ילד בן 9 נפצע באתר היסטורי באשדוד, הוריו תובעים פיצויים מהעירייה

עיריית אשדוד מרבה לפרסם בכלי התקשורת את מגדל האיתות הקדום ברובע ט"ו, הנקרא בפי תושבי העיר המיצדית, ואף מתארת אותו במליצות באתר העירייה . אך חרף התפארותה באתר ההיסטורי החשוב, שגילו מוערך ביותר מ-1,000 שנה, מצאה העירייה את עצמה לאחרונה נתבעת בשל המיצדית, לאחר שכמה אבנים כבדות הנטועות בה שנים רבות, ניתקו, נפלו ופגעו קשות בילד בן 9 ששיחק במקום
ילד חולה בבית החולים אסותא אשדוד

אתר עיריית אשדוד לא חוסך תשבחות מאתר המיצדית שברובע ט"ו. "מגדל האיתות העתיק ברובע ט"ו באשדוד הוא דוגמה מרתקת לאופייה הייחודי של אשדוד המודרנית. מגדל האיתות עשוי אבני כורכר מסותתות, גילו כאלף שנה והוא מתנשא במרכז כיכר תנועה בת-ימינו, בלב שכונה אשדודית שלווה ויפיפייה של בתי מגורים צמודי קרקע ומסוידים לבן בסגנון ים-תיכוני", נכתב.

עוד מתואר האתר כך: "שרידי מגדל האיתות עתיר השנים עליו הסתמכה הגנת אין ספק שמדובר באתר היסטורי חשוב, אך לאחרונה מצאה את עצמה עיריית אשדוד לא רק מתפארת בו, אלא גם נתבעת בגללו…

על פי התביעה, ילד בן 9 שיחק באתר, ולפתע ניתקו מהמבנה העתיק מספר לבנים, פגעו בילד וגרמו לו לחבלות קשות. הילד הובהל למרכז הרפואי "קפלן", שם אושפז כשהוא חבול ומדמם, ושוחרר כעבור יומיים עם הנחיות להמשך טיפול, ולהתניידות באמצעות קביים.

כתוצאה מכך הוא נעדר מהלימודים למשך כחודש, ואימו נאלצה להיעדר מעבודתה למשך כשבועיים לשם טיפול בו והשגחה עליו. מאז התאונה סובל הילד מכאבים, ממגבלות תנועה, מצלקות מכוערות ומחרדות. בטענה לרשלנות, תובעים הוריו של הילד בשמו, פיצויים מעיריית אשדוד ומחברת הביטוח שלה, בגין נזקי גוף.

"מאז התאונה וכתוצאה ממנה סובל הילד מחרדות, מפחדים, מכאבים עזים וממגבלות תנועה ברגלו הפגועה", אומר עורך דינו של הילד. "עוד הוא סובל מצלקות רגישות ומכוערות, ומחוסר יכולת להמשיך בפעילות ספורטיבית, לרבות בחוגים שבהם נטל חלק בעבר". לדבריו, כתוצאה מהתאונה נעדר הילד מלימודיו למשך כחודש, דבר שפגע בו קשות הן בהיבט הלימודי והן בהיבט החברתי. בנוסף, לאחר התאונה וכתוצאה ממנה, נעדרה אמו מעבודתה למשך כשבועיים, לשם טיפול והשגחה עליו.

לטענת עורך הדין, התאונה נגרמה בשל רשלנות הנתבעות, בין היתר בכך שלא קיבעו או סילקו את האבנים מהאתר, לא דאגו לחיזוק הכותל הרעוע, לא מנעו גישה למפגע, לא דאגו לתחזוקה ראויה של האתר, לא תיחמו את המפגע ולא הזהיר מפניו.

בטענה לסבל ולכאב, לצורכי סיעוד ועזרת הזולת, לטיפולים רבים שבגינם הוצאות כלכליות, ולהפסד ימי עבודה של ההורים, תובעים הורי הילד, פיצויים בשמו בגין נזקי גוף. התביעה, בסכום של עשרות אלפי שקלים, הוגשה נגד עיריית אשדוד האחראית לאתר מיצדית, ונגד חברת הביטוח שלה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך