כיצד לשמור על בריאות כפות הרגליים?

הולכים על בטוח: כיצד ניתן לשמור על רגליים בריאות, מטופחות ויפות? באדיבות ג'קי קרטר מנהלת תזונה חיצונית בהרבלייף.
כיצד לשמור על בריאות כפות הרגליים?
צילום: יח''צ חו''ל

ימי הקיץ בפתח ואיתם אופנת הסנדלים, הכפכפים וכפות הרגליים החשופות. רובנו יוצאות מגדרנו כדי להפוך את כפות הרגליים ליפות – משקיעות בפדיקור, בלק, בטבעות אצבע ובנעליים שהופכות את כף הרגל ללא פחות מהצהרה אופנתית. אבל האם אנחנו באמת מטפלות ומטפלים בכפות הרגליים שלנו, ומעניקים להן את האהבה שמגיעה להן, או סתם מנסים לגרום להן להיראות אטרקטיביות יותר?

ג'קי קרטר – מנהלת תזונה חיצונית בחברת הרבלייף מעניקה טיפים לשמירה על בריאות הרגליים. לדברי ג'קי קרטר: "כפות הרגליים מורכבות מ-26 עצמות, שרירים, רצועות וגידים, הן נושאות את משקלנו, מאפשרות לנו לשמור על יציבה זקופה ושיווי משקל ובזכותן אנו מסוגלים להתנייד ממקום למקום. בתמורה אנחנו דוחסים אותן לנעליים לא נוחות, מזניחים אותן בשעת המקלחת ובאופן כללי מתעלמים מהן עד הרגע בו הן מתחילות לכאוב. הגיע הזמן לעשות שינוי רציני בדרך בה אנו מתייחסים לכפות הרגליים שלנו".

ככפפה על כף רגלנו… נעילת נעליים לא מתאימות או לא נוחות גורמת, במרבית המקרים, למצוקה רבה ואפילו לנזק לכפות רגליים. שלפוחיות, יבלות, ציפורניים חודרניות ואפילו עיוותים במבנה כף הרגל עלולים להיגרם כתוצאה מהתפשרות על נעליים לא מתאימות. מי שמתנהלת על עקבים גבוהים במרבית שעות היום בוודאי יודעת כמה הרגליים משוועות למנוחה. יתרה מכך, אפילו נעליים שמתאימות בדיוק לכפות הרגליים עלולות לגרום נזק לעצמות הרגליים.

כיצד נמנעים מהבעיות הללו? ראשית, כדאי מאוד להשקיע בזוג נוח של נעליים שטוחות או נעלי ספורט. יש לנעול אותן לעיתים קרובות ככל האפשר.
הידעתם שהרגליים נוטות להתנפח מעט בשעות אחר הצהריים והערב? אלו השעות בהן מומלץ לקנות נעליים, מאחר שכך ניתן להיות בטוחים שהן מתאימות לכפות הרגלים גם כשהן רחבות מהרגיל.
כדאי לזכור שמידת הנעליים יכולה להשתנות. אם אתם רגילים לנעול נעליים במידה 38, בקשו מהמוכר נעל במידה 38.5 רק כדי לראות אם היא נוחה לכם יותר – אתם עשויים להיות מופתעים.

כי גם להן מגיע… נשמע מובן מאליו אבל תופתעו לגלות כמה אנשים בטוחים שעצם העמידה במקלחת שומרת על כף הרגל נקייה, ועל כן אינם טורחים להתכופף ולסבן את תחתיתה. מדובר בטעות, כמובן. סבנו היטב את כפות הרגליים, כולל תחתית כף הרגל, בזמן המקלחת והשקיעו גם בקרצוף בין האצבעות. כפות הרגליים לכודות בתוך נעליים מבוקר עד ערב, דבר שמוביל להצטברות של לחות. הלחות מהווה קרקע נוחה להתרבות חיידקים, שגורמים לריח לא נעים. אז אל תתעצלו והשקיעו בניקוי יסודי של כף הרגל.

לפנק ולהעשיר…. כפות הרגליים עובדות קשה כל יום וכתוצאה מכך הן סובלות, לא פעם, מיובש, חספוס, עור סדוק ואפילו מקשקשים. עשו מנהג, ומירחו קרם לחות על הרגליים וכפות הרגליים אחרי המקלחת ולפני השינה. חפשו קרמים המכילים מרכיבים טבעיים כמו חמאת שיאה, אלוורה ושמן זית – אלה עושים פלאים לריכוך כפות הרגליים. בדרך כלל מומלץ למרוח את קרם הלחות בשעות הלילה, כך תמנעו הצטברות לא רצויה של לחות בין בהונות. אם אתם סובלים מעקבים יבשים במיוחד מירחו עליהם קרם לחות גם במהלך היום, אך הימנעו מלמרוח אותו על הבהונות.

גרוב הגורבים כל השנה  האקלים בארץ חם עד מאוד במרבית ימות השנה, ולכן ברובה אנחנו מסתובבים בכפכפים או יחפים. האמת היא, שמומלץ לכסות את כפות הרגליים עד כמה שאפשר. גריבת גרביים מספקת הגנה לכפות הרגליים ומסייעת לספיגת זעזועים בזמן הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים. הגרביים גם עוזרים להילחם בלחות המצטברת בין הבהונות ומסייעים במניעת היווצרות שלפוחיות או יבלות. למרבה הצער, ככל שאנו מתבגרים, שכבת השומן הטבעית המצויה בחלק התחתון של כפות הרגליים שלנו מתדלדלת, כך שזוג נחמד ואופנתי של גרביים נוחים יכול להפוך לאקססורי החביב עליכם.

זוהרות ורעננות… לפנק את כפות הרגליים בפדיקור מקצועי זה נהדר, אבל ניתן להעניק להן את אותה האהבה בבית. שפשפו את העור היבש של כף הרגלים באמצעות פילינג עשיר בלחות, המיועד לאזור זה של הגוף, או השתמשו באבן שיוף ושפשפו בעדינות את העקבים, הבהונות וכריות כף הרגל. שיוף שבועי, קרצוף או שילוב של שתי הפעולות ישאירו את העור רך וחלק כמשי – רק היזהרו לא לשפשף חזק מדי.

לסיכום…. טיפ אהוב והטוב לטיפוח כפות הרגליים – מריחת קרם לחות עשיר על הרגליים לפני השינה, גריבת זוג גרבי כותנה לבנות, ולמיטה. הרגליים שלנו נושאות אותנו ממקום למקום ומאפשרות לנו לשמור על אורח חיים פעיל ובריא – השקיעו בהן מעט זמן ותשומת לב ושימרו עליהן – זה ישתלם לכם.

תחליב ידיים וגוף – המכיל חמאת שיאה עשירה הידועה כמשפרת את גמישות העור ומסייעת בשמירה על הלחות בעור. התחליב משמש להזנה עמוקה של העור, נספג במהירות ומשאיר תחושה רכה וחלקה לאורך כל היום.

מחיר לצרכן: 62.1 ₪ ל-200 מ"ל. לטיפים נוספים היכנסו לאתר חברת הרבלייף.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך