טור אישי / דגנית סימן-טוב טל – מנחה ומטפלת בגישת NLP

מהן הנחות יסוד של הNLP?
טור אישי / דגנית סימן-טוב טל - מנחה ומטפלת בגישת NLP

הנחות יסוד הן אמונות על העולם שהן ה"דיברות" של נלפיסטים. הנחות יסוד אלו משולבות בכל טיפול והנחיה ומשמשות ממש לדרך חיים טובה יותר ומודעת יותר.
הנחת יסוד מספר 1 – טיב התקשורת הוא בתגובה החוזרת.NLP בראש ובראשונה הינו כלי תקשורת. תקשורת היא הבסיס להיותנו והווייתנו כיצורים חברתיים מיום הולדתינו. לאורך כל חיינו אנו מתקשרים עם עצמנו ועם הסובבים אותנו. טיב התקשורת שלנו קובע ויקבע את איכות חיינו, את הצלחתנו ואת רמת חיינו. לתקשורת עם אחרים יש משקל מכריע בהצלחה או בכישלון שלנו. על מנת לקבל את מבוקשנו, אנחנו צריכים להגדיר בצורה הנכונה את מה שאנחנו רוצים, לדעת ממי לבקש אותו וכמובן גם להשתמש במילים או במחוות הנכונות. צורת המחשבה הזו ממשיכה ללוות אותנו לאורך כל חיינו והיא זו שתקבע את ההצלחות שלנו בחיינו.

כמה פעמים ניסיתם להעביר מסר וחשתם שהוא לא עבר? כמה פעמים פנינו לבן או בת הזוג שלנו או לילדינו ושום דבר לא קרה? כמה פעמים חזרנו מהעבודה מתוסכלים כי חשנו שלא העריכו אותנו או לא הבינו את כוונתנו? האם חשבתם על כך כי רוב המריבות שאנו חווים בחיינו נולדו מעצם חוסר התקשורת?
להרבה אנשים יש נטייה להאשים את האחר בחוסר ההבנה וזה יכול לקרות עם כל אחד אשר נמצא סביבנו, קרוב או רחוק. אם אנשים לא הגיבו כפי שציפינו כנראה שהתקשורת שלנו במילים או בשפת הגוף שלנו לא עברה על פי כוונתנו. הסיבה לכך היא שכל אדם מגיב על פי מה שהוא חושב ועל פי פרשנותו לדברים שנאמרו לו. אנשים נוטים לפרש דברים באופן אוטומטי על פי אמונתם, תפיסתם, על פי אוסף הערכים ונקודות המבט האישיות שלהם.

אז איך פותרים זאת? אם חשתם שלא הגיבו לכם כפי שרציתם, תוכלו לנסות התנהגות אחרת. עשו משהו שונה, אמרו את הדבר שרציתם בדרך אחרת, באינטונציה שונה או בשפת גוף אחרת. כשאתם מנהלים שיחה ומעוניינים שהצד האחר יגיב באופן מסוים, דברו ישירות איתו ולא אליו. היו מודעים כל הזמן לתגובות של הצד שמולכם והתאימו את התקשורת אליו. אל תצפו שהצד האחר יבין את כוונותיכם – אנשים אינם קוראי מחשבות.
אז נכון, אפשר לומר זו לא בעיה שלי שהם לא קלטו, הם הפסידו, אפשר להיות בעמדה של אשמה כלפי האחר, או להשתמש בביטוי "אף פעם לא מבינים אותי"… ויכול מאוד להיות שזה נכון על פי תפיסתכם והם באמת הפסידו והם "אשמים".
ו…אפשר גם אחרת… זכרו! אתם מנהלים את התקשורת ואתם אחראים לתגובה שהיא תיצור. לא מרוצים מהתגובה? תשנו את התקשורת.
בהצלחה רבה.

שלכם!
דגנית סימן טוב טל
052-7456069

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך