אזולאי ג'וניור

ראיון מיוחד עם חבר הכנסת הכי צעיר במשכן ינון אזולאי, תושב אשדוד, שהחליף את אבא דוד בבית המחוקקים הישראלי

לפני כחודשיים השר לשירותי דת דוד אזולאי, שכיהן במשך 20 שנה כח"כ מטעם סיעת ש"ס, הגיש את התפטרותו מהכנסת, בעקבות מצבו הרפואי שהתדרדר לאחרונה ולא אפשר לו להמשיך ולכהן כח"כ. את מקומו תפס ינון אזולאי, שהוא לא אחר מבנו של השר…
בהגשת הרשימות בבחירות האחרונות לכנסת, אזולאי ג'וניור תפס את המקום ה-16, ובעקבות מספר התפטרויות במפלגה, הגיע זמנו להיכנס לכנסת. ינון מתגורר ברובע ז' החרדי בעיר מאז חתונתו לפני 17 שנים לבתו של ראש מוסדות 'תהילה לדוד' הרב שמעון כהן ז"ל, מרבניה הראשונים של העיר אשדוד. 
ינון בן ה-36, נשוי+5, שימש עד מינויו לח"כ כיועץ שר הפנים הנגב והגליל אריה דרעי.

את תפקידו כיועץ הוא החל מאז הקמת הממשלה בשנת 2015. ינון, יליד העיר עכו, גדל והתחנך בישיבות הטובות ביותר של הציבור החרדי. את תחילת דרכו הפוליטית החל אזולאי לפני יותר מארבע שנים, אז היה קרוב מרחק נגיעה מכהונה כחבר מועצת העיר אשדוד, כאשר בבחירות האחרונות שהתקיימו בשנת 2013, מפלגת ש"ס המקומית (אז בראשותו של עמרם כנפו וכיום בראשותו של ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם), זכתה בארבעה מנדטים ואילו אזולאי שובץ במקום החמישי. מיד לאחר הבחירות הוחלט כי הוא ינהל את פניות הציבור בעיר, פרויקט אותו הוביל עד כניסתו לתפקיד כח"כ.

קודם לכן, מאז שהתחתן, היה אברך כולל מצטיין, וממקימי "איחוד הצלה" במרחב לכיש, כאשר ינון היה אחד החובשים הראשונים שיזמו את הפעילות הענפה של הצלת חיים שמתקיימת היום במרחב לכיש בכלל ובאשדוד בפרט.
חודשיים אחרי שנבחר לייצג את הציבור במשכן הכנסת, ישבנו לשיחה מקיפה וגלויה עם חבר הכנסת הצעיר על התכניות לעתיד והדרך אותה יוביל בפרלמנט הישראלי.

חבר הכנסת אזולאי, אתה אומר שהגעת לכנסת עם רצון ושאיפות לעשות למען הציבור, על איזה רצונות מדובר?

"השאיפות הם להמשיך בעשייה, אני באתי לכאן ממקום שהיינו בשטח ושמענו את האנשים. כיועץ של השר דרעי עסקתי בפניות הציבור בכל שעות היממה, אם זה נציגי ציבור ואם זה עם ישראל בהמוניו. קיבלנו פניות וטיפלנו בהם, אז הרצון הוא להמשיך לעזור לכולם גם ברמת המיקרו וגם ברמת המקרו, גם בדברים הגדולים היינו מטפלים בראשי רשויות בבעיות שלהם, וגם בדברים הקטנים של הציבור, וזה הרצון להמשיך לעסוק לטובת כולם. אני חושב שזה המקום לקרוא לציבור ולומר לו שאני מרגיש חלק מהציבור, אבל תמיד יש דברים שנוגעים לאדם אחד אבל לא לחברו, לכן אני נמצא כאן להקשיב ולשמוע, אולי יש דברים קטנים שמפריעים לאזרח, אבל ברגע שהם מפריעים לעוד אזרח ולעוד אזרח זה כבר בעיה גדולה, ואני כאן כדי לעזור לציבור גם בדברים הללו".

איך אנשים יפנו אליך?

"יש את הלשכה שלנו והעוזרים, כל אחד יכול להרים טלפון לכנסת, הלשכה תמיד מאוישת, הטלפון שלי מפוזר בכל מקום, לא להתבייש להתקשר ואם אני לא עונה אפשר להשאיר לי הודעה, אני משתדל לחזור לכל טלפון על מנת לשמוע, לפתור ולקדם את הבעיות של הציבור, בכדי לסייע לכולם כמו שאמרתי גם ברמה המקומית וגם בארצית".

כח"כ צעיר שנחשב לבן תורה ואברך, את מי אתה מרגיש שאתה מייצג בכנסת?

"קודם כל אני ינון אזולאי, גדלתי והתחנכתי בעיר עכו, שנחשבת לעיר מעורבת דתיים, דרך חילונים, עד חרדים ואפילו בני מיעוטים, יש הכל שם, ואני הייתי מחובר לכולם ועד היום אני מחובר לכל הרבדים באוכלוסייה הישראלית.

אז אני לא חושב שאני מייצג רק את בני התורה אלא את כולם, אני כן גאה שאני בן תורה וחרדי ואני בא מבית כזה ומחנך את ילדיי כך ושומע לגדולי ישראל. אבל אני כח"כ שומע ומסייע לכלל הציבור בלי יוצאי דופן, יש המון פניות מכל הגוונים, חילוניים ומסורתיים מאשדוד ומחוצה לה, פונים אלי עשרות אם לא מאות מקרים שרובם לא מהציבור החרדי, תמיד השתדלתי להיות שם ואני אמשיך לעשות את זה". 

כמעט היית חבר מועצה באשדוד ובסוף דילגת והגעת עד לכנסת, מה באמת הקשר שלך לעיר מבחינה פוליטית?

"מתוקף תפקידי כיועצו של השר הרב אריה דרעי, הייתי במקום שמרכז את כל הפעילות של הנציגים של ש"ס מול המשרדים, הייתי שומע את הבעיות שלהם ואת התובנות שלהם וכחלק מזה הכרתי לעומק את השטח וכמובן גם את אשדוד, עיר מגוריי מזה כ-17 שנים. אנחנו מחוברים לעיר הרבה שנים, אשתי אשדודית מאז ומתמיד, היא בתו של הרב הגאון שמעון כהן ז"ל מאזור א', שמוכר וידוע לציבור כמי שהקים את מוסדות התורה הראשונים בעיר, לכן אני חושב שאני מכיר את אשדוד כי כל הזמן הייתי בתוך הציבור, לכן אני תמיד אשתדל לעזור ולסייע, כי אני חלק בלתי נפרד מאשדוד".

כאברך צעיר היית ממנהלי ומקימי ארגון "איחוד הצלה" בעיר, שידוע בהצלת חיי אדם, איך הכל התחיל?

"ניהלתי את איחוד הצלה באשדוד לאחר משבר מסויים שהיה שם, והוא נסגר ולאחר שהצלחנו להרים את המוסד הזה, ניהלתי את איחוד הצלה אזור לכיש. הבאנו את הארגון למקום טוב של למעלה ממאה מתנדבים, וכמו שאתם יודעים זו עבודה של עשרים וארבע שעות, שבעה ימים בשבוע, ולשם המחשה אני אספר לך סיפור שקרה לנו כשפתחנו את הסניף באשדוד. כשביקשנו איזה בקשת תמיכה מהמדינה, הגיע נציג של משרד הבריאות למקום קטן שהיה לנו ברובע ז' שתרמתי בעצמי, הוא לא כל כך הבין מה זה, עשה סיבוב אבל לא התפעל יותר מדי. לאחר עשר דקות מאז שהוא יצא מהמקום, אני מקבל ממנו טלפון והוא אומר לי: "תשמע, אני כאן ברחוב ההסתדרות באזור א', איזה אופנוען החליק אני לא יודע מה קרה, הוא פצוע כאן על הכביש".

ח"כ" אזולאי ממשיך להתנדב גם בימים אלה ב"איחוד הצלה" לכיש

אני מיד הוצאתי כוננים, אחרי מספר דקות הוא מתקשר אלי כולו מתפעל ומספר לי: "תוך 30 שניות הגיעו לכאן כוננים וטיפלו בפצוע", וממש התפעל ממה שקרה. אני חושב שהסיפור הזה הוא הדוגמא הכי טובה ואין דומה ראייה לשמיעה כי הרי איחוד הצלה זה הצלת חיים, ואני גאה שאני נמצא במקום כזה, אני תרמתי ותורם למען הארגון. לצערי היום יש לי פחות זמן אבל תמיד אני משתדל להמשיך בעשייה הזו".

לאחר שנים הוחלף סגן ראש העיר באשדוד, מה דעתך על המהפכה בתוך ש"ס באשדוד בשנה האחרונה ?

"אני הייתי מעורב בתהליך שקרה שם, ואני חייב להגיד לך שאבי אמסלם זו בחירה הכי נכונה שנעשתה בעיר, אבל אני חייב לברך גם את עמרם כנפו על העבר, כי אין חולק על הדברים שהוא עשה לטובת העיר אשדוד בעבר. לצערנו קרה מה שקרה ועמרם כנפו היה צריך לפרוש מכסא ממלא מקום ראש העיר, היה בור והיינו חייבים למלא אותו ואבי אמסלם הוא האיש הראוי.

אנשים אוהבים אותו בעיר בעיקר בזכות הפעילות האדירה של המרכז למורשת, חוץ ממפעל החסד שיש לו 'מנה חמה' שעוזרת לנזקקים. חוץ ממנו שני הנציגים הנוספים חיים אמסילי ועו"ד מאיר בן סימון, כל אחד עושה עבודת קודש אם זה בחינוך ואם זה ברשות למלחמה בסמים".

מן הסתם שמעת על משבר השבת בעיר שכמעט והוביל למלחמת אחים בין חרדים לחילוניים, מה דעתך בעניין?

"כמובן שיש דברים שלא באו לעולם אבל לצערי הם כבר הגיעו לעולם. אני חושב שלא כדאי להציף את זה עוד הפעם, אנחנו במקום אחר היום, אנחנו אחרי זה. אשדוד זו עיר שבנויה לאחדות, לשלום, אחד לצד השני, אחד עם השני, ולא אחד נגד השני.

לכן אני חושב שהסיפור הזה מאחורינו ואנחנו צריכים לצעוד קדימה למען טובת העיר".

במשרד הפנים יצא לך לעבוד מול ראש העיר יחיאל לסרי?

"יצא לי לא פעם להיות איתו בקשרי עבודה גם כשהייתי יועץ לשר הפנים. ד"ר יחיאל לסרי אדם מיוחד, אדם שמקשיב לציבור ומשתדל מאוד, ואני חושב שגם עשה דברים טובים לציבור באשדוד. אנחנו יכולים לראות את השינויים האלה מדי יום, ואני מברך אותו על כך והכי חשוב שימשיך לעשות".

 
יש דברים שחשוב לך לסייע לאשדוד בהם ותנסה לסייע לעיר בכנסת?

"כרגע אני מייצג את אשדוד בכנסת כתושב העיר, ואני בוודאי אמשיך להיות ככוח עזר לאשדוד מכל מקום שמועצת חכמי התורה תורה לי, שם אני נמצא ואני חושב שאני יכול להועיל תמיד. אם יש למישהו מהעיר פנייה כלשהי לבקשת עזרה עבור משהו מסוים בעיר ואני אוכל לעזור, אני אהיה הראשון לעשות זאת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך