עושים בושות: מסיבות סמים, סקס ואלכוהול בקולומביה

2 אשדודים נעצרו בחשד שהיו ממארגני המסיבות בדרום אמריקה, הם צפויים להיות מגורשים תחת סעיף "סכנה לביטחון המדינה"
עושים בושות: מסיבות סמים, סקס ואלכוהול בקולומביה

הישראלים עושים לנו בושות מעבר לים: עשרות צעירים שחיים בקולומביה שנים ארוכות, ביניהם שני אשדודים בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו בחשד שארגנו מסיבות סמים, סקס ואלכוהול. משטרת קולומביה שוקלת להוציא צווי גירוש לחבורה הישראלית, תחת הסעיף: "סכנה לביטחון המדינה". מדובר ברשת של ישראלים, חלקם בכלל יוצאי יחידות קרביות שכלל לא מכירים את עולם הפשע, שנחשפו לפוטנציאל של הכסף הקל, ומאז לא נחים לרגע וגרפו מאות אלפי דולרים כל אחד במשך מספר חודשים. עד שרשויות החוק בקולומביה עצרו יותר מ-10 ישראליים, ביניהם כאמור שני אשדודים, שצפויים להיות מגורשים מאחת המדינות הכי אטרקטיביות בדרום אמריקה

משטרת קולומביה ורשויות האכיפה והמשפט במדינה הדרום האמריקאית סימנו בתקופה האחרונה את הישראלים, ביניהם שני תושבי אשדוד, כמעורבים בניהול והפקת מסיבות ברחבי קולומביה, בהם "כיכבו" סמים, זונות ואלכוהול. לראשי הרשויות בקולומביה יש מטרה אחת ברורה: לסכל ולמגר את התופעה שהובילה לסערה תקשורתית גדולה במדינה. בשבועות האחרונים רבים עוקבים אחרי מסיבות הסקס והסמים אותן מארגנים עשרות ישראליים, וכן את העובדה ששלטונות המדינה מתכננים לגרש כמה ישראליים שמעורבים בניהול המקומות האסורים, והוגדרו על ידי רשויות ההגירה כאזרחים לא רצויים.

מדובר ברשת של ישראלים, חלקם בכלל יוצאי יחידות קרביות ללא עבר פלילי שרחוקים מרחק שנות אור מעולם הפשע. הצעירים נחשפו לפוטנציאל של הכסף הקל, ומאז לא נחים לרגע וגרפו מאות אלפי דולרים כל אחד במשך מספר חודשים, לאחר שארגנו כמה מסיבות מוצלחות. עד שרשויות החוק בקולומביה עצרו יותר מ-10 ישראליים, ביניהם כאמור שני אשדודים, שצפויים להיות מגורשים מאחת המדינות הכי אטרקטיביות בדרום אמריקה.

משטרת קולומביה

"הישראליים שמעורבים בארגון מסיבות סקס וסמים נמצאים על הכוונת של השלטונות במדינה כבר תקופה", טוען ישראלי שהשתתף באחת המסיבות הגדולות שנערכו לאחרונה בקאסה בנחמין בטגנגה. "יש מעקבים אחרי אותם ישראלים, כולל רישומים, ובמידה והם מגיעים למסקנה שאתה 'עוסק בתחום' הם מגרשים אותך מהמדינה. היו כמה ישראלים שגורשו מהמדינה בשקט מבלי לעורר רעש תקשורתי ולדעתי זו רק ההתחלה. גורמי השלטון מגיעים לקאסות מדי יום לבדוק מה קורה. נגמרו החגיגות".
לפני מספר שבועות התקיימה אחת המסיבות הכי גדולות בקולומביה, ואולי אפילו בדרום אמריקה. אחת לשנה נערכת מסיבה בה מעורבים לכאורה גם סקס וסמים בקאסה בנחמין שבטגנגה בהשתתפות מאות ישראלים. למסיבה מגיעים תקליטנים מישראל, סמים רבים זורמים למקום, ועל פי החשד חלק מהעובדים במסיבה היו מוכרים אותם לבליינים כהכנסה צדדית.

"מדובר במסיבה הכי גדולה של השנה. היא נמשכת שלושה ימים מטורפים והזויים, מוזיקת טראנס, מוזיקה ישראלית, בעיקר ים תיכונית, והמון מסיבות בריכה. זה משהו שלא קיים בשום מקום אחר בעולם. הרבה חיילים משוחררים שרוצים להתפרק אחרי השירות הצבאי הקשה", אמר אחד המשתתפים במסיבה. "העובדים מוכרים סמים חופשי למי שרוצה, וכמובן שמגיעות לשם גם נערות ליווי, בלי זה אי אפשר, זה חלק מהמסיבה: סקס וסמים. ברור שהשלטונות ידעו כל השנים על המסיבות אבל הם פשוט לא עשו כלום. הם התעלמו ועצמו עיניים. השוטרים באזור קיבלו להערכתי שוחד של אלפי דולרים כדי לא להפריע למהלך המסיבות הקודמות".

את תיירות המין מכנים גורמי האכיפה בקולומביה "תיירות אדומה". כבר עשור שהם מנסים להילחם בה בכל אמצעי, ולפי הדיווחים שלהם בתקשורת המקומית, מי שמחזיקים בתואר המפוקפק כשולטים בתיירות האדומה, הם הישראלים. משרד המשפטים והמשטרה הפדרלית בקולומביה רואים בחומרה את הניצול המיני והסחר בסמים. הם רוצים לנקות את המדינה משניהם, למגר לחלוטין את תופעת תיירות המין ולהיפרד סופית מהתדמית שדבקה בהם עוד מימי פבלו אסקובר.

"אמרו לנו שהשוטרים פה 'מכורים' ושהם לא יפריעו למסיבה"

למסיבה השנה הגיעו מאות ישראליים מכל רחבי דרום אמריקה וגם מישראל. כל אחד מהם שילם סכום מטורף במושגים של קולומביה: 650 שקל שכוללים חדר לישון בו וכניסה למסיבות. "מדובר בכרטיס כניסה בלבד. זה סכום של משכורת חודשית ויותר בקולומביה. זה לא כולל את הסמים והסקס עם נערות הליווי, על זה משלמים בנפרד", סיפר אחד המשתתפים. "למארגנים לא ממש הזיז כל העניין של המשטרה המקומית שהחליטה להילחם בתופעה הזו. הם באו לעשות כסף על חשבון הבליינים". המסיבה, שזכתה לשם "הבנג'פסט", הייתה אמורה להימשך כאמור כשלושה ימים בווילה ענקית בטגנגה.
"אלו היו שלושה ימים של שכרון חושים. ממש ככה. סמים, נערות ליווי ומוזיקה אלקטרונית. זה נמשך לתוך הלילה, והלאה לבוקר. לא ישנים, רק חוגגים. משלמים על אוכל, אלכוהול ומים", סיפר משתתף אחר במסיבה.

בצהרי היום שלישי למסיבה, כשהצעירים עוד חוגגים בקאסה על כל המשתמע מכך, פשטו על המקום עשרות שוטרים וחיילים שהפתיעו את החוגגים והמארגנים שנראו המומים לגמרי. "השוטרים פשטו עם כלבים על כל המתחם של קאסה בנחמין. הם חיפשו סמים בחדרים. זרקנו סמים מהחלונות וכל מה שאפשר להעלים כדי שלא יעצרו אותנו. היו כאלה שקפצו מהחלונות וברחו לעיירה", משחזר אחד המשתתפים במסיבה. "היינו מופתעים לגמרי. אמרו לנו שהשוטרים פה 'מכורים' ושהם לא יפריעו למסיבה. הכי מבאס זה שכל אחד שילם 650 שקל ולא נהנה בכלל כי הרסו לנו את המסיבה".

חלק מהבליינים והאחראים למסיבה תוחקרו על ידי השוטרים. על פי דיווחים בתקשורת המקומית בפשיטה נתפסו 140 מנות אקסטזי "ירוק", 40 מנות אקסטזי "ורוד", 38 מנות קוקאין, 20 גרם של סם מקומי בשם "פריקו", 168 מנות MDMA, 43 בקבוקי וודקה אדולטראדו ועוד.
ראש עיריית סנטה מרתה אמר כי בעיר לא יהיה מקום לפעולות לא חוקיות וכי הממשל המקומי לא יגלה סובלנות כלפי מי שיפר את הכללים ויציע פעילות לא חוקית למשיכת תיירים, במיוחד לתיירים ישראלים. "נמשיך להפוך את סנטה מרתה ליעד תיירותי אטרקטיבי ברמה הבינלאומית ונציב את הטוב ביותר מהארץ שלנו כדי לאפשר למבקרים להתאהב בה", אמר ראש העיר.

מארגני הפסטיבל העלו פוסט לפייסבוק שבו התייחסו לפשיטה: "היי חברים נפלאים ויפים שלנו, לאחר חודשים של עבודת הכנה אינטנסיבית וחוסר שעות שינה הפסטיבל שלנו יצא לדרך. היום הראשון היה מדהים, אנרגיות שאין בשום מקום, אנשים שכל הפקה רק יכולה לחלום עליהם! הבאנו סוללה של דיג׳ייס מהטובים בעולם בכדי להנעים את אוזניכם, חלקם הספיקו לנגן אפילו. בצער רב, רשויות מדינת קולומביה החליטו שאנחנו אנשים שעוברים על החוק, על אף שהגשנו להם את כל האישורים ואת כל מה שהיינו צריכים כדי לעבור את האירוע בצורה חלקה ונעימה. הסיטואציה הייתה נוראית גם לנו וגם לכם, קהל יפה ומדהים שכמותכם. אנחנו מצטערים על כל מה שקרה! ומבטיחים לכל אחד ואחד שקנה כרטיס לאירוע ממיטב כספו פיצוי הולם, שייתן לכם את האמונה בנו שוב. אנחנו הפקה מסודרת שעובדת ועומלת שנים על גבי שנים כדי להיות הכי טובים שיש לטובת הקהל שבא ומצביע ברגליים. בלעדיכם כל החלום הזה לא היה יוצא לפועל קהל מדהים שלנו. שוב מצטערים על כל מה שקרה ומבטיחים פיצוי שלא יאכזב אתכם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך