סכום מדהים: באשדוד ישפצו את הבתים ב- 100 מיליון שקל

התאחדות קבלני השיפוצים פרסמה את הנתונים השנתיים לקראת  חג הפסח, מהם עולה כי כ-58,000 בתי אב ברחבי הארץ צפויים לעבור שיפוץ לקראת פסח. ענף השיפוצים צפוי לגלגל בתקופה זו כ-3 מיליארד שקל לעומת 3.2 מיליארד בשנה שעברה. גם באשדוד בהלת השיפוצים מורגשת היטב. העבודות הנפוצות ביותר לפסח הן צביעה, ריצוף ונגרות
סכום מדהים: באשדוד ישפצו את הבתים ב- 100 מיליון שקל

לפי נתוני התאחדות קבלני השיפוצים, כ-58,000 בתי אב יעברו שיפוץ לקראת פסח, בהיקף כספי כולל של כ-3 מיליארד שקל. זו השנה השלישית ברציפות בה נרשמת ירידה בעבודות השיפוצים לקראת החג. בפסח הקודם ההיקף הכספי של השיפוצים עמד על כ-3.2 מיליארד שקל, לפני שנתיים כ-3.4 מיליארד ולפני 3 שנים כ-4.4 מיליארד שקל.

באשדוד הנתונים יציבים יותר, ועל פי ההערכות 5,000 בתי אב יעברו שיפוץ מקיף בעלות כוללת של 100 מיליון שקל.

גם הפעם אין הפתעות לגבי העבודות הנפוצות ביותר, ומסקר שערכו בהתאחדות קבלני השיפוצים לקראת החג, עולה כי צביעת הבית היא עדיין עבודת השיפוצים הנפוצה ביותר לפני פסח. אחריה נמצאים הריצוף, עבודות נגרות, אינסטלציה וחשמל.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים אומר: "אנו רואים המשך מגמה של ירידה בהיקף עבודות שיפוצים. פסח מהווה את התחלת עונת השיפוצים שמגיעה לשיאה בחודשי הקיץ. הירידה השנה נובעת להערכתנו  מההשלכות של תכנית מחיר למשתכן. שוק הנדל"ן נמצא בסטגנציה. אנשים לא קונים דירות חדשות מכיוון שהם מצפים לרכוש דירה חדשה במחיר מוזל, ובמקביל גם שוק הדירות יד שנייה נמצא בקיפאון. המצב הזה וחוסר הוודאות משפיע בצורה משמעותית על ענף השיפוצים, שכן אנשים ממתינים שהשוק יחזור לפעילות לפני שיעשו תכניות לשיפוץ הבית".

העבודות הנפוצות בשיפוצים לקראת פסח: עבודות הצבע הינם עדיין העבודות הנפוצות לפני פסח, כאשר רוב הציבור הישראלי עדיין נוהג לצבוע את דירתו לפני החגים. עלות חדר צבע הינה 1150 שקל לחדר כולל תיקוני שפכטל קלים.

עבודת הריצוף בהדבקה על תשתית קיימת, מהירה ויחסית זולה יותר מכיוון שאין צורך לשבור את הריצוף הקיים. עלות ריצוף בהדבקה הינה כ-180 שקל למטר, וניתן לסיים דירת 100 מטר בחמישה ימי עבודה בלבד.

עבודות הנגרות תפסו השנה מקום שלישי בעבודות השיפוצים לפני פסח. לרוב מדובר בהחלפת דלתות או פורמייקה של ארונות מטבחים, במיעוט המקרים מתבצעת החלפה מלאה של המטבח, שכן מדובר בעלות גבוהה במחיר התחלתי של 35,000 שקל.

אינסטלציה וחשמל – מכיוון שמדובר בעבודות גדולות המצריכות שבירת קירות ועלותן בהתאם, במידה ואין צורך דחוף לעשות זאת, אנשים יעדיפו לדחות את השיפוץ המקיף, ולהתמקד לפני החג בשיפוץ יותר קוסמטי. בחשמל למשל, החלפת מנורות ושאלטרים בלבד. עלות נקודת אינסטלציה הינה כ-1350 שקל ועלות נקודת חשמל הינה 230 שקל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך