רופאת העיניים מאשדוד שעלתה בגלל בית החולים אסותא

ד"ר נטליה קובליוק (39) היא רופאת עיניים בכירה, שמנהלת בבית החולים אסותא באשדוד את תחום הגלאוקומה והקטארט, והיא בין הרופאות היחידות שעוסקות בגלוקומה ילדים. ד"ר קובליוק עלתה לישראל מאוקראינה בגלל בית החולים אסותא באשדוד. משנת 2004 היא חלמה על בית החולים, ובשנת 2017 הגשימה חלום והחלה לעבוד בו, כשהיא מוותרת על תפקיד בכיר כרופאה בקנדה. ד"ר קובליוק: "אני מרגישה תמיכה של בורא עולם"
רופאת העיניים מאשדוד שעלתה בגלל בית החולים אסותא
ד"ר נטליה קובליוק

זה ממש סיפור על נסיכה ועדשה. סליחה… רופאה בתפקיד הנסיכה שמטפלת בעדשות העיניים, תרתי משמע. רופאה שחלומה היה להגיע לבית החולים אסותא ולא משנה מה. שעבור חלום זה ויתרה על שתי מדינות שרצו אותה מאוד והגיעה לכאן, לאשדוד, לנהל את תחום הגלוקומה (שזו קבוצה של מחלות הפוגעות בעצב הראייה ויכולות להביא עד לעיוורון,) והקטארט והיא כיום אחת הבודדות בגלוקומה ילדים וניתוחים זעיר פולשניים של העין.

ד"ר נטליה קובליוק (39), נשואה פלוס שני בנים (אחד בן 16 וחצי, ואדים שמו ונוסף בן 8 וחצי, דניאל, שנולד כבר בארץ). הסיפור שלה מתחיל בארץ אחרת ומתקשר בחבל טבור כמעט לאשדוד, סיפור שחוצה יבשות וארך יותר מ-13 שנה, עד שהגיע לנחלה מבחינתה, לעבוד בבית החולים אסותא אשדוד.

ד"ר נטליה קובליוק נולדה באוקראינה ולמדה רפואה. היא הצטיינה כבר בלימודים שם והחלה לעבוד בבית חולים באוקראינה שמאוד רצה אותה. אבל לה היו תוכניות אחרות. לגמרי: "החלטתי לעלות לארץ בגיל 26. רציתי לשנות את החיים, רצינו בעלי ואני משהו חדש, בחרנו בעיר אשדוד". אבל היא לא בחרה סתם בעיר אשדוד. היא בחרה בעיר בגלל בית החולים אסותא. היה לבית החולים קשר ישיר לכך שהיא איתנו היום.

אבל לפני שנגיע לסוף, בואו נגיע רגע לשנת 2004, אז הכל החל. ד"ר נטליה שמעה על תחילת הקמת בית חולים אסותא באשדוד. היא החליטה לעלות לארץ: "רציתי לגור בעיר ליד הים, ושמעתי על הקמת בית חולים החדש בעיר אשדוד, שהתחילו בתכניות הבנייה שלו. החלטתי שזה המקום שלי ושל משפחתי. עלינו ארצה בעלי דימיטרי והבן הגדול ואדים לאשדוד. כאן כבר נולד הבן הקטן דניאל".

ד"ר נטליה קובליוק ידעה שבישראל היא תצטרך לעבור מבחנים בכדי לקבל רישיון, אבל זה לא הפריע לה. היא הייתה חדורת מטרה. היא עשתה את המבחנים בשנת 2006, עברה אותם בהצלחה רבה וקיבלה רישיון לעסוק ברפואה. את הסטאז' היא כבר עשתה בבית החולים קפלן. כעבור שנתיים עברה התמחות בבית החולים ברזילי, והפכה לרופאה בבכירה בתחום הניתוחים הזעיר פולשניים לעין.

בבית החולים אסותא אשדוד מרוצים מאוד מהעשייה במחלקת עיניים

אבל היא ידעה שזו רק תחילת הדרך. ד"ר נטליה לא הסתפקה בכך והחליטה להתמקצע יותר. בכדי לעשות זאת היא שוב חצתה ימים, אוקיאנוסים ויבשות. הפעם היא נסעה למונטריאול שבקנדה, בצפון אמריקה עם המשפחה, ושם ערכה הרבה מאוד ניתוחים חדשניים, כולל ניתוחים לילדים הסובלים מגלוקומה, תחום שאין בו רופאים רבים בארץ. באשדוד עכשיו יש, בזכותה. נטליה: "נהנינו מהסקי בקנדה, נהנינו מהחיים שם בקנדה, גם הילדים נהנו מבית הספר, מחוגי השחייה שכל כך אהבו. היה לנו טוב. אבל לי הייתה שליחות אחרת, אני עליתי בגלל בית החולים באשדוד והבית שלי הוא כאן".

אמרה ועשתה. למרות שהפיתוי להישאר בקנדה היה גדול. מה גם שבבית החולים בקנדה לא רצו לוותר עליה כי ידעו מה יש להם בידיים ועשו הכל להשאירה. אבל היא ויתרה על הכל והסבירה שם בקנדה, שזו רק תחנה בדרך אל היעד שהציבה לעצמה אי שם בגיל 26, לעבוד בבית החולים החדש בעיר אשדוד ולהפוך את אשדוד לבית שלה. לא עזרו כל הבקשות וההצעות מקנדה והיא חזרה.

ד"ר נטליה ומשפחתה חזרו כי בית החולים אסותא אשדוד עמד להיפתח. נטליה: "בעיר שלי עמד להיפתח בית החולים שלו חיכיתי. חזרתי בינתיים לבית החולים ברזילי לנהל את תחום הגלוקומה, וחשבתי להגיש קורות חיים לבית החולים בעיר שלי, אסותא כשזה יהיה רלוונטי. עקבתי וחיכיתי, שהרי מראש הגעתי לארץ בשביל לעבוד בבית החולים הזה". מבינים? היא באה לכאן כשלא בטוח בכלל שתעבוד. אבל לפעמים החיים מקבלים תפנית לא מתוכננת.

אז החיים אכן  סיפקו תפנית כזו ואיתה הפתעה לא קטנה בכלל עבור ד"ר נטליה קובליוק. בעוד היא חושבת מתי לשלוח קורות חיים ולמי, הגיעה אליה שיחת טלפון שאולי חיכתה לה כל השנים הללו. מנהל מחלקת עיניים באסותא אשדוד, שעבד איתה בבית החולים ברזילי היה על הקו השני. הדברים שאמר לקוחים כמו מסרט הוליוודי עם סוף שמח. ד"ר נטליה לא שכחה אותם מאז: "הוא שאל אותי באותה שיחת טלפון אם אני מעוניינת לעבוד אצלו בתחום גלוקומה וקטארט".

ד"ר נטליה קוביליוק ממשיכה: "מיד קפצתי על המציאה, ברור שהסכמתי. היו לי כל הסיבות בעולם. זה  קרוב לבית שלי, זה התחום שלי והכי חשוב, שמחתי כי למעשה הגשמתי את החלום כי רציתי את זה מראש כמו באגדות כמעט. משנת 2004 אני מחכה לזה. כ-13 שנה חיכיתי לבית החולים הזה, אז כמובן אמרתי כן".

ומה עכשיו?

"בית החולים מדהים עם ציוד חדיש מתקדם. אני ממש נהנית כאן. זה כל מה שקיוויתי ויותר מכך".

ומה את רוצה לעשות בעתיד?

"החלום הכי אמיתי שלי להציל את הראיה לכמה שיותר אנשים בעולם. אני רוצה לנסוע עם משלחת הומניטארית לטפל, לנתח, ללמד את הרופאים המקומיים, במדינות פחות מתפתחות, איפה שאין לרוב האנשים אפשרות לטיפול וניתוחים מתקדמים. אף אחד לא יכול לבחור את הארץ הלידה שלו, אבל לכל אדם מגיע לראות את היופי של העולם שלנו".

עד שתעשה זאת ותגשים את מה שהיא רוצה לעשות בעתיד, ד"ר נטליה קובליוק עוזרת באופן יומיומי לאנשי אשדוד והסביבה להציל את הראייה שלהם. "טוב לי ככה. אני ממש מרוצה שאני עוסקת ברפואה, וממש מונעת עיוורון. זה עבורי עולם שלם. הגלוקומה היא "גנב שקט" של הראייה. אין סמנים לזה. אני פה לעזור. חשוב מאוד שאנשים יבואו להיבדק, אין לזה כמעט סימנים לפני כן. אז גילוי מוקדם יציל את ראייתם", היא אומרת.

ד"ר נטליה רוצה גם לפתח את התחום פה בבית החולים אסותא בעיר. היא בין הרופאים הספורים שעושים בארץ ניתוחים חדשניים זעיר פולשניים. בשיטה זו מבוצעות אותן פעולות ניתוחיות ללא פתיחה נרחבת של העור, דרך מספר חתכים זעירים. פותחים  ניקוז בטבעת העין עם פחות סיבוכים וסיכונים. ד"ר נטליה: "אני היחידה בארץ שעושה ניתוח כזה עם פחות סיבוכים, בהרדמה מקומית עד חצי שעה ואין סיבוכים כפי שהיו קודם".

ד"ר נטליה, אמרת שההצעה לעבוד באסותא היא כמו באגדות, אז את ממש מרגישה כמו נסיכה… בעצם הנסיכה והעדשה תרתי משמע?

"למה לא. כן, אני מרגישה תמיכה של בורא העולם. ממש אשת מזל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך