בגלל מאבק פנימי: להקת "הלוואי" המונה 150 ילדים מתפרקת

קרב מכוער ומיותר בין מנכ"לית להקת שואו-תיאטרון "הלוואי" פירה גרינס, למנהלת האמנותית של הלהקה, לריסה שילין, פוגע בצורה ישירה ב-150 ילדים מוכשרים מאשדוד, שילין הודיעה על עזיבה לטובת יציאה לדרך עצמאית, גרינס החלה לבצע פעולות חד-צדדיות למורת רוחם של ההורים והילדים, כרגע נראה כי הלהקה הייצוגית של אשדוד בדרך להתפרקות. ההורים והילדים המופתעים יוצאים למאבק: "אנחנו רוצים להתאמן, תחזירו לנו את המקום שלנו"
בגלל מאבק פנימי: להקת "הלוואי" המונה 150 ילדים מתפרקת

ביום ראשון השבוע, כמו בכל יום ראשון במשך שנים רבות, הגיעו ילדי שואו-תיאטרון "הלוואי" למקלט שנמצא ברובע א' לחזרה שגרתית, ולהפתעתם הגדולה מצאו את דלת המקלט נעולה ועליה פתק המוסר לילדים ולהורים על הפסקת פעילות הלהקה לצמיתות, וזאת לאחר החלפת מנעולי דלת הסטודיו שימנעו אף מצוות מורי הלהקה לפתוח את המקום לשימוש הילדים. ההחלטה התמוהה הזאת, שנעשתה על ידי מנכ"לית העמותה פירה גרינס, הגיעה בעקבות שורה של אירועים שהחלו עם רגע ההודעה על עזיבה מצד המנהלת האמנותית של הלהקה, לריסה שילין.

להקת שואו-תיאטרון "הלוואי" נוסדה בשנת 2003, כפרויקט אשר הגיע לעולם בזכות לריסה שילין, שהפכה גם להיות המנהלת האמנותית של הלהקה. בתחילת דרכה האמנותית, להקת "הלוואי" מנתה 5 ילדים קטנים, ובצעדים קטנים, הקבוצה גדלה וגדלה והפכה למשפחה המונה 150 ילדים, בטווח גילאים מ-3 עד 18, שמתאמנים על בסיס יום יומי. ללהקה שורה ארוכה ומכובדת של מורים, הכוללת כוריאוגרפים מקצועיים לבלט, ג'אז, מודרני, מורה לפיתוח קול, מורה לאקרובטיקה והיפ הופ.

עתיד הלהקה נראה מזהיר, הלהקה הלכה והתרחבה והביקוש להצטרף אליה גדל בכל שנה. בשנת 2013, במופע 10 שנים ללהקת "הלוואי", סגן ראש העיר ולדימיר גרשוב, העניק למנהלת האמנותית של הלהקה מפתח למקלט חדש שישמש את ילדי הלהקה בנוסף למקלט הקיים, חדשות משמחות מאחר והלהקה נאלצה להצטופף במקלט שהיה קטן מלהכיל אותם. הכל זרם על מי מנוחות עד לחודש אפריל השנה בו לריסה, המנהלת האמנותית, הודיעה לפירה, מנהלת עמותת "ת.פ.מ", על עזיבתה לטובת פעילות עצמאית ועל עזיבת כל צוות המורים את פעילותם תחת העמותה, הפסקת פעילות שתצא לפועל בסוף השנה באופן מסודר לטובת הילדים. הודעה זו הובילה לשרשרת מעשים לא מובנים מצד מנהלת העמותה, שהכעיסה את הורי הילדים עד מאוד כששאלת "טובת הילדים" בראשם.

בתחילה החליטה פירה להחליף את מנעולי שני המקלטים, החלטה שמנעה מחברי הלהקה גישה לתלבושות, ובכך הביאה לביטול מופעים לצער הילדים. גרינס מסרה לכל הנוגעים בלהקה כי הכוריאוגרפים, השירים והתלבושות שייכים לעמותת "ת.פ.מ" בלבד ואין עליהם בעלות נוספת. לדברי ההורים, פירה אף החלה לאיים בקבוצת וואטסאפ משותפת של ההורים וילדי הלהקה, איומים על זכויות, בעלויות וכדומה. ההורים החלו להרגיש כבני ערובה של מנהלת העמותה, כל זאת מעל לראשם של הילדים שלא פסקו מלשאול שאלות בנוגע לעתיד הלהקה.
בנוסף לפעולות אלה, פירה הפסיקה לענות כליל לשיחות ולהודעות מההורים ומחברי הלהקה, וסירבה להגיע לאסיפת הורים אליה הוזמנה ע"י ועד ההורים. המצב הסלים כאשר פירה התקינה מצלמות בשני המקלטים, למורת רוחם של ההורים, אף במקומות בהם הילדים החליפו תלבושות, החלטה אשר הובילה את הורי ילדי הלהקה להגיש תלונה במשטרה. מרגע הגשת התלונה כל פנייה למנהלת העמותה, פירה, נענתה בהפניה לעורך דינה.

מרינה לרנר, ראש ועד ההורים של הלהקה, אמא לשלוש בנות כשאחת מהן בוגרת הלהקה ואחת חברה בה בהווה, סבתא לנכדה שחברה בלהקה ומלבישת הלהקה, מאוד כועסת בשמה ובשם ההורים על היחס של מנהלת העמותה: "אנחנו נמצאים במצב בו אנחנו לא רוצים להיות יותר קשורים לפירה גרינס ולעמותה שלה בשום אופן, זאת בעקבות כל המעשים הבלתי מוסברים, על היחס המזלזל לילדים ולהורים עצמם ועל עוגמת הנפש".

תגובת עורך דינה של פירה גרינס: "ככל שידוע לי הפעילות ממשיכה כרגיל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך