משכנתא לאנשים שגרים בחו"ל – איך זה עובד?

בעשור האחרון אנחנו עדים להרבה מאוד עולים חדשים ואזרחים זרים, קונים דירות בישראל, אם כדי לגור או לשעת צרה. איך עובד נושא המשכנתאות לאנשים שלא גרים בישראל או לעולם חדשים בכלל? יאללה מתחילים.
משכנתא לאנשים שגרים בחו"ל - איך זה עובד?

זכאות לעולים חדשים: הדבר הראשון שאנחנו צריכים לדבר עליו הוא נושא הזכאות לעולים חדשים. מרבית העולים סבורים שמגיעה להם הטבה כל שהיא, אך לרוב ההטבה לעולים חדשים היא מקבילה לחלוטין להטבה של זוגות צעירים, שזה למעשה סכום כל שהוא (שנקבע לפי שנות נישואין, מספר ילדים וכו) של ריבית קבועה 3 אחוז. זה הכול.

תושבי חו"ל: אנשים שגרים בחו"ל ומעוניינים לרכוש בית בישראל, הם בהחלט זכאים למשכנתא בבנקים בישראל, כאשר יש כמה דברים חשובים שצריך לדעת על המשכנתא הזו, כדי לצלוח את המשוכה בשלום: זיקה לישראל. לא כל אדם בעולם יכול להגיע לבנק ישראל כדי לקחת משכנתא, הקריטריונים הם או להיות יהודים או נשואים ליהודים. יצא לי לראות כמה מקרים של אנשים שהם לא יהודים שקיבלו משכנתא בישראל, אך אלו היו מקרים נדירים של תושבים קבועים וכו (נושא מורכב מאוד בפני עצמו).

עד 50 אחוז משכנתא: הכלל הוא שמשכנתאות לתושבי חוץ נותנים משכנתא שהיא עד 50 אחוז משווי הדירה. הכלל הזה הוא כלל ברזל, כאשר לא ניתן לעבור עליו בשום תנאי. זה נקבע כך כדי להקטין את הסיכון של הבנקים לאנשים שכלל לא גרים בישראל.

הוכחת הכנסות לצורך המשכנתא: החלק המורכב בדרך כלל הוא להוכיח הכנסות לצורך קבלת המשכנתא. בניגוד לישראלים, האזרחים הזרים הם מועסקים בחו"ל, חלקם בעלי עסקים בחו"ל ויש בעיה יחסית, להראות כמה בעצם הם מרוויחים.

נכון שבגלל הגהות בתושבים זרים, הבנקים כבר למדו לקרוא דוחות כספיים ותלושי משכורת של תושבים ממדינות מוכרות, כמו צרפת, רוסיה וארצות הברית. אבל עדיין, נדרש טיפול ארוך ומורכב של הוכחת הכנסות, כדי לקבל את המשכנתא.

בחלק מהבנקים, ישנם בנקאים מומחים שעובדים עם תושבי חוץ, כאשר בדרך כלל אלו מדברים צרפתית או רוסית ומכירים את התרבות ואת עולם העסקים המקומי. חשוב להיות מוכנים לתהליך ולהיות סבלניים.

ריביות גבוהות יותר: בגלל הסיכון הגבוה יחסית שמהווים תושבי חוץ, הבנקים נוטים להעלות את הריביות במשכנתאות שהם נותנים לתושבי חוץ. נכון שזה לא אוטומטי בכל מקרה, אבל חשוב להיות מודעים לכך שלא כל בנק מבין במשכנתאות לתושבי חוץ וחשוב מאוד להיות בידיים של הבנקאי הנכון. ההבדלים יכולים משמעותיים מאוד.

להיעזר ביועץ מקצועי: נכון שאני ממליץ על כך בכל מקרה, אבל במיוחד במשכנתאות של תושבי חוץ שהן מורכבות, מומלץ מאוד להיעזר ביועץ מקצועי שיוכל ללוות אתכם ולהשיג ריביות טובות לצורך המשכנתא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך