האשדודי שנלחם בענקית הגז ומסכן את חייו אך לא מתכוון לוותר

תושב העיר המתגורר באותה דירה למעלה מ-20 שנה, הופתע לקבל ביום בהיר חשבון גז כפול ב-700 אחוזים ממה שהורגל. משם הדרך הובילה למאבק מכוער בין הלקוח לחברה במשך יותר משנה שלמה, שבמשך כל התקופה הוא מסתכן ומשתמש באון פיראטי בבלונים קטנים לשימוש ביתי. באופן מפתיע החברה מסרבת לתבוע אותו אבל מתעקשת לחייב אותו על מלוא הסכום. סיפור הזוי או שיטת מצליח? תקראו ותשפטו בעצמכם...
האשדודי שנלחם בענקית הגז ומסכן את חייו אך לא מתכוון לוותר

שיטת ניפוח המחירים בחברות הגדולות בישראל ידועה. פעם אנחנו אשמים ופעם הם, ואם תשאלו את חבריכם, הם יגידו שלרוב החברות אשמות. שיטת גביית כפל המחירים היא דבר מוכר בשוק הישראלי, ולא פעם טעות משותפת גרמה לנציגי שירות הלקוחות להתנצל ולזכות בסכום החיוב פלוס פיצוי קטן בדמות הטבה לחודש שלאחריו. למי מאתנו זה לא קרה? אחד החשבונות השוטפים שלנו כגון מים, חשמל, פלאפון או אינטרנט טפח להנאתו, ואנחנו הופתענו כשפתחנו את המעטפה שהונחה בתיבת הדואר והמספר הרב ספרתי גרם לנו לכעוס ולקטר. טלפון זעום והמתנה מורטת עצבים על הקו שהסתיימה במפח נפש, לאחר שהבנו כי את הטעויות אנו ביצענו או מי ממשפחתנו, והתשלום השתלשל לכיסם של החברות הגדולות במשק. כעת תדמיינו את כל זה רק בלי התשובות ממוקד השירות והמסקנה האחרונה, זה מה שקרה לאבי בוזגלו, DJ אשדודי מוכר, שבמשך שנה מקיים מלחמה ללא פשרות בתקווה לנצח.

בוזגלו הוא אשדודי וותיק, תושב רובע יא', DJ במקצועו בעיקר למגזר הדתי והחרדי, שנמצא בתחום המוזיקה למעלה מ-20 שנה, כאשר אין כמעט אשדודי מקומי שלא השתתף באירוע בו הוא תיקלט. בשנה האחרונה נקלע בוזגלו למאבק עיקש מול חברת "פז-גז", בטענה שאלה עשקו אותו בחשבון ביתי מופרך, והוא אינו מוכן להתייאש ולשלם, כאשר מנגד החברה אינה מוכנה לוותר, אך למרבה ההפתעה גם הפסיקה לדרוש את החוב, זאת למרות דין ודברים ארוך עם ענקית הגז, שהסתיים בלא כלום והשאיר את הסיפור הסבוך תלוי ועומד.
בוזגלו, שמכיר כמו כולנו את השיטה, ניסה כל דרך אפשרית עד שהתייאש מהסחבת הארוכה בעניינו, והחליט לפנות לתקשורת ולספר את אשר אירע, בתקווה כי חשיפה לציבור תגרום סוף סוף לחברה לשנות את דפוס ההתנהגות שלה ולנסות לפתור בעיה שגורמת לסיכון חיי אדם. בוזגלו פנה למערכת עיתון "המגזין" ואתר "אשדוד אונליין", נפגש עם כותב השורות וגולל את סיפורו.

אבי, ספר לנו על איזה עוול מדובר, וכיצד הוא התרחש?

"לפני יותר משנה בזמן שגרה, קיבלתי חיוב מאוד מאוד גדול על שימוש בגז הביתי, זאת אומרת בזמן שאני רגיל לשלם כל חודש בסביבות המאתיים עד גג שלוש מאות שקלים, קיבלתי חיוב על סך 1734 שקלים. תחילה נדהמתי אך מהר מאוד הבנתי שזה עוד אחד מהטעויות שהורגלנו אליהם בחברות הגדולות, והחלטתי ללכת למרכז השירות במטרה לפתור את הבעיה. החברה טענה בתוקף שזו הקריאת מונה, וזה מה שמופיע ואני צריך לשלם, ניסיתי להסביר להם שזה לא יתכן, שכן אין מצב שהחשבון שלי הוכפל ב-700 אחוזים, לא פחות, ושאני אדם שמשתמש בגז באופן נורמטיבי. במוקד החליטו לשלוח לי טכנאי שיעשה בדיקה וגם הוא לא מצא לנכון להעיד על תקלה כלשהי, וטען שאם הייתה דליפה הייתי מריח. הדבר הרתיח אותי שכן אין סיכוי לאדם רגיל לחרוג בעוצמה כל כך אדירה מהשימוש הרגיל שלו".

המשפחה נאלצה להתחבר לבלוני גז באופן פיראטי

לא ביצעת שום שימוש חריג במהלך אותו חודש עליו אנחנו מדברים?

"חברת 'פז גז' שאלה אותי את השאלה הזו במטרה לפענח את הסיבה, אך לא היה שום שימוש חריג. יתרה מכך, מדובר על חודש בו חיתנתי את הבן שלי, חודש עמוס בהכנות וריצות שגרמו לנו לא להיות בבית בכלל, כל ימי השבע ברכות והשבת חתן בהם התארחנו, להוסיף את זה שאני ואשתי אנשים עובדים, וכמעט שלא שהינו בבית במהלך היום אלא רק בסופי השבוע. הלכתי שוב למוקד, שם התעקשו שזה מה שהמונה מראה ואין שום הסבר אחר ושאני צריך לשלם את זה, למרות המספר ההזוי והבלתי נתפס של החיוב, ככה הסיפור המשיך למשך מספר חודשים עד שהגיע מצב שהם ניתקו אותי בגלל החוב הזה".

נו, ואיך אתה משתמש בגז בימים אלה?

"מאותו זמן שניתקו אותי ועד היום אני משתמש בבלוני גז קטנים שאותם אני רוכש בנפרד, ושם במרפסת של הבית עם צינור ארוך עד למטבח, וכל תקופה קצרה מחליף אותם, אומנם מדובר במוצר יקר יותר וקצת מסוכן, אך אין לי ברירה אחרת ואני לא מוכן לוותר ואני מתכוון ללכת עם זה עד הסוף בתקווה שאחרים לא יפלו בשיטת המצליח הזו".

איך התנהלת מול החברה כדי לנסות לשנות את ההחלטה?

"במשך כל התקופה הגעתי למשרדי החברה בעיר, עד שהעניינים הועברו לגבוה ושם במוקד הארצי היה אדם שטען שהוא מטפל בבעיה, שאני חייב לציין שהיה הוגן כלפיי, שמע את הסיפור באריכות, אמר לי שיחזור אלי אך נעלם ולא יצר קשר עד היום. אבל מה שיותר מלמד על כך שהמקרה הוא לא רציני מצידם, והם מנסים לכפות עלי את התשלום, זה שעד היום אומנם כבר עברה יותר משנה מאז הסיפור ולא קיבלתי אף לא מכתב תביעה אחד, דבר שמלמד על חוסר הרצון שלהם לברר את הפרטים לעומק, ומנסים לגבות את החיוב כאשר אני יתייאש, אך לא הפעם".

כיצד פעלת על מנת להרתיע אותם או להגיע להסדר?

"כמו כולם בהתחלה עשיתי פוסט בפייסבוק, שזכה להרבה שיתופים ואנשים שפנו אלי וטענו שנתקלו במקרים דומים.

היו גופי תקשורת שרצו לראיין אותי בעקבות הנושא, אבל אני הייתי בטוח שהעניין ייפתר בעקבות הטעות שלהם ולא התקדמתי עם זה, אבל הזמן עשה את שלו וכבר יותר משנה שאני משתמש בעל כורחי בבלוני גז באופן משונה משאר שכניי, והכל בגלל טעות סופר. אין לי מושג אם זה נעשה בזדון אבל המערכת אטומה. אם היה מדובר באדם קשה יום או שלא מקושר, אני לא יודע כיצד זה היה מסתיים אצלו".

אתה בטוח שלא הייתה דליפת גז אצלך?

"אם היה הייתי מרגיש, השכנים היו מרגישים, לא הרחנו כלום ואני שואל לאן התאדו 1700 שקלים, חשבון שאפילו מסעדה לא מקבלת. משהו כאן נעשה מסריח והפתרון לא אצלי, ואתה יודע מה האבסורד הגדול? שבמשך מספר חודשים לאחר מכן שעדיין הייתי מחובר החשבון שקיבלתי נע בין 180 ל-250 שקלים, עד שניתקו אותי, פשוט הזוי, אני גר בבניין הזה 22 שנים ומעולם לא קרה לי משהו דומה".

החברה טוענת שניסתה להגיע איתך להסדר בהנחה, זה מדויק?

"מעולם לא, הדבר היחיד שהציע לי זה הסדר בתשלומים על החיוב המלא, מי שאומר לך אחרת הוא שקרן, וגם אם יציעו לי הנחה ואפילו חצי מחיר אני לא מוכן לשלם. אני מוכן שישוו לי לחשבונית הגבוהה שהייתה לי בכל ה-20 שנים שאני גר כאן, שזה גג 300 שקלים ולשלם, לא יותר. אני לא פראייר, שיטת המצליח הזו לא תעבוד עלי, במיוחד שזה חודש שכמעט ולא השתמשתי בגז. אשתי הייתה עובדת עד הערבים, אני DJ במקצועי, אז משעות הערב לא בבית, השתמשנו בגז רק בסופי שבוע, אין לנו הסקה בבית ולא דוד גז, הם רוצים לכפות עלי לשלם ואני לא אתן להם את ההנאה הזו".

חברת "פז-גז" מסרה בתגובה: "בעקבות תלונת הלקוח ביצעה החברה שלוש בדיקות תקינות נפרדות של מערכת הגז והמונה ע"י שני טכנאים שונים ומנהל הסניף המקומי. מהבדיקות עלה כי המערכת תקינה לחלוטין ואין דליפות או תקלה במונה. למרות זאת, הלקוח סירב לשלם את החשבון התקופתי וגם את החשבונות שהגיעו בחודשים שלאחר מכן ולחובתו נצבר חוב של אלפי שקלים. החברה ניסתה מספר פעמים להגיע להסדר תשלום עם הלקוח ואף הציעה לו הנחה על החוב. לאחר שהלקוח סירב להצעות החברה הוא נותק והנושא עבר לטיפול אגף הגבייה"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך