פינוי בינוי ראשון באשדוד – 3 בניינים ברחוב הדקל יהרסו

ביום שלישי הקרוב ייהרסו 3 בניינים ברחוב דקל המיתולוגי ברובע א', ובשלב מתקדם יותר ייהרסו עוד 6 בניינים. על ההריסות, אותם תבצע חברת "עשוש מאיר ובניו", יוקמו 5 בניינים עם 675 יחידות דיור במסגרת פרויקט "מגדלי הדקל", פרויקט "פינוי-בינוי" ברחוב הדקל הינו ספינת הדגל של תכנית ההתחדשות העירונית באשדוד, ומהווה התנעה לכל הליך ההתחדשות של רובע א' בפרט ושל הרובעים הוותיקים בכלל. היזם של הפרויקט הוא קלוד נחמיאס
פינוי בינוי ראשון באשדוד - 3 בניינים ברחוב הדקל יהרסו

ממש כמו שרואים בסרטים הוליוודיים, ביום שלישי תוכלו לצפות ב"שידור חי" בהריסת 3 בניינים ישנים ברחוב הדקל ברובע א'. בעתיד הקרוב ייהרסו עוד 6 בניינים נוספים באותו מתחם וכך יושלם הליך הפינוי, ובמקביל ייצא לדרך הליך הבינוי של 5 בניינים רבי קומות שיאכלסו 675 יחידות דיור מול חוף הים בצפון החדש של אשדוד.

באשדוד מקדמים באופן משמעותי את ההתחדשות העירונית עם פרויקטים של "פינוי-בינוי" ותמ"א 38 בכל הרובעים הוותיקים. מדובר במדיניות של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ומי שמבצע את העבודה בפועל הוא מהנדס העיר דורון חזן, שזוכה להערכה גדולה על תפקודו המקצועי.
"פרויקט מגדלי הדקל" הוא ללא ספק אחד המרכזיים סביב ההתחדשות העירונית, מעין ספינת הדגל של תכנית ההתחדשות העירונית באשדוד ומהווה התנעה לכל הליך ההתחדשות של רובע א' בפרט ושל הרובעים הוותיקים בכלל. בניין אחד כבר מצוי בהליכי בנייה מתקדמים, וביום שלישי לאחר ההריסה המשמעותית, עבודות הבנייה במגדל נוסף ייצאו לדרך.

לפני ביצוע ההריסה, שתבצע חברת "עשוש מאיר ובניו", שחתומה על כמה וכמה פרויקטים משמעותיים בעיר, יתקיים טקס במעמד ראש העיר, היזם קלוד נחמיאס ונבחרי ציבור נוספים. חברת "טלאור כראדי" משמשת כקבלנית ביצוע בפרויקט המורכב הזה, ועבודות ההריסות יתבצעו תחת האתר המורשה "פרח מיחזור".

כבר בתחילת שנת 2013 אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה (מחוז דרום) התוכנית המפורטת של פרויקט הדקל. לאחר שנים של עבודה מאומצת ושיתוף פעולה בין יוזם ומתכנן הפרויקט אדר' וולטר שיינקמן, היזם קלוד נחמיאס, מנהלי קשרי דיירים, דיירי רחוב הדקל והרשויות המוסמכות השונות בתחום התכנון והבנייה, בחודש אוגוסט 2015 התקבל היתר הבנייה לבניין הראשון. היום הבניין כבר עומד על תילו ונמצא בשלבי גמר.

חברת "נוף עירוני יזמות בע"מ", מקבוצת קלוד נחמיאס, תבנה כאמור במתחם 5 מגדלים הכוללים 675 יחידות דיור, בתמהיל רחב העונה לכל צורכי האוכלוסייה. דירות בנות 2, 3, 4 ו-5 חד', מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים המשתרעים על פני קומה שלמה.

בתוך ארבעה חודשים ייהרס הבניין הרביעי, הכולל 16 דירות, לצורך התחברות של רחוב הדקל לשד' משה דיין, במסגרת התקדמות הפיתוח והתשתיות ברחוב, אשר יורחב ויהפוך לדרך דו-סטרית. בתוך כשמונה חודשים ייהרסו 2 בניינים נוספים הכוללים 34 דירות לצורך הקמת הבניין השלישי. לסיום ייהרסו שלושת הבניינים האחרונים הכוללים 48 דירות, לצורך הקמת הבניינים הרביעי והחמישי.

התכנית מתבססת על הרחבת רחוב הדקל והפיכתו לרחוב דו-סטרי, הארכתו וחיבורו לשד' משה דיין, פיתוח מחודש של הטיילת היורדת לחוף הים לאורך שד' יצחק הנשיא (מצומת רוגוזין מערבה), ובהמשך שד' משה דיין ורח' הטיילת, המשתלבות במתחם באמצעות מעבר תחתי אל מתחת לרחוב הדקל המוארך.

יתרונה של התכנית בהעמדת המבנים בניצב לחוף הים (בניגוד לפרויקטים אשר מהווים מעין "חומה" החוסמת את הנוף לים), מיקומה האסטרטגי בקרבה למרכז העיר הראשון והוותיק, לשטחים ירוקים ומבני ציבור קיימים, וביצירת חזית עירונית אחידה המלווה שדרה מרכזית בעיר ופתוחה לכיוון הים.

חיים קקון, סמנכ"ל השיווק והמכירות בקבוצת קלוד נחמיאס, אמר: "הקבוצה שמה למטרה להפוך את פרויקט 'מגדלי הדקל' למתחם חדיש בעיר, אטרקטיבי לאוכלוסייה צעירה, למשפרים דיור ולמחפשים אלטרנטיבה למגורים במרכז העיר הוותיק והמוכר עם יתרון של קרבה לרצועת החוף המתחדשת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך