ראשי / המגזין אשדוד / בריאות ורפואה / למה חשוב לשתות בקיץ יותר מים? טיפים שיעזרו לשתות מים

למה חשוב לשתות בקיץ יותר מים? טיפים שיעזרו לשתות מים

"גוף האדם בנוי מ- 70% מים. לכן חשוב לשתות מים כדי שגופנו יתפקד וכדי לא לסבול מהתייבשות, זו אחת הסכנות העיקריות במדינה חמה כמו ישראל". אומרת סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף הבינלאומית. "מעבר לכך שתיית מים תורמת לירידה במשקל, לחילוף החומרים ולשמירה על עור פנים בריא וזוהר. המים עוזרים לערנות ולריכוז שלנו, לחיזוק מערכת החיסון, לחיזוק הלב וכלי הדם ולעצמות חזקות יותר".
צוות האתר | יום שלישי - 12/06/18 - 10:07

באוורמן מתייחסת לחשיבות המים לעוסקים בפעילויות ספורטיביות מאומצות: "חשוב לציין כי בזמן פעילות ספורטיבית, בעיקר במהלך פעילות סיבולת ממושכת, מאבד הגוף נוזלים, מלחים וסוכרים שחשובים לפעילות השרירים שלו. במקרים כאלה מומלץ לשתות משקאות איזוטוניים שמטרתם להשיב את לגוף את מאזן הנוזלים והמלחים כמה שיותר מהר, מה שמים בלבד לא יכולים לעשות".

מספר טיפים ועצות ממומחי התזונה של הרבלייף שיעזרו לכם לשתות:

הפכו את שתיית מים להרגל – כדאי להפוך את שתיית המים להרגל,  באמצעות תזכורות. למשל, החליפו את התמונה בנייד לתמונה של מים, או למישהו שאתם מעריצים ששותה מים. הקפידו להניח בקבוק או כוס מים שתעמוד לפניכם בעבודה ובבית, ותזכיר לכם לשתות ממנה.

תעבדו על עצמכם – כך תעזרו לעצמכם – אם אתם לא אוהבים מים, הכינו תה צמחים או שייק על בסיס מים ושתו אותו. בנוסף, אם תקפידו לשתות עם קש בלי לשים לב תשתו יותר מים.

שדרוג המים – ניתן לשדרג את המים בטעמים שיעזרו לשתות אפילו יותר. למשל להוסיף פירות או ירקות שנותנים טעם טוב כמו לימון, נענע, תות או חתיכות מלפפונים. העיקר שיהיו בריאים ולא יכילו סוכרים מיותרים.

 

התחילו את הבוקר עם כוס מים אחת – הפכו להרגל לפתוח את הבוקר עם כוס מים. זה מנקה את הגוף, מרענן וזו תהייה הכוס הראשונה מתוך 8-10 כוסות שיש לשתות ביום. הקפידו לשתות מים לאורך כל היום, כוס של מים לפני כל ארוחה תעזור לשמור על מאזן הנוזלים בגוף וגם תגביר את תחושת השובע.

 

להסתובב עם בקבוק מים בתיק – מומלץ גם לשים בקבוק ברכב ולדאוג לשים כוס/בקבוק מים ליד המיטה.

 

אולי גם זה יעניין אותך

למה חשוב לשתות בקיץ יותר מים? טיפים שיעזרו לשתות מים

"גוף האדם בנוי מ- 70% מים. לכן חשוב לשתות מים כדי שגופנו יתפקד וכדי לא לסבול מהתייבשות, זו אחת הסכנות העיקריות במדינה חמה כמו ישראל". אומרת סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף הבינלאומית. "מעבר לכך שתיית מים תורמת לירידה במשקל, לחילוף החומרים ולשמירה על עור פנים בריא וזוהר. המים עוזרים לערנות ולריכוז שלנו, לחיזוק מערכת החיסון, לחיזוק הלב וכלי הדם ולעצמות חזקות יותר".
צוות האתר | יום שלישי - 12/06/18 - 10:07

באוורמן מתייחסת לחשיבות המים לעוסקים בפעילויות ספורטיביות מאומצות: "חשוב לציין כי בזמן פעילות ספורטיבית, בעיקר במהלך פעילות סיבולת ממושכת, מאבד הגוף נוזלים, מלחים וסוכרים שחשובים לפעילות השרירים שלו. במקרים כאלה מומלץ לשתות משקאות איזוטוניים שמטרתם להשיב את לגוף את מאזן הנוזלים והמלחים כמה שיותר מהר, מה שמים בלבד לא יכולים לעשות".

מספר טיפים ועצות ממומחי התזונה של הרבלייף שיעזרו לכם לשתות:

הפכו את שתיית מים להרגל – כדאי להפוך את שתיית המים להרגל,  באמצעות תזכורות. למשל, החליפו את התמונה בנייד לתמונה של מים, או למישהו שאתם מעריצים ששותה מים. הקפידו להניח בקבוק או כוס מים שתעמוד לפניכם בעבודה ובבית, ותזכיר לכם לשתות ממנה.

תעבדו על עצמכם – כך תעזרו לעצמכם – אם אתם לא אוהבים מים, הכינו תה צמחים או שייק על בסיס מים ושתו אותו. בנוסף, אם תקפידו לשתות עם קש בלי לשים לב תשתו יותר מים.

שדרוג המים – ניתן לשדרג את המים בטעמים שיעזרו לשתות אפילו יותר. למשל להוסיף פירות או ירקות שנותנים טעם טוב כמו לימון, נענע, תות או חתיכות מלפפונים. העיקר שיהיו בריאים ולא יכילו סוכרים מיותרים.

 

התחילו את הבוקר עם כוס מים אחת – הפכו להרגל לפתוח את הבוקר עם כוס מים. זה מנקה את הגוף, מרענן וזו תהייה הכוס הראשונה מתוך 8-10 כוסות שיש לשתות ביום. הקפידו לשתות מים לאורך כל היום, כוס של מים לפני כל ארוחה תעזור לשמור על מאזן הנוזלים בגוף וגם תגביר את תחושת השובע.

 

להסתובב עם בקבוק מים בתיק – מומלץ גם לשים בקבוק ברכב ולדאוג לשים כוס/בקבוק מים ליד המיטה.

 

אולי גם זה יעניין אותך