פסטיבל עמים וטעמים 2018: פסטיבל טעים במיוחד

פריקסה טוניסאי, סמוסה בוכרי, פסטייה מרוקאית – 70 מנות וטעמים ב-48 דוכנים של מיטב המסעדות בעיר, המציגות עולם קולינרי רחב ומגוון. הופעות של להקות פולקלור אתניות, מתחם בארים ועוד שלל אטרקציות – במשך יומיים של פסטיבל "עמים וטעמים", 9-10 במאי בפארק גן אלישבע. והכל ב-10 שקל למנה. יהיה טעים
פסטיבל "עמים וטעמים" 2018
צילום: משה שוקרון

תתכוננופסטיבל "עמים וטעמיםחוזרזה יקרה בשבוע הבא, 9-10 במאיאבל הפעם הוא חוזר בגדולאם נהניתם מפסטיבל מספר 1, תכינו עצמכם למשהו אחר לגמריחוויה קולינרית מהרמות הגבוהות ביותר בעולם.

לאאנחנו לא מגזימים כשאנחנו כותבים בעולםכי מי שאמון על הייעוץ הקולינרי השנה הוא שף ירון בן חמואחד משלנובן העיר אשדודשהיה בכל העולםראההכיןניהלייעץ למסעדות בכל מקום כמעט בגלובוסבמיאמיאיטליהברליןניו יורקרודוס ואפילו מומבסה. אם יש מישהו שמבין באוכל בינלאומי זה שף בן חמובחירה מדויקת של מפיקי הפסטיבל.

שף בן חמו: "המטרה שלנו הייתה לכוון את המסעדות שייקחו חלק בפסטיבלשכולם יהיו על טהרת העיר אשדודלתת את הטעם העולמי לחיך של תושבי אשדוד והאורחים מחוץ לעירלתת את המנה הטובה ביותר בשטחלשמור על האיכות של הטעמיםגם אם לא מדובר במסעדה ובתנאי המסעדה". המחיר יהיה בדיוק כמו בשנה שעברה, 10 שקלים למנהמחיר שאין מתחרה לו

בן חמושהוא השף של מסעדת "אטמוספירהבגג של הסווט סטאר ושל "וינו דל מאר", עמל במשך שבועות ארוכים מול כל המסעדות שמשתתפות בפסטיבללכוון אותם כאמורכדי שאתם תקבלו את המיטבכשהוא אומר אתםמבין השף ירון בן חמו כי הוא צריך לתת שירות עם המסעדות שאיתולכמה עשרות אלפיםהערכה בפסטיבל מספר 1 הייתה שיגיעו כמה אלפיםוהגיעו מעל 25 אלף אישבן חמו לא מתרגש מכך.

בן חמו: "עבורי זהו כבוד גדול ביותרלעשות את זהבכל העולם זה דבר אחדאבל בעיר בה נולדתילהתחבר לכל המסעדות והאנשים וללוות את הפסטיבל המדהים הזהזה עבורי כבוד גדולתהיה חוויה קולינרית שהעיר טרם חוותה".

לכל מדינה ולכל עם בעולם יש את המאכלים הייחודיים להם, והיום כבר לא צריך לעבור דרך נתב"ג בשביל לטעום מאכלים מכל רחבי הגלובוס. מראשית הקמתה ועד ימינו, העיר אשדוד משכה אליה עולים ממגוון מקומות בעולם, ורבים מהם אף הקימו בה מסעדות ממדינות המוצא שלהם. מכאן הגו בשנה שעברה ב"חברה לתיירות אשדוד" את הרעיון של פסטיבל "עמים וטעמים", אשר נחל הצלחה עצומה וכעת מגיע בפעם השנייה ובמיקום חדש, פארק גן אלישבע" הצופה אל חוף ימה של אשדוד.

תחת ניהולו של היועץ הקולינרי של הפסטיבל, השף ירון בן חמו, מסעדת "ראיחוניה" תגיש מנת "סמוסה" בוכרית, "רונג'אן" את ה"ספרינג רול" התאילנדי, מסעדת "נמסטה" תציע מנת בטטה וואדה הודית, בדוכן של "השוק" יציעו "עראיס" בפיתה ועוד שלל מסעדות ומנות מיוחדות יציעו מנות לטעימה ב-10 שקלים בלבד למנה.

לצד האוכל, גם האווירה בפסטיבל תהיה בסגנון בינלאומי, כאשר להקות מוזיקה ומחול אתניות יופיעו לאורך הערב על הבמות וירקדו וינגנו מוזיקה ממדינות שונות בעולםסמבה ברזילאית, מוזיקה אנדלוסית ערבית, מופע מחווה לביטלס, שאנסונים צרפתיים ועוד. מלבד ההופעות, טרובדור איטלקי, נגן בוזוקי יווני, רקדניות ברזילאיות ועוד יסתובבו לאורך הערב בין הדוכנים השונים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך