נכנס לתוקף: מהיום תדעו מי שלח לכם את הדואר הרשום

בשורה לאזרחים: די לטרטורי הדואר הרשום. התעלומה נפתרה. מעתה, תדעו מי שלח לכם דואר רשום ותוכלו ליצור קשר עם המוען
לידיעת המזמינים חבילות מחו"ל: נפתח מרכז מסירה נוסף וגדול באשדוד
צילום: דוברות דואר ישראל

היום ייכנס לתוקף חוק הדואר שיזם ח"כ ד"ר נחמן שי. המשמעות המעשית היא החל מהיום יישאו כל דברי הדואר הרשום, להוציא דואר ממשלתי ועירוני, את כתובת השולח.

עד כה אדם היה מקבל הודעה בדבר דואר רשום, שעליו לא צוין שם וכתובת השולח. באופן זה, יכול היה הנמען לגלות את זהות שולח החבילה רק לאחר איסוף הדואר בסניף הדואר. אי ציון שמו של השולח על הודעה בדבר דואר רשום גרם לטרחה ולבזבוז זמן של האזרחים. יתר על כן, בדרך זו דרך גרמו לאזרחים לאסוף הדואר, גם אם לא רצו בו.

מעתה, תודות לחוק הדואר של ח"כ שי, דואר ישראל ינהל רישומים של החבילות, מוען, נמען, ויציין את הכתובות של שניהם. באופן זה, מקבל ההודעה בדבר הימצאות דואר רשום בסניף, ידע מראש איזו דואר מצפה לו ומי שלח אותה, מה שיאפשר לו להחליט לגבי הדחיפות להגיע לסניף. בנוסף, אם יאחר להגיע לסניף והדואר יישלח בחזרה למוען, הוא יוכל ליצור עמו קשר ולדרוש הדואר הרשום

ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), יוזם החוק: "החוק נועד להגביר את השקיפות ולאפשר לכל אזרח להחליט האם הוא מעוניין להגיע לסניף הדואר ולקבל את הדואר הרשום. אין סיבה שנגיע לסניף בלי לדעת מה אנחנו הולכים לקבל. זוהי זכות אזרחית בסיסית, שנלקחה מאתנו בגלל התחכמות של הממשלה והרשויות. עתה כאשר פרטי המוען לא יופיעו, נדע כי מדובר בדואר רשמי ונחליט״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך