מה היה כל כך מלוכלך ביציאת מצרים?

מישהו יכול לעשות לי בבקשה סדר? לא לפסח. סדר, ניקיון הכוונה? מאיפה הגיעה המסורת הלא מובנת של הפיכת הבית למקום שזקוק להברקה כאילו אין מחר? מי היה הראשון או נכון יותר הראשונה, ש"הדביקו" אותנו במחלה הזו? ויש שאלה בסוף שקשורה למטאטא איתו מנקים...
סידי

מה בחייאת, משה רבנו כאילו אמר לאשתו, יא "חביבתי" מחר אנחנו חותכים ממצרים בלילה, תתכונני. אז היא אמרה לו, "מושון, אם ככה אני הופכת את הבית, מנקה אותו, עושה צחצוח של הלייף ואז נצא?". טוב, כמובן שאני הוזה וכמובן שזה סיפור אמיתי שהרגע המצאתי… אבל בכל הקדושים תגידו לי מה היה כל כך מלוכלך ביציאת מצרים, שמאז בכל פעם שעומדים לחגוג את הסדר, חייבים לנקות את הבית כאילו אין מחר.

מי? מי זו, או זה? למרות שזה בדרך כלל זו (תגידו שוביניסט. נו תגידו. אז אמרתם. למה זה גברים שחולים בניקיון הזה?), שהדביקו אותנו ב"חיידק" הלא ברור הזה לקראת הפסח. יצאנו ממצרים מעבדות והנה מה קורה, שוב חוזרים לעבדות בשבוע הזה? מה זה? מנקים את הבית כאילו מדובר בהזדהות של עבדות עם יוצאי מצרים. לא ברור לי. אם זו הזדהות אז תלכו לנו מהבית ותחזרו עוד 40 שנה. אם כבר אז כבר. מה לא?

תשמעו סיפור. קבעתי פעם עם מישהי שמאוד רציתי לצאת לסרט. היא הסכימה אחרי שכבר לא היה לה נעים לראות אותי מתחנן (טאקטיקה ידועה של הגבר הנזקק… הפוך על הפוך). הפעלתי 900 קשרים להשיג כרטיסים (פעם לא הזמינו באינטרנט כמו היום יא מפונקים. היו צריכים לעמוד שבועיים לפני בתור לקופה.) לסרט. אמרתי לה "תשמעי יש לי זוג כרטיסים לסרט". סרט שהיא מאוד רצתה לראות. אבל אז היא שלפה לי את המשפט שלא הבנתי מאיפה הגיע: "אני לא יכולה, אני מנקה לפסח". למה? לפסח? למה פסח זה חג של המלוכלכים? למה את בכל השנה לא מנקה ורק בפסח עושה את זה? אגב כרטיסים, נתתי לה כרטיס אחד כרטיס לכיוון אחד. שתלך והעיקר לא תחזור.

נער הייתי וגם זקנתי. הייתי נשוי ואשתי הראשונה (כן אתם יודעים שזה פתיח גם לשנייה. כנראה היו צריכות לעשות סדר בנישואין ולא בדירה, אבל זה סיפור אחר) הייתה קמה באישון לילה, כאחרונת הגנבים ומנקה את הבית. היא ירשה את זה מאמא שלה, שהייתה חמתי (הבנתי למה קוראים לזה חמתי. הייתי רואה אותה הייתה עולה חמתי..). לילה אחד היא העירה אותי (באמצע חלום על מישהי). חשבתי פרצה שרפה. או לפחות הגיעו גנבים וחטפו אותה. שאלתי אותה מה קרה? אמרה לי אני צריכה עזרה לניקיון לפסח. אמרתי לה מה השעה? אמרה לי 2 לפנות בוקר. שאלתי למה אני? ענתה כי היא עייפה ורוצה לישון. עניתי לה, זה בסדר תמשיכי לעבוד, אני אשן גם עבורך. ואת יכולה על הדרך גם לחלום שאני אעזור לך. מבחינתי נקי זה כל מצב.

לדעתי הניקיון הזה הבלתי מוסבר בכלל לא קשור לחג. ההפך הוא קשור לאסון. מי שמנקה כל כך צריך כנראה לבדוק למה היא עושה את זה? איזה צורך נפשי גרם לה לזה? כשמישהו מנקה וממרק כל הזמן הוא מנקה וממרק לעצמו את הנפש (תשאלו כל פסיכולוג. לא פסיכולוגית, היא בוודאי מנקה בעצמה). אבל למה זה צריך לכלול גם את הנפש של בעלה/בן זוגה וכ"ו. רוצות לנקות את הנפש שלכן? לכו על זה, רק תעזבו את הראש שלנו. גם ככה אנחנו סובלים מהניסויים (לא אין טעות. נישואין זה המקום היחיד שעוד מבצעים בו ניסויים בבני אדם). לנו זה נקי. לנו זה מספיק. גם אם זה מלוכלך. אתן רוצות לנקות? אז תניחו לנו. תנקו את עצמכן לדעת.

ולמה דווקא בפסח? למה נניח לא בצום גדליה? או במוצאי יום העצמאות? או אני לא יודע מתי. למה נתפסתם בפסח? למה? עד שיש חופש של שבוע, צריך להרוס אותו שבוע לפני? כאילו אתם רואים שאנחנו חס וחלילה הולכים לנוח שבוע, אז חשוב לכן שנסבול שבוע לפני? מה זה הדבר הזה? מה זה איזה קוד של נשים בכל הארץ? שומעות את מילת המפתח המוסכמת – פסח ורצות לחנות לכלי ניקוי? לא ברור לי. נפלאות דרכי הגברת.

מעבר לכך. ראיתם פעם איך מנקים לפסח? ראיתם את הטירוף בעיניים שלהן אוחזות אמצעי הניקיון? ראיתם? אם לא ראיתם, לא ראיתם טירוף, בימי חייכם. הן מוציאות את כל הבית, מרוקנות את הארונות המגירות הכל. מה קורה אז? בדיוק. הבית נראה מבולגן ואז יש סיבה… נכון, לנקות. הבנתם? יוצרים בעיה, יוצרים כאוס ואז אומרים, צריך לנקות. פעם כשהייתי נשוי (טפו טפו רחוק מאיתנו) התעוררתי ולצידי שכב השכן (לא אני לא בקטע), שאלתי אותו למה אני צריך לסבול גם אותו. הוא ענה שברח מהבית כי אשתו חיפשה סמרטוט לנקות את הרצפה ואם לא היה נמלט היא הייתה מנגבת איתו. (הבנתם? הוא סמרטוט כאילו?).

אני באמת לא מבין מה עשה משה רבנו והחברה שיצאו ממצרים שגרם לנשים מסוימות (מה אעשה נשים. אתן לחוצות על ניקיונות, בואו נודה) להבין שיציאת מצרים זה אות לנקות הפירמידות. וואלה לא יודע. אבל דבר אחד אני כן מבין. ברור שיהיו כאלה שירצו לנקות את הבית עם מגב ועם מטאטא… ולמי יש תמיד מטאטא בסיפורים? בדיוק…

מי אמר מכשפות? חג שמח ובעיקר מלוכלך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך