מודל ראשון מסוגו בעולם: קמפוס לגיל הרך יוקם בעיר אשדוד

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, הצהיר בכנס "אשדוד חושבת הורים", שהתקיים במרכז להורות משמעותית בעיר, על הקמת קמפוס לגיל הרך שלמעשה יהווה מודל ראשון מסוגו בעולם. מי שיהיה שותף בהקמת הקמפוס הוא פרופ' מנואל טרכטנברג
מודל ראשון מסוגו בעולם: קמפוס לגיל הרך יוקם בעיר אשדוד

אשדוד צפויה להיות העיר הראשונה בעולם שמקימה קמפוס חדשני וייחודי לגיל הרך. כך נחשף במהלך כנס "אשדוד חושבת הורים", שהתקיים במהלך השבוע האחרון בעיר.

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ציין בכנס: "לקחתי על עצמי משימה להפוך את אשדוד לעיר המובילה בישראל בתחום טיפוח ההורות המשמעותית. משחר ההיסטוריה הייתה תפיסה כי יש לנו אינסטינקטים טבעיים לגידול ילדינו. בעשור האחרון מקצוע ההורות מתברר כמקצוע שיש ללמוד. כדי להיות הורה טוב, בעיקר בעידן הטכנולוגי, עלינו לקבל כלים מקצועיים. אני שמח שפרופ' מנואל טרכטנברג, חבר אלינו ויסייע לנו להצטיין בתחום ויוביל איתנו את הקמפוס לגיל הרך".

פרופ' מנואל טרכטנברג, שהשתתף בכנס, אמר: "ככל שנשקיע יותר בחינוך מגיל לידה, בהכוונה והדרכה להורים כבר בשלבים הראשונים להתפתחות הילד, כך נחסוך עלויות רבות בהתערבויות הטיפוליות של המדינה ושל ההורים בעתיד".

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך, שמכיר את הפעילות שנעשית באשדוד, אמר כי "העצמה הורית היא פרמטר חשוב וקריטי בחינוך הילדים. חברי הכנסת מחויבים להביא את הנושא לקדמת הבמה, ממש כמו שנעשה באשדוד. תפקידנו ללוות את התהליך ברמה הלאומית. המועצה לגיל הרך גם היא חזון שמתממש, יש לנו במדינה המון אתגרים, אבל זהו תפקידנו החברתי לקדם את גידול הילדים ולהשקיע בהם בגיל הרך. עד גיל 3 90% ממוח הילד מתעצב, זו המחויבות המוסרית והחברתית שלנו להשקיע בילדים בגיל הזה ובליווי ההורים לילדים. אשדוד חלוצה בתחומים רבים ובפרט בתחום ההורות. מאשדוד תצא הבשורה. אני יחד אתכם ואני אפעל לשכפול המודל שפועל באשדוד לרשויות רבות בארץ".

מנכ"לית הרשות העירונית למלחמה בהתמכרויות ובאלימות באשדוד סימונה מורלי, שאירחה את הכנס, הוסיפה: "מחקרים מראים שכדי לצמצם את כמות הילדים שמגיעים למצבי סיכון בגיל הנעורים, יש להשקיע בהנחיית והדרכה להורים מגיל צעיר מאוד של הילד. כך נסייע למנוע נזקים נפשיים ופיזיים לילד ונבטיח התפתחות תקינה יותר. בשנים האחרונות אני פועלת יחד עם ח"כים מובילים, שהתגייסו למשימה לקידום חקיקה בנושא. המטרה שלנו היא שהמדינה תתן לכל הורה בישראל סל מענים מקצועי לגידול הילדים. זהו התפקיד החשוב והמשמעותי ביותר בחיינו, ולא סביר שהמדינה לא תתן לנו את הכלים לבצע אותו על הצד הטוב ביותר. בסופו של דבר אנחנו מעצבים את האישיות שלהם, ויש לנו תפקיד מכריע על איך תיראה החברה של המחר".

הדברים נאמרו כאמור בכנס הארצי השנתי שמובילה עיריית אשדוד באמצעות המרכז להורות משמעותית בעיר, הפועל במסגרת הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, שהוקם לפני 17 שנים על ידי עיריית אשדוד. בשנים האחרונות הפכה אשדוד למוקד ידע מקצועי מוביל בארץ בנושא הורות. המרכז להורות משמעותית, הפך למודל שמועתק לרשויות רבות בארץ ואליו מגיעים אנשי חינוך מכל רחבי הארץ ללמידה והעמקה בנושא. בשנה שעברה קיים המרכז כנס ארצי, שזכה לתהודה רבה בנושא אתגרי ההורות בעידן הפוסט-מודרני והשנה יקיימו בעיר את הכנס בנושא מקומה של ההורות בראי הרך הנולד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך