רחל אזולאי, האישה הראשונה של אשדוד הלכה לעולמה

רחל אזולאי (82), רעייתו של ד"ר אריה אזולאי ראש העיר לשעבר, הלכה שבוע שעבר לעולמה. רחל היוותה עבור נשים רבות בעיר דוגמה לנשיות אמיתית, המשלבת עשייה והתנדבות לצד תמיכה תמידית במשפחה
רחל אזולאי, האישה הראשונה של אשדוד הלכה לעולמה
רחל ואריה אזולאי היו נשואים 64 שנים

רחל נולדה במרוקו שם הכירה את אריה אזולאי, בעלה לעתיד. כבר בהיותה בת 15, ולמעשה מרגע היכרותם, מעולם לא נפרדו. רחל ואריה עלו לישראל בשנת 1955 ותחילה התיישבו בקיבוץ דורות. בקיבוץ לקחה רחל חלק פעיל בכל פעילויות החברים, ובהמשך עבר הזוג לקיבוץ ברור חיל בו הפכו למובילים בקרב החברים והאזור, ובכלל זה יסוד בית חינוך שער הנגב ובחירתו של אריה ליו"ר ועדת החינוך.

כיוון שאריה רצה להמשיך בלימודיו והדבר לא התאפשר בקיבוץ, בחרו הוא ורחל לעזוב לאשדוד בשנת 1967, ומרגע זה החלה קריירה משגשת של אריה, כשרחל מצויה תמיד לצידו ומלווה אותו בכל צעד ושעל. בין ההישגים הרבים ניתן למנות את הקמת תיכון מקיף ג' בעיר, בחירתו למזכיר סניף מפלגת העבודה וכמובן בחירתו לתפקיד ראש העיר בשנת 1983, תפקיד בו כיהן עד לשנת 1989. בתקופה זו התפתחה העיר באופן מסחרר ונוספו הרובעים הדרומיים דוגמת רובע ט"ו, כמו גם תכניות בניה נוספות באיזור חולות ניצנים, שחלקם יושמו רק בשנים האחרונות.

בכל אחד מהצמתים המרכזיים בקריירה עמדה רחל לצד בעלה, ואריה הדגיש בכל הזדמנות את תרומתה הרבה בדגש על התנדבות ענפה בה לקחה חלק. אחת מוותיקות העיר ציינה שתמיד היה ברור כי "מהזוגות הבולטים, הוותיקים והאיכותיים של אשדוד. רחל הייתה גם שותפה ותומכת בפעילותו הציבורית והקהילתית לאורך תקופה ארוכת שנים".

השניים היו נשואים 64 שנים והסביבה הקרובה מציינת כי למן הרגע הראשון היה ברור שמדובר באהבת נצח. בת המשפחה מציינת: "זה לא דבר מובן מאליו להיות בנשואים טובים במשך עשרות שנים, וצריך לזכור כי זוכרים לאריה את ראשות העיר, אבל עוד הרבה קודם לכן הוא עבר מנקודה לנקודה בעולם, אם זה בארגנטינה שם עזר למוסד בלכידת אייכמן, ואם זה בפריז שם עמד בראש אגף הנוער והחלוץ הסוכנות היהודית. בכל נקודה ונקודה רחל היתה איתו ולא פעם הוא ציין שבלעדיה דברים לא היו קורים".

אלי רחמים, ידיד המשפחה, מסכם: "מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה. זה אולי המקרה הכי בולט שאני מצליח לחשוב עליו שהמשפט הזה נכון, ורק מי שהכיר את המשפחה מקרוב יודע עד כמה הוא התייעץ איתה בכל דבר, ולמעשה הם פעלו לאורך עשרות השנים במשותף ואין לי ספק שהצלחתו הייתה הצלחתה, וזאת התאפשר במידה רבה מאוד בזכותה".

רחל אזולאי הייתה בת 82 במותה, והובאה למנוחות ביום ראשון האחרון מוקפת באהוביה. יהי זכרה ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך