בית החולים החדש יכפיל את עצמו מ-300 מיטות ל-600 מיטות

ההצלחה המסחררת נתנה את אותותיה והעומס בחדר המיון ובבית החולים "אסותא" אשדוד, נתן את אותותיו והשיחות עם משרד האוצר לגבי הקצאת תקציב מיוחד כבר החלו
בית החולים אסותא.
ביה"ח אסותא.

אלא שהסיפור המעניין מגיע מאמירתו של יו"ר "אסותא" שוקי שמר: "אני מתחייב שבבית החולים שלנו לא ישימו חולים בפרוזדורים כמו בשאר בתי החולים. מה שקורה שם לא יהיה כאן, גם אם נצטרך לסגור את בית החולים" הנתונים המדויקים נחשפים: כמה מטופלים הגיעו לבית החולים? כמה לידות התרחשו בו? כמה ניתוחים, רופאים, אחיות ועוד…
מי היה מאמין? זה עבר מהר אבל כבר שנה עברה מאז בית החולים "אסותא" אשדוד החל את פעילותו, שנה שהתחלקה לשתיים – חציה בהפעלת המחלקות השונות של בית החולים, ואילו החצי השני בפעילות מלאה ומאסיבית שכללה ביקורים של עשרות אלפי מטופלים, אלפי לידות ועוד.

במסיבת עיתונאים חגיגית ביום ראשון האחרון, הוצג הצוות הבכיר של בית החולים שהצליח לחולל מהפכה של ממש בעיר אשדוד. אומנם לא הכל מושלם והוותק יעשה את שלו בהמשך הדרך, אך הניסיון הרב של הצוות המרשים נראה לעין, והעיר אשדוד יכולה להתגאות שמחוסר אונים בכל הקשור לרפואה, אנחנו עתידים להוביל בקרוב מעל כל בתי החולים בארץ, עם הרבה מאוד טכנולוגיה חדשנית שמביאה לקוחות אפילו מנצרת עילת הרחוקה שבצפון.
בכנס שנערך בבניין ההנהלה של בית החולים, התכנסו בכירי העורכים והכתבים בארץ, על מנת לשמוע את סיכום שנת הפעילות הראשונה של בית החולים "אסותא" אשדוד, העיר שהייתה רעבה כל כך לבניין רפואה שיספק את צרכי 250 אלף תושביה ועוד עשרות אלפים שגרים בסמוך לה, שזכו סוף סוף לבית חולים משלהם. בתחילת הכנס הציג שוקי שמר, יו"ר חברת "אסותא", את צוות הניהול הבכיר בבית החולים באשדוד, וכל אחד סיפר בתורו על הפעילות הענפה.

ראשון התחיל מנהל בית החולים בפועל פרופ' חיים ביטרמן, שסיפר תחילה על הפתיחה הראשונית של בית החולים בחודש יוני אשתקד, אז אט אט נפתחו מרפאות החוץ, חדרי הניתוח והמחלקות השונות, ובחצי שנה שלאחר מכן (בתחילת חודש נובמבר) נפתח חדר המיון של בית החולים, שהעיד על פעילות שוטפת ומלאה. פרופ' ביטרמן: "מדובר על חצי שנה ראשונה בה פתחנו את העיניים והתרגלנו למצב, ובחצי שנה שלאחריה כבר הגיע רגע האמת, ללא הנחות וללא סלחנות, וכך באמת היה כבר ביום הראשון, התחלנו עם פיצוץ רכב שארע בעיר וממקום נקי וחדש שרק הורידו ממנו את הניילונים, התמודדנו עם דם, ניתוחים והרבה עבודה רצינית".
פרופ' ביטרמן התייחס לפעילות חדר המיון ואמר: "אין מצב כזה שיגיע אדם שזקוק לניתוח, יעברו 48 שעות והוא לא יכנס לחדר הניתוח, קיבלנו החלטה בנושא ונעמוד בה". מנהל בית החולים התייחס גם לעצם קיומו של בית החולים בעיר ואמר: "סוף סוף העיר קיבלה מענה יעיל ומיידי, לאחר שבשנים עברו התושבים היו צריכים לנסוע עד מרחק של 30 דקות בשביל לקבל טיפול רפואי כלשהו.

היום זה מתחת לבית, ויותר מזה אצלנו השתנו כללי המשחק, מי שזקוק באמת מקבל בדיקת MRI תוך יומיים ובדיקת CT תוך שלושה ימים, ואנחנו כצוות מאוד מרוצים מהמצב שנוצר וקם ביה"ח בעיר, שנותן מענה למצבים שהיו מסתיימים אחרת בעבר לצערנו הרב, וזה בא לידי ביטוי בין מכתבי התודה שמתרבים לבין מכתבי התלונה שמתמעטים".
הבא בתור לדבר היה ד"ר איתי זוארץ, מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים או כמו שאנחנו קוראים לזה 'חדר המיון', שסיפר על דפוס הפעולה של התושב האשדודי וכן על היקפי הפעילות במחלקה לרפואה דחופה: "כמו שבטח אתם יודעים חדר מיון זה הפנים של בית החולים, וכמובן שיש לי הרבה עבודה. על פי בדיקה שערכנו, בכל רגע נתון ישנם 20 פצועים בחדר המיון, כאשר כל יממה מתאשפזים לפחות שישה אנשים, כמו גם בכל שעה מגיע מספר דומה של אנשים אך רובם משתחררים, חשוב שתדעו שהמיקום של בית החולים בעיר ובאזור כולו מציל חיי אדם, דבר שלא היה קודם לכן. בתוך החדר מיון יש חדר רנטגן וכמובן טיפול נמרץ".

אחריו דיבר מנהל מחלקת קרדיולוגיה פרופ' אלי לב, שסיפר כי "בבית החולים יש שני חדרי צינתורים מהמתקדמים ביותר בעולם והכי מתקדמים בארץ, דבר שגרם להגברת הביקוש מכל רחבי הארץ, כאשר מחלקת טיפול נמרץ לב מחזיקה בשמונה מיטות שהתפוסה שלהן בד"כ מלאה".

3,043 תינוקות נולדו ב"אסותא" אשדוד

את הנתונים המעניינים והמשמחים ביותר קיבלנו ממנהל מחלקת היולדות, פרופסור מוטי פנסקי, שסיפר לנו כי "במחלקת היולדות ישנם בין 45 ל-60 מיטות, כאשר הדבר תלוי בתפוסה של אותו הזמן המשתנה מעת לעת". ומה לגבי מספר הלידות, פרופ' פנסקי מציין כי "מאז פתיחת חדרי הלידה בחודש אוקטובר (16.10.17) בוצעו בבית החולים 3,043 לידות. מדובר בקצב של כ-5,000 יולדות בשנה, וכ-450 בחודש, מה שהופך אותה לאחת ממחלקת היולדות הגדולות בארץ. בנוסף, לאחרונה נפתחה מחלקת הפריון שכבר עובדת בפורמט מלא". ומה לגבי מחלקת הילדים? בבית החולים מתפארים במחלקה מצויינת, שכרגע נמצאת במקום השלישי בארץ אחרי שניידר וספרא שבתל השומר, כאשר בתקופה הקרובה המחלקה צפויה להתרחב ולהתחרות איתם בצמידות.

אין זקנה במסדרון…

מנכ"ל בית החולים ד"ר דודו דגן, התייחס לסוגיה מעניינת מאוד: "בהוראת פרופסור שמר, יו"ר אסותא, לא מאשפזים במסדרונות ביה"ח גם אם יש עומס. אנחנו מתחייבים שזה לא יקרה, זאת ההחלטה וכאן סטנדרט הרפואה הוא ממקום אחר". ד"ר דודו דגן סיפר עוד כי "בינתיים קופת חולים מכבי היא המובילה בשימוש לקוחותיה בבית החולים, כאשר מאחוריה מזנבת קופת חולים כללית, אך כולנו ציפייה ששאר קופות החולים ידביקו את הפער".
אחרון הדוברים היה יו"ר 'אסותא' הפרופ' שוקי שמר האיש שרקם את בניית בית החולים יחד עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. פרופ' שמר פתח ואמר: "בעבר חשבתי שלא צריך בית חולים באשדוד, והיום אני רוצה לומר שמסתבר שטעיתי כי הצורך כאן הוא אדיר ואני רואה את זה מידי יום, כאשר הטעות הגדולה שעשינו היא שביקשנו שביה"ח יהיה של 300 מיטות ולא 600, אבל כמובן שאם היינו מבקשים זאת לא היינו מקבלים. היום, שמשרד האוצר ומשרד הבריאות רואה שיש צורך כי אנחנו כבר בתפוסה מלאה, השיחות מתקדמות על מנת ליישם את זה, ועם פיתוחה של העיר אשדוד והסכם הגג כבר הדיונים התקדמו בתקווה שיאשרו לנו".
פרופ' שמר התייחס לסוגיה הבוערת במדינה במצבי עומס והיא האשפוז בפרוזדורים ואמר: "אני חושב שלאשפז אדם בפרוזדור זה ביזוי והשפלה, ולדעתי צריך לחוקק חוק שאסור לעשות את זה וכאן אנחנו לא נעשה את זה.

במצב של עומס נפנה לבתי חולים אחרים ואם נצטרך חלילה נסגור את ביה"ח ולא נעשה את זה, שהרי בדרך כלל מי שנפגע מכל זה, זה הקשישים והחלשים, ושלא תחשבו שזה לא כלכלי, 50 מיטות של חולים ביום ששוכבים בפרוזדורים שווה ערך למאה אלף שקלים, שזה כמעט ארבעה מיליון שקלים בשנה סכום שהיה מסייע רבות לבית החולים שלנו במצבו כבית חולים חדש שזקוק לכל שקל, אבל אנחנו לא סוחרים באנשים, נשיג את הכסף שצריך מהמדינה".
יו"ר אסותא המשיך להתייחס לעניין ואמר: "שיכון חולים בפרוזדורים הוא לא בריא וממלא את חלל בית החולים בחיידקים, הרי באופן כללי מי שלא צריך להיות כאן אנחנו משחררים אותו מהר כי אנחנו בעד שיקום טבעי בבית שהוא גם בריא יותר, וזוהי התפיסה שלנו שאנשים יטופלו מהבית, שכן בד"כ בתי חולים מזוהמים, לכן אנחנו נדאג לשלוח למטופל בשיקום שיש לו משפחה תומכת רופא ואחות לבית לביקור מדי יום, דבר שיגרום לחולה הסביר רפואה מהירה יותר".
פרופסור שמר התייחס לביה"ח בעיר ואמר: "ברמה הכלכלית ביה"ח לא יכול להחזיק את עצמו עם 300 מיטות, ובכלל עכשיו שאשדוד צפויה לגדול בעשור הקרוב במאה אלף איש, הודות להסכם הגג, אנחנו חייבים עוד 300 מיטות כדי לשרוד וכבר התחלנו לטפל בעניין. ישנן שיחות מתקדמות עם בכירי האוצר ומשרד הבריאות בעניין שיקודם בקרוב, מעכשיו אנחנו צריכים לדאוג לרופאים חדשים, שכן השבחה של ד"ר לוקחת 15 שנים. אני אישית דואג מאוד לעיר אשדוד ונכון שאין שלמות בביה"ח אבל אנחנו שואפים לזה ויש לנו צוות ניהולי יוצא מהכלל שידאג לזה, וחשוב שתדעו שהקמת בית החולים באשדוד והימצאות שלו כאן היא דרמה ענקית למערכת הבריאות בישראל".

"אסותא" אשדוד במספרים
מאז פתיחת חדרי הלידה בחודש אוקטובר (16.10.17) ביקרו בבית החולים 3,043 יולדות. מדובר בקצב של כ-5,000 יולדות בשנה

בחדר המיון ביקרו 43,919 מטופלים 

במרפאות ובמכונים ביקרו 34,988 איש

4,070 ניתוחים בוצעו (החל מ-13.8.17)

מספר בדיקות הדימות: 35,187

כמות העובדים בביה"ח: כ-1,300 ו-200 עובדי קבלן

מספר הרופאים: כ-300 מתוכם 12 פרופסורים ו-120 אחיות

חדרי ניתוח: 12, מתוכם שני חדרי ניתוחי עיניים ושני חדרי ניתוח קיסרי

שני חדרי צינתורים מהמתקדמים בעולם.

מכשיר לבדיקת mri – ומכשיר לבדיקת ct.

15 מחלקות שונות בביה"ח – כירורגיה, פנימית א', פנימית ב', קרדיולוגיה, אורתופדיה, אורולוגיה, טיפול נמרץ, ילדים, עיניים, אף אוזן גרון, אישפוז יום כירוגי, אישפוז יום ילדים, מערך אונקולוגי, יולדות, פריון.

בשלבי בניה: מאיצים קוויים לטיפול רדיותרפיה, ומנחת מסוקים מתקדם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך