טרנד חדש באשדוד – חמישה אנשים זרים נוסעים ברכב אחד…

בזמן שנהגתם מתפתחת באשדוד קבוצה של "קארפול", שזה במילים אחרות נסיעה משותפת ברכב אחד של מספר אנשים, וכך חוסכים בין היתר דלק, חנייה, כסף וכאבי ראש לא קטנים, שלא לדבר על השמירה על הסביבה בגלל העובדה שמספר אנשים נוסעים ברכב אחד, במחיר מוסכם והוגן. אז מה עושים? פשוט מצטרפים לקבוצה הקיימת בפייסבוק... ונסיעה טובה. גם ב"וויז" התייחסו לעניין ומאפשרים באפליקציה שלהם לחפש נסיעה שיתופית

מי לא מכיר את ההרגשה בבוקר כשאתם תקועים בפקקים וחושבים לעצמכם באותם רגעים מה הייתם נותנים בכדי לא לנהוג בפקקים האלה לפחות ליום אחד. אז אנחנו אומרים למה ליום אחד? אפשר ליותר מכך… קבלו בבקשה את קבוצת "הקארפול" של אשדוד.
מה זה קראפול? ובכן, מדובר בנסיעה משותפת שמיוחסת לאופן תחבורה בו מספר נוסעים חולקים את אותה נסיעה בכלי רכב אחד, כל פעם ברכב אחר. יש כמובן אופציה שיותר מאדם אחד נוסע ברכב במרבית הנסיעה. היתרונות די ברורים, הגדלת מספר הנוסעים ברכב מורידה את עלויות הנסיעה עבור כלל המשתתפים בה על ידי הורדת עלויות כמו דלק, שחיקת כלי הרכב, אגרת כביש אם קיימת, זמן איתור חנייה פנויה, כי אם יש 5 ברכב, אז 4 כבר לא יחפשו חנייה ועוד. אם הנסיעה כמובן ארוכה, אז אפשר להתחלף ולתת לאחרים לנוח, אם זה מתאפשר מבחינת הביטוח.

כאשר ציבור גדול בוחר לנסוע בנסיעות משותפות, זמן הנסיעה הממוצע באזור מתקצר כיוון שעומס התנועה בכבישים יורד. מספר הרכבים בכביש יורד ביחס למספר האנשים הנוסעים באזור. ולא אמרנו דבר אחד על העובדה שנסיעה ב"קארפול" שומרת על הסביבה, כי לא צריך להיות גאון אקולוגי להבין שנסיעה של 5 אנשים ברכב אחד או 5 רכבים, הנזק לסביבה הוא שונה לגמרי.
גם באפליקציית הנהיגה של "וייז", התייחסו ל"קארפול" ובאפליקציה מאפשרים לחפש פרטנרים לנסיעה המשותפת. ב"ווייז" אפילו מפרסמים זאת ובין היתר אומרים שם: "אתם יכול לבחור לנסוע עם עמיתים לעבודה בלבד, ולהזמין בקלות אנשים מהחברה שלכם כדי להגדיל את הקהילה שלכם". על פי "ווייז" מדובר בחיסכון של 600 דולרים בממוצע לחודש, שזה כ-2400 שקלים עבור נסיעה של 40 ק"מ ומעלה בממוצע ליום ורובנו עושים זאת.

החוק בישראל אוסר על אדם פרטי לקבל שכר עבור הסעת נוסעים, אבל שירותי "הקארפול" הפעילים בארץ, מתבססים על "השתתפות בהוצאות הנסיעה". כלומר, לנהג אסור להרוויח על הנסיעה אלא רק לכסות את הוצאות הדלק והבלאי. על כן, הנהג יוגבל למחיר מקסימלי שהוא יוכל לגבות מהנוסע. מה גם שהוא מפרסם לפני הנסיעה כמה הוא דורש ומי שזה לא מתאים לו, פשוט לא מצטרף. בדרך כלל מדובר במחיר מאוד הוגן כאמור.

אז איך עושים זאת אם אתם רוצים? מאוד פשוט. באשדוד קיים דף פייסבוק של קבוצה שמטרתה לעזור לכם למצוא שותפים לנסיעה באופן יומיומי או קבוע.כך כתוב בדף: "מהפכת הנסיעה השיתופית באשדוד מתחילה כאן. בעידן שבו פקקי התנועה הפכו לבעיה לאומית ועולמית, נדרש למצוא פתרונות יצירתיים וזולים להגעה למקומות העבודה. מי כמוכם יודעים שמרבית אוכלוסיית אשדוד עובדת באזור גוש-דן ונזקקת לפתרונות תחבורה יצירתיים. הסיכויים ששכן שגר בשכונה שלכם נוסע לאותו אזור עבודה הוא די גבוה, ולכן הפלטפורמה הזאת שתקשר בין אנשים שאפילו לא יודעים זה על זה, תחולל מהפכה אמיתית בתרבות התחבורה באשדוד. איך זה עובד? פשוט מאוד. אני כותב בקבוצה לדוגמה שמחר בשעה 07:00 אני יוצא מאזור י״א לרמת החייל בתל אביב, מי שזה מתאים לו יוצר איתי קשר בפרטי ואומר שהוא מעוניין להצטרף לנסיעה. אם אני מעוניין אני נוקב בסכום הוגן להשתתפות בדלק, ואם הדבר מוסכם על שני הצדדים אז נפגשים ונוסעים". כל חבר בקבוצה יכול לפרסם פוסט ללא צורך באישור מנהל העמוד. אתם מפרסמים נסיעה שלכם או חיפוש טרמפ והמעוניינים יוצרים איתכם קשר מיידית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך