עו"ד יניב אהרון מצטרף לזירה הפוליטית

עו"ד יניב אהרון, בעל משרד לעורכי דין, שהיה בעבר עוזר ראש העיר ומתאם תשתיות והנדסה, יתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר אשדוד. הרשימה שהוא עומד בראשה "אנחנו אשדוד" היא עצמאית ופונה אל הציבור החילוני והמסורתי, שביום הבחירות למרות שהכוח בידיו אינו מגיע לבחור
עו"ד יניב אהרון מצטרף לזירה הפוליטית

שחקן חדש אך מוכר מצטרף אל הזירה הפוליטית המקומית, ובכוונתו להתמודד על מקום במועצת העיר. עו"ד יניב אהרון (36), העומד בראש משרד עורכי דין ושימש בעבר, בשנים 2010-2013, כעוזר לראש העיר ומתאם תשתיות והנדסה בלשכה, הכריז השבוע על הקמת הרשימה "אנחנו אשדוד", שהוא עומד בראשה. בימים אלה מתגבש הרכב הרשימה, שיפורסם בהמשך.
עו"ד אהרון גדל באשדוד והקים בה משפחה. הוא סיים את לימודיו במקיף ו', שירת כמפקד בחיל התותחנים, ולאחר מכן כמפקד צוות על גדוד במילואים. כמו צעירים רבים אחרי הצבא, הוא עבד תקופה מסוימת כברמן בפאב בעיר, ולאחר מכן סיים תואר ראשון במשפטים ותואר שני במינהל עסקים.

מה מביא אדם צעיר לנסות להיבחר למועצת העיר? מסתבר שיש לכך שתי סיבות, שהן בעצם שני הצדדים שבהם התנשא במהלך השנים האחרונות. מצד אחד, תפקידו בלשכת ראש העיר הקנה לו את הידע על הפעולות שעושה הנהגת העיר, ומנגד עבודתו אל מול לקוחותיו ומצוקותיהם חיברה אותו אל תושבי העיר. "התקופה שבה זכיתי לשבת בשולחן לצד הנהלת העיר הייתה מרתקת", הוא מספר. "צפיתי ולמדתי מקרוב אחר הפעולות בדרג הגבוה ביותר בעירייה. זו הייתה תקופה שהתרחשו בה המון אירועים, אשדוד הייתה בצמיחה ובתנופה חסרת תקדים: נחתם ההיתר לבית החולים אסותא שהיום כבר נפתח, הוקם פארק אשדוד ים והאמפי שמארח אמנים רבים, אזור הבילויים מרטין בובר תפס תנופה, החלו הפעולות לתכנון וקידום פרויקט 'ביג' וקריית ההיי-טק, וזו רשימה חלקית. אשדוד זכתה אז וזוכה גם היום בהישגים רבים כמו למשל בתחומי החינוך, התרבות, הניקיון, וזה מעיד על אשדוד כעיר עם פוטנציאל מטאורי. בתוך תהליכי העבודה הללו לקחתי חלק פעיל, והייתי, בין השאר, הגורם המקשר בין מקבלי ההחלטות לבין גורמי הביצוע בתוך העירייה. כמו כן, יחד עם הצוות בלשכת ראש העיר עמדנו בקשר עם תושבי העיר אשר היו פונים ללשכה בנושאים שונים ומגוונים".

הושפעת מהעבודה לצד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי?

"ראשית, אני רוצה לציין כי ברמה האישית, מהיכרותי עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הוא אדם חם, מתחשב ורגיש לקהילה ולציבור. ולצד התכונות האלו מדובר על אדם שיש לו יכולת לראות את הנולד ולקבל החלטות בעלות השפעה ומשמעות גדולה, גם אם בדרך הוא צריך לספוג ביקורת. ומבחינתי מנהיג שיש לו את היכולת הזו ליישם את החזון שלו, על אף הקשיים והאתגרים בדרך, הוא אדם מעורר השראה ועל תקופת הלימוד הזו אני מודה מאוד לד"ר לסרי. היום אני מנהל משרד עורכי דין, אני מייצג לקוחות בבתי משפט, מייצג בעלי עסקים בדרכם בנבכי הביורוקרטיה והמשפט, ושאבתי הרבה תעצומות נפש מד"ר לסרי, מה שעוזר לי לסייע לקהל הלקוחות בצורה הטובה יותר".

תוכל לתת לי דוגמה למצוקות שאתה נתקל בהן במסגרת עבודתך כעורך דין?

"המשרד שלי משרת לקוחות רבים תושבי העיר, ודרך הפעילות המשפטית נחשפתי למצוקות רבות של מגוון רחב של תושבים, החל בבעלי עסקים המתמודדים במציאות קשה מאוד לקבל רישיונות עסק ולנהל באופן שוטף את הפעילות העסקית או המסחרית שלהם, ועד לזוגות צעירים שמסתייעים במשרד לרכישת דירה ומתמודדים עם שוק נדל"ן, שהיצע הדירות איננו גדול וטווח המחירים מקשה עליהם מאוד לרכוש דירה בחלקים מסוימים באשדוד".
עו"ד אהרון מסביר לנו כי החליט להתמודד למועצת העיר כדי להביא קול חדש, כדי לעורר קהלים רדומים שאין להם ייצוג ואין להם ביטוי במועצת העיר. "אותם אנשים שיודעים להביע את עצמם בפייסבוק וברשתות החברתיות", הוא אומר לנו, "צעירים, אנשים שעובדים בעיר ומחוץ לעיר, זוגות צעירים, אקדמאים, חילונים ומסורתיים, שמבטאים את המצוקות שלהם, כפי שראינו לאחרונה במחאת השבת, אבל בסופו של דבר אותו הקהל, ביום החשוב ביותר שבו כל הכוח מתרכז אליו, אינו מממש את זכותו להצביע".

מי שבקיא במערכות הבחירות באשדוד, ודאי זוכר כי בזו הקודמת היו מספר מתמודדים שפנו לקהל הצעיר, החילוני-מסורתי, אבל אף אחד מהם לא הצליח להיבחר למועצת העיר. היו ניסיונות מצד חלקם להתאחד, אך הדבר לא צלח, כנראה בשל מלחמות אגו. כשאנחנו שואלים את יניב מה השינוי שהוא מביא, הוא עונה: "האגו איננו משחק תפקיד, האינטרס שלי הוא לפעול ולהשפיע למען אשדוד כעיר מתקדמת, צעירה, פלורליסטית, סובלנית, ולכן ההחלטות שיתקבלו על כל אתגר שיבוא במהלך דרכי הפוליטית, יגיעו ממקום של טובת העיר ולא ממקום של אגו".

בחודשים הבאים, לקראת הבחירות, מבטיח יניב לפרסם באופן ברור, חד משמעי ולא מתחמק את תפיסת העולם שלו. "אגע בכל הסוגיות הכי רגישות באשדוד", הוא אומר, "הבקשה היחידה שלי מהציבור היא שישמע – ולא רק ישמע, גם יקשיב למה שיש לי להגיד ולכל המתמודדים, ובסופו של דבר יקבל החלטה וייצא להצביע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך