחר, יש פתרון. במיוחד לאנשי הוראה וכן לאנשים בעלי ידע בשפות או אהבה לשפה מוצעים לימודי המשך בתחומים כגון תרגום או עריכה. לימודי תרגום מאפשרים השתלבות במשרדי תרגום, עבודה לצד נוטריונים או השתלבות בהוצאות לאור. עורכים נדרשים בגופי תקשורת ובהוצאות לאור, בתעשיית הקולנוע וכן בארגונים פרטיים ובמגזר הציבורי.

הכשרות בתחום הפיננסי

לאחר התואר הראשון הכללי, אפשר לפנות להכשרות שונות בתחום הפיננסי. יש מגוון רחב של מקצועות שיתאימו למי שרוצה להשתלב בתחום ונזכיר חלק מהם: אפשר להצטרף לקורס להכשרת יועצי השקעות. אלה נדרשים מאוד במערכת הבנקאית וזו יכולה להיות תחנה בדרך לניהול תיקים. הכשרה פיננסית מסוג אחר הינה בתחום הביטוח – יועצים פנסיוניים או סוכני ביטוח. על רקע תוחלת החיים הארוכה, ייעוץ בנושאי פנסיה וגמל וכן מכירת מוצרי ביטוח מהווים פרנסה חשובה, מכובדת ונחוצה. יש גם לימודי המשך עבור אנשים שרוצים להצטרף למקצוע השמאות או לעסוק בייעוץ משכנתאות.

אימון, ייעוץ, פסיכותרפיה

סוג אחר לגמרי של לימודי המשך ייקח אתכם קדימה, אם אתם נמשכים למקצועות ייעוציים או הדרכתיים. מקצוע האימון האישי מאפשר בתוך מספר חודשים לעבוד כמאמנים אישיים המסייעים למשל לאנשים שחווים משברים זוגיים, שמתקשים למצוא עבודה, לאנשים שרוצים יותר מוטיבציה להשיג הישגים בחיים. הכשרות בייעוץ ופסיכותרפיה יכולים להתאים לכל מי שרוצה לעבוד עם אנשים ומרגיש שיש לו מה לתרום. טיפול בעזרת בעלי חיים, פסיכודרמה, טיפול באומנות – יש מגון תחומי לימודים שיתאימו כמו גם לימודים בהנחיית קבוצות או לימודי ייעוץ זוגי או שיטות טיפול פסיכותרפיסטיות. אם לא התחברתם ללימודי ההמשך הללו, יתכן שתמצאו את דרככם בתחומים אחרים כגון למידה מתקנת, רפואה משלימה, לימודי המשך בעיצוב ואומנות או לימודי הסבה להייטק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך