פרשת השבוע-פרשת שלח לך

כתוב בפרשה: "שלח לך אנשים ויתורו את ארץ כנען...". מסבירים המפרשים: שוחד מעוור עיני חכמים ואין אדם רואה חובה לעצמו, שואלים איך נוכל להבחין באמת, הרי כל דבר שיש לנו התעניינות כבר יש נגיעה באחד הצדדים.
טור של שריקי

גם אחרי שיצר הרע מפתה את האדם, האדם יודע שדרך האמת היא האמתית, ואת השקר יחשיב רק כתחליף. אחרי שאדם ישריש בעצמו לבחון רק את דרך האמת, ישתמש בהתבוננות כדי להינצל מהשקר.

ישראל רצו לשלוח מרגלים קודם הכניסם לארץ, והקב"ה ראה את זה כחוסר אמונה. שאמרו נשלחה אנשים לפנינו, כביכול ה' אמר להם שיכנסו לארץ וירשו כל טוב, ופחדו שזה באמת לא יהיה כך, ולכן שלחו את המרגלים שיראו מה טוב בארץ באמת. ובסוף נהפך ליבם ויצאה דיבתם הרעה על הארץ.

ושואלים איך יתכן שאנשים גדולים נכבדים כל כך כמו המרגלים נכשלו בהוצאת דיבה על הארץ? אומרים שמחוסר אמונה של המרגלים ושל העם כולו, מפני שאמונתם באה בקלות על ידי ניסים ונפלאות שראו לנגד עיניהם במדבר ולכן גם הלכה להם בקלות. ואחרי כל הניסים שראו במדבר גרם להם שמתרגלים להאמין רק למה שהעיניים רואות, ובמה שלא ראו לא האמינו.

ובכל זאת משה הניח להם לשלוח את המרגלים כיוון שידע שהרבה יחטאו, אך יישארו גם צדיקים שמאמינים בתמימות בניסיו של הקב"ה שיכול לעשות הכל.
שנזכה לגאולה שלימה ולראות ולהאמין בניסים גדולים יום יום.

הלכות שבת:
ישכים בבוקר ביום ששי להכין צרכי שבת, ונכון לקנות כל צרכי שבת בערב שבת, ולא קודם, אלא אם כן חושש שלא ימצא לקנותם ביום שישי. ואפילו יש לו כמה עבדים לשמשו, או יש לו אישה ובנים או בנות המכינים עבורו צרכי שבת, ישתדל להכין בעצמו איזה דבר לצרכי שבת כדי לכבדו. כי מצוה בו יותר מבשלוחו.

הזיעה שהאדם מזיע בהכנת צרכי שבת, הקדוש ברוך הוא מוחק בה את העוונות כמו הדמעות. ולכן אין להתעצל בטרחה בהכנת צרכי שבת. וטוב לומר על כל דבר שקונה לכבוד שבת, כי זהו לכבוד שבת. ואף מי שהכין בהשכמה, מצווה שיוסיף גם סמוך לערב.

ש אומרים שנכון לקנות כל צרכי שבת ביום שישי, כדי שתחול עליהם קדושת שבת. אולם בימי החורף הקצרים, כשיש לחוש שאם ימתין מלקנות צרכי שבת ביום שישי, לא ימצא כמה מצרכי שבת בשוק, יקדים לקנות מיום חמישי. ואין לקנות צרכי שבת קודם תפלת שחרית, ואם יש לחוש שאם ימתין מלקנות עד אחר התפילה, לא יישארו לו המצרכים הטובים, מותר שיקנה קודם התפלה, ויקרא קריאת שמע קודם שיקנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך