תכירו את האשדודית שכיכבה בתחרות "מיס גרמניה"

תמר מורלי בת ה-21, חיה בסיטי באשדוד. אביה, שנולד וחי באשדוד, היגר לגרמניה, שם היא נולדה ובשבוע שעבר השתתפה בתחרות "מיס גרמניה". מורלי זכתה בתואר "מיס אינטרנט" של גרמניה בתחרות היוקרתית. היא בחרה לתחרות שמלה של המעצבת האשדודית ריקי דלאל
תכירו את האשדודית שכיכבה בתחרות "מיס גרמניה"
תמר בתחרות מיס גרמניה (צילום: Jeremy Möller)

"ערב טוב גרמניה וערב טוב ישראל…", במילים הללו פתחה תמר מורלי (21), את תחרות מלכת היופי של גרמניה, בשבת שעברה. באולם, בו נכחו 5000 צופים ועשרות מיליונים שצפו בתחרות בטלוויזיה, נדהמו מהפתיחה הזו, אבל מי שמכיר את הסיפור של תמר מורלי, בכלל לא התפלא.

בשביל זה צריך לחזור קצת אחורה. אביה של תמר, יליד אשדוד, החליט להגר לגרמניה. תמר נולדה בגרמניה ולכן יש לה אזרחות גרמנית. היא תמיד שמרה על קשר עם הארץ, וישראל הייתה חשובה לה. מבחינתה היא גרמניה אבל יהודייה, ומכאן שישראל ואשדוד תפסו חלק נכבד בחייה.

בגיל 8 עברה עם משפחתה לגור בווינה, אוסטריה. לאחרונה היא השתתפה בתחרות אופנה בווינה, אליה הגיעה בהמלצת חברים. לאחר שזכתה במקום הראשון, היה מי שהציע לה להתחרות בתחרות מלכת היופי של גרמניה, בגלל האזרחות הגרמנית שלה. תמר התלבטה, ובסוף החליטה לנסות את מזלה.

על פי כללי התחרות בגרמניה, בכל אזור יש תחרות אזורית ואח"כ עולות לגמר מנצחות כל האזורים. מקום אחד בתחרות שמור למי שמנסות להשתתף בתחרות דרך האינטרנט. תמר מורלי החליטה לנסות להיכנס דרך האפשרות הזאת. אמרה ועשתה. 20 אלף בנות הציעו את עצמן באינטרנט, ומתוכן נבחרה מורלי. היא נחשבת עד תום השנה הבאה כ"מיס אינטרנט", ומחויבת להגיע לכל האירועים, כמו יתר הזוכות. מורלי: "היו בנות רבות שרצו להיכנס. אני ניצחתי ומשם הגעתי אל התחרות עצמה. זה היה מבחינתי מדהים".

עכשיו היה עליה לבחור שמלה לתחרות עצמה. היו לה רבה הצעות ממעצבות אופנה בגרמניה, רצו שהיא תלבש את השמלה שלהן, אבל מורלי, שבינתיים גם נרשמה ללימודים בתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה ועברה לגור בסיטי באשדוד, החליטה כי היא הולכת רק על מעצבת ישראלית. "החיבור עם בית האופנה של ריקי דלאל היה מצוין. רציתי שמלה ישראלית וזה מה שבחרתי", היא אומרת.

תמר בחרה בשתי שמלות, אחת מהן שמלת כלה: "התחברתי לשמלה המדהימה הזו. רציתי שמלה כזו לבנהבז', והשמלה של ריקי התאימה לי".

שמלותיה של דלאל מככבות בלא פחות מ-82 בוטיקים נבחרים ברחבי העולם, יש לה חנות דגל בישראל ובלונדון, ובנוסף בכל שבוע מתקיימות תצוגות פרטיות שלה ברחבי העולם בפני 30 עד 50 כלות בכל פעם. גם הסינים עלו על כך שיש ביקוש למותג שלה, ותעשיית העתקות ענפה כבר פועלת באתר המסחר "עליבאבא". אפילו הם החליטו שדי לחיקוי, ולא פחות מ-25 בוטיקים לכלות בסין בחודשיים האחרונים קיבלו זיכיון למותג המקורי.

נחזור לתמר מורלי. תמר הגיעה כאמור ל-20 המועמדות האחרונות. עבורה זו הייתה חוויה מדהימה. למעשה תמר ייצגה את גרמניה בתחרות כאזרחית, אבל היא גרה באשדוד, כך שהיא מעשית ייצגה גם את ישראלעכשיו, כשהיא כבר אשדודית אבל עדיין לא עשתה עלייה, היא שוקלת לעשות זאת וייתכן בעתיד זה יקרה.

תמר מורלי: "זו הייתה חוויה מעולם אחר. זה לא הסוף, זו רק ההתחלה. זה היה דבר נפלא. היה לי חשוב לחבר את העובדה שאני עם אזרחות גרמנית, אבל עדיין את העובדה שאני יהודייה וחיה כיום באשדוד ובישראל, לתחרות".

שאלנו את תמר מה לגבי תחרות מלכת היופי של ישראל. היא השיבה בחצי חיוך: "אני לא יכולה, אין לי אזרחות. אולי אם אעשה עלייה, אחשוב על זה. יכול להיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך