טור אישי-יצחק מויאל

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, מברך על החלטת שר העבודה והרווחה חיים כץ, לאסור כליל את כניסתם של בני נוער קטינים לעבודה באתרי בנייה. אתרי בנייה לא בטוחים עבור בוגרים, כל שכן עבור קטינים
גבר עם מיקרופון

החופש הגדול הגיע וזה הזמן בו תלמידים בחופשה וקטינים מחפשים עבודות לעשות קצת כסף. בשנים האחרונות אתרי הבנייה הפכו למקומות לא הכי בטוחים, ולצערי פועלי בניין מיומנים ומקצועיים נפגעים וחלקם נהרגים. אין מה לעשות, אתרי בנייה לא בטוחים ובוודאי לא בטוחים עבור קטינים לתלמידים בחופשה.

כמי שנלחם ונאבק מזה מספר שנים בתאונות העבודה באתרי הבנייה, ועושה מאמצים במסגרת הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה וההסתדרות בקורסים והשתלמויות לבטיחות בעבודה, אני שמח ששר העבודה והרווחה חיים כץ, נעתר לדרישתנו לאסור כליל כניסת בני נוער לאתרי בנייה.

לצערי, בשנתיים אחרונות נהרגו באתרי בנייה שישה קטינים בתאונות וזה קרה בעיקר בתקופות החופש הגדול. אני שמח על ההחלטה הגורפת שאוסרת על קטינים לעבוד בעבודות הקשורות לבנייה בכל ימות השנה ובחופשות. אין טעם ואין כדאיות בטיחותית להעסיק בני נוער באתרי בנייה. זה מסכן אותם ואת חייהם באתרים שהם סיבבת עבודה מאוד מסוכנת.

בכלל, אני רוצה לשבח את השר כץ, שהוא אחד השרים במשרד הרווחה בשנים האחרונות שרואה עין בעין איתנו את המצב באתרי הבנייה, ומבין את הסכנה הטמונה וביחד אנחנו עושים רבות למען צמצום הנפגעים באתרי הבנייה, הן בתיקוני לחקיקה שהשר יוזם, הן בהגברת פיקוח ואכיפה והרחבת המודעות בקרב מעסיקם ועובדים בענף לסיכוני הבטיחות באתרי הבנייה.

זו הזדמנות לברך את השר על ההחלטה לאסור את העבודה לקטינים ובני נוער באתרי הבנייה. נכוון שהעבודה באתרי הבנייה היא מפתה בשל השכר הגבוה שמוצע בענף. אני מברך גם את הארגונים החברתיים שפועלים וקוראים לצמצום התאונות באתרי הבנייה, ואת עמדת ההסתדרות שהוגשה באמצעות הנוער העובד והלומד, ואת התאחדות בוני הארץ שתומכת במהלך הזה ובמהלכים אחרים שאנחנו מובילים עם משרד העבודה הורווחה בנוגע לצמצום התאונות.

אני מבין את הפיתוי בלעבוד בענף הבנייה בשל השכר הגבוה. החשש שלי הוא שעל פי החוק מי שנכנס לעבודה בבניין צריך לעבור הכשרה לבטיחות שאורכת לא מעט זמן, וכוללת קורסי בטיחות, ולכן תלמידים בחופשה של חודשיים לא יכולים להספיק גם את ההשתלמות וגם עבודה באתרים ולכן זה מסכן אותם.

אני מאחל לכל בני הנוער שיוצאים לחופשה בברכת חופש גדול ומועיל, ולאלה שיוצאים לעבודה שיישמרו להם מכל משמר ושיחזרו בשלום לספסל הלימודים. מלבד עבודה באתרי בנייה, יש לטעמי המון מקומות עבודה ראויים ובטוחים לבני הנוער. חופשה נעימה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך