גאווה לעיר: יש לנו טייס!

סגן א' מאשדוד סיים קורס טייס, ווהפך לטייס קרב. הוא בן 21, השני מבין 3 אחים. אימו מורה לפיזיקה ואביו מתכנת. סגן א': "יש לנו חיל אוויר הכי מוסרי שיש" . עוד נתון מעודד: אחוזי ההתגייסות לקרבי ולקצונה באשדוד בעלייה
גאווה לעיר: יש לנו טייס!

ביום חמישי התקיים טקס "מסדר כנפיים" בבסיס חיל האוויר בחצרים, בו הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטייס, מחזור 176. הטקס התקיים בסימן 70 שנים לחיל האוויר ולמדינת ישראל ובמעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, סגן ראש המטה הכללי אלוף אביב כוכבי, ומפקד חיל-האוויר אלוף עמיקם נורקין. את הקורס הנוכחי יסיימו 33 בנים ו-3 בנות.

אבל מעבר למילים יש אנשים. אחד מהם הוא משלנו. מדובר בסגן א' מאשדוד, שמשפחתו עלתה ארצה בשנת 1991. הוא האח השני מבין שלושה אחים. אחיו הגדול בן 29, בצבא היה בקורס טייס מספר 161, נפל ממנו ונהיה מפעיל כטמ"ם, היום שומר עדיין על כשירות בחיל האוויר ועובד באירונאוטיקס. אחיו הקטן כרגע בכיתה ז'. אמא שלו היא מורה לפיזיקה באשדוד ואבא שלו עובד בהייטק כמתכנת.

סגן א' למד בתיכון מקיף ג' והרחיב במגמת פיזיקה, מחשבים וספרות. במהלך הקורס עשה תואר במתמטיקה ומדעי המחשב. הוא אוהב ספורט, איגרוף תאילנדי וטיפוס. כשהיה קטן רצה להיות מהנדס, חוקר ולפני שהתגייס רצה להיות ביחידה של סייבר.

סגן א' הוא דוגמא למה שקורה בשנים האחרונות בעיר אשדוד. יותר ויותר בני נוער מתגייסים ליחידות קרביות, יש עלייה חדה גם במספר הקינים בעיר אשדוד. בכל המקיפים בעיר שיעור המתגייסים באשדוד עולה על 95 אחוזים. נתון מדהים בהשוואה לכל עיר. א' הגיע כאמור ממקיף ג'.

סגן א', שצעד בחמישי מלא בגאווה אישית וגם של כל העיר אשדוד, היה בתכנית "מגשימים", שזאת תכנית הכנה לצבא של הכנה ליחידות סייבר. אך הייתה לו דילמה אם ללכת לכיוון הסייבר או טייס, ובסוף החליט ללכת על הכיוון היותר קרבי וללכת לקורס טייס. על הקורס הוא אומר שהוא תחרותי אבל תחרות בריאה, יש אחווה בין החניכים. בנוסף הכיר במהלך הקורס אנשים שלא היה מכיר במקומות אחרים. למפגש מח"א עם דמויות משפיעות הוא הזמין את המדריך שלו משלב "ראשוני" בקורס.
המדריך תמך בו מאוד בתקופה קשה בקורס. עזר לו נפשית ומקצועית והוא הבנאדם שהשפיע עליו הכי הרבה במהלך התקופה הזאת. על שנת ההשכלה הוא אומר שזה נכון לעשות את התואר במהלך הקורס, אך האפשרויות לתארים מצומצמות מידי, ובנוסף אומר שזה קשה לעשות תואר בשנה אחת. זה יוצא שנה לחוצה מאוד ומלאה במשימות.

על שילוב מיעוטים בקורס א' אומר שיש כרגע מעט מידי והדרך עוד ארוכה, ואומר שהבעיה מתחילה כבר בצו הראשון בפסילה של אנשים על פי נתונים מסוימים. מה שלא אהב בקורס היה השלב הראשון, שלב "המכין", בגלל האופי של השלב שהחניכים לא חושבים עצמאית. על מוסריות הלחימה של חיל האוויר, הוא אומר שהחייל מאוד מוסרי עד כדי ביטול משימות. בקורס מדברים איתם על זה בלי הפסקה, מלמדים אותם על מוסר, ערכים ועל דילמות שונות בנושא.

סגן א', לא רצה להגיד הרבה, ולא לחשוף טפחים מחייו, גם כי אסור וגם כי הוא מעדיף להישאר אנונימי ככל הניתן, אבל הסכים להגיד לעיתון "המגזין": "אני גר כל חיי בעיר אשדוד, כבר 21 שנים, ואני גאה מאוד לייצג את העיר שלי במחזור קורס הטייס הנוכחי".

אשדוד רושמת עלייה מרשימה בכל הפרמטרים

הנה נתונים מרכזיים סביב בני הנוער האשדודים שלובשים את המדים הירוקים.

קצונה: גם בגברים וגם בנשים ישנה עלייה ביחס לשנה הקודמת מהתלמידים שלומדים במוסדות בפיקוח הרשות. בקרב נשים, שנתון שחרור 2016 עמדו על 5.02% קצינות לעומת 4.25% בשנה שקדמה לה. בקרב גברים, שנתון שחרור 2016 עמדו על 4.64% לעומת 4.56% בשנה שקדמה לה.

לוחמה: בקרב נשים, נרשמה עלייה משמעותית במתגייסות לשירות קרבי ברמה העירונית, עם 7.8% בקרב ילידות 96 לעומת 5.4% בקרב ילידות 95. בקרב גברים נרשמה עלייה באחוז המתגייסים לקרבי ברמה העירונית, עם 37.3% בקרב ילידי שנת 96 לעומת 36.2% בקרב ילידי 95.

עתודה: בקרב נשים שנתון 96, עומדים על 1.6% שזה פי 2 מהממוצע הארצי שעומד על 0.8%. בקרב גברים שנתון 96, עומדים על 4.1% שגבוה משמעותית מהממוצע הארצי שעומד על 2.6%.
מידע כללי: בבתי הספר מתקיימים מספר פעילויות לאורך השנה, הנוגעות לפעילות המקדמת את תחום המנהיגות והלחימה. כך הדבר בא לידי ביטוי, כאשר חיילים ומפקדים בוגרי בתי הספר מגיעים אל הכיתות השונות על מנת לפתח שיח עם התלמידים השונים. בתי הספר מקיימים יום בוא מגיעים קצינים בוגרי בתי הספר לטובת שיח עם תלמידי שכבות כיתות יא' ויב' בעניין מנהיגות, תרומה וקצונה. קצינים בכירים ולוחמים מחטיבות שריון, הנדסה וגבעתי מגיעים לבתי ספר שונים על מנת לקדם שיח בנושא צבא ומדינה, וזאת במסגרת 70 שנה למדינה, וחלק מתכנית דרום דגול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך