עוזרי בטיחות למנהלי עבודה – צעד חשוב במלחמה בתאונות עבודה

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, מברך על הצעת החוק למנות עוזרי בטיחות למנהלי עבודה באתרי בנייה, ומקווה שהמגמה תמשך ויבוצע שינוי רוחבי וצודק בענף, וכן בתנאי העסקתם הקשה ובאחריות הרבה של מנהלי העבודה
גבר יושב

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה השבוע את הצעת החוק של חברי הכנסת, אייל בן ראובן (המחנה הציוני) בשיתוף עם ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), שתחייב מינוי עוזרי בטיחות מוסמכים שיעבדו לצד מנהלי העבודה באתרי הבנייה. על פי ההצעה, יופקדו בעלי התפקיד החדש אך ורק על נושא הבטיחות באתר, תוך מימוש ופיקוח על הנחיות הבטיחות, וקיום חוקי ותקנות הבטיחות.

הצעת החוק מציעה כאמור מינוי עוזר בטיחות, ממצבת כוח האדם הקיימת, שיפעל לצד מנהלי העבודה כ'מכפיל כוח' לקידום ואכיפת הבטיחות באתר הבנייה. הצעת החוק מבקשת להסמיך את שר העבודה, והרווחה והשירותים החברתיים, לקבוע את ההוראות באשר לתפקידו של עוזר הבטיחות ומספר עוזרי הבטיחות שאותם יהא חייב הקבלן המבצע הבנייה למנות. כמו כן יידרש לקבוע מה יהיו תנאי הסף וההכשרה הנדרשת לעוזר בטיחות, ואת הבחינות לקבלת תעודה בתחום.

ראשית, אני מברך על העברת החוק. יוזמה שהועלתה על ידי חברי הכנסת ובתמיכה של מנהלי עבודה ובראשם אמנון שינדלר ובתמיכה ועידוד שלי. כבר שנים שאנחנו פועלים בכנסת בכל סוגיות הענף, כולל הבעיה שאמורה לסייע למנהלי עבודה לסייע בבטיחות בעבודה שהייתה רופפת ומסכנת חיי אדם.
אני סבור שזהו רק צעד ראשון שמתבקש כעזרה ראשונה בלבד. במקביל, אנחנו ממשיכים להעניק הכשרות לעובדי הבניין בנושאי בטיחות, לפחות שלושה ימי הכשרה, כמו שמעניקים הכשרות לפועלי בניין זרים ישראליים ופלסטינים.

בכל אופן, אני מקווה שהחוק ייושם בפועל עם הבהרות בנושא על ידי משרד העבודה. ברצוני להודות לחבר כנסת אייל בן ראובן, שדחף רבות ועוזר רבות לעשות שינוי צודק בענף. בן ראובן לקח את התחום ומטפל בו במקום שאחרים ברחו ממנו. כמו כן אני מברך את אמנון שינדלר, יו"ר ועד ממונה של מנהלי עבודה, שעזר רבות לקדם את הנושא.
מהפגישות שלי במשרד העבודה ובוועדות השונות הכנסת, וכן עם שר העבודה, אני מתרשם שאכן יש כוונה אמיתית לבצע שינוי רוחבי וצודק בענף וכן בתנאי העסקתם הקשה ובאחריות הרבה של מנהלי העבודה, שהם האחראיים היחידים באתר לנושא הבטיחות. היום יותר מתמיד מרגישים את הצעדים הרבים שנעשים כדי להתמודד עם הבעיה הכואבת של נפגעים והרוגים באתרי הבנייה.
לדעתי, זה לא מספיק וצריך לעקור מהשורש את התופעה ולהשריש יסודות חינוכיים בקרב מנהלים, עובדים, קבלנים וכל מי שעוסק בתחום כי מדובר בחיי אדם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך