משכנתא לעצמאיים ובעלי חברות

עצמאי? בעל חברה? רוצה לקחת משכנתא, אז הנה כל הדברים שאתה צריך לדעת כבר מעכשיו כדי לא להגיע למצב שבו אתה מקבל סירוב למשכנתא. איך מתכוננים למשכנתא ומה עושים? יאללה יוצאים לדרך
משכנתא לעצמאיים ובעלי חברות

משכנתא לעוסקים מורשים: הבעיה הגדולה בכל הנוגע למשכנתא של עוסק מורשה, היא שצריך להראות הכנסות של לפחות שנתיים. יש הרבה מאוד עסקים שמרוויחים הרבה כסף, אבל קשה להם להראות יציבות של הכנסות שנפרסת על פני שנים. נכון לרגע זה, הבנקים מבקשים דוח של הכנסות 2016 ודוח הכנסות 2017, כאשר ההתחשבות נוטה יותר ל-2016. עוסק מורשה שחסרות לו הכנסות כדי למלא את השנתיים האלו, יתקשה מאוד לקבל אישור למשכנתא. בחלק מהבנקים מוכנים להתחשב בהכנסה שהיא פחות מזו של שנתיים, כאשר בדרך כלל הם יעלו מעט את הריביות כדי להבטיח את ביטחון וכדאיות המשכנתא. החל מסוף הרבעון האחרון של 2018, הבנקים מבקשים דוח הכנסות של 2018, חלקי כמובן.

תכנון המשכנתא מראש: אם אתם עוסקים מורשים חדשים ואתם יודעים שאתם עומדים לקחת משכנתא, מומלץ מאוד להיערך הרבה זמן מראש ולהגדיל את ההכנסות של אותה השנה לפחות, שעוד ניתן לשנות. משכנתא לבעלי חברות בע"מ: כאן אנחנו מגיעים לאחד הנושאים המורכבים ביותר, כאשר אני אנסה לתאר את זה בצורה פשוטה, עד כמה שניתן. כאשר מדובר בבעלים של חברה בע"מ, כל הבנקים דורשים לראות שומה 2016 שבדרך כלל מורכבת מסך המשכורות שקיבל בעל השליטה, דוח רווח והפסד של 2017 שגם כן מורכב בדרך כלל מתלושי השכר שקיבל בעל השליטה במהלך אותה השנה. העניין כאן הוא שהתלושים חייבים להיות כנגד הפקדה בחשבון, בצורה מדויקת. כלומר אם בעל השליטה מנהל את החברה כך שבתאריך ה-10 לחודש הוא מקבל משכורת של 15 אלף שקלים, בחשבון הבנק חייבים לראות שכל עשירי לחודש, יש הפקדה של 15 אלף שקלים.

חשוב להדגיש שבנושא ההפקדות המדויקות לחשבון, לא יכולה להיות שום חריגה. התקנות של בנק ישראל דורשות בצורה מאוד מדויקת- לראות הפקדות בחשבון כנגד המשכורות. חלק מהבנקים מבקשים לראות מסמכים של החברה עצמה, כמו מאזנים של שנתיים אחרונות, מתוך מטרה לוודא שהחברה היא אכן רווחית. אם החברה שלכם היא לא רווחית, מומלץ להתרחק מהבנקים האלו. משכנתא לעוסקים פטורים: בקיצור נמרץ, בעיה גדולה… הבנקים לא באמת רוצים לקחת בחשבון עוסקים פטורים, מתחשבים בדוחות שנתיים סופיים אך כל מה שקשור לשנה חלקית, בעיה גדולה.להיעזר ביועץ מומחה: כמו בכל טור אחר, אני ממליץ בחום גדול להיעזר ביועץ משכנתאות מומחה שמבין את החומר ויכול לעזור לכם לעבור את התהליכים בקלות ויעילות.

מרטין בוקסדורף- לכל שאלה, ייעוץ או איחולי הצלחה. 050-8116397.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך