אם אראלה תתקשר אליכם תתקשרו גם למס הכנסה

שר האוצר משה כחלון הכניס בחוק ההסדרים סעיף חדש שקובע כי החל מינואר 2019 כל מי שירוויח בהגרלות או בשעשועונים מעל ל־10,000 שקל ישלם 35 אחוזי מס. עד היום על 50 אלף שקלים לא שלמתם מס. חשוב לציין ש-95 אחוז מהפרסים שמחולקים בישראל נמוכים מ־10,000 שקל. לידיעת המהמרים.
אם אראלה תתקשר אליכם תתקשרו גם למס הכנסה
תצלום ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה

אם תזכו, החל משנה הבאה, לקבל את שיחת הטלפון המיוחלת מאראלה ממפעל הפיס אל תשמחו כל כך.  כדאי לכם לעשות עוד טלפון אחד לרשות המסים כדי לברר את גובה המס.

הסיבה: שר האוצר משה כחלון הכניס בחוק ההסדרים סעיף חדש שקובע כי החל מינואר 2019 כל מי שירוויח בהגרלות או בשעשועונים מעל ל־10,000 שקל ישלם 35 אחוזי מס. מדובר בשינוי משמעותי: עד היום נקבע בחוק כי רק מי שזכה ביותר מ־50 אלף שקל חויב לשלם מס, ואילו מי שזכה בסכום נמוך מכך קיבל פטור.

המיסוי החדש יחול על משתתפי כל ההגרלות: לוטו, פיס, חיש גד וטוטו. כמו כן יוטל גם על המשתתפים בכל תוכניות הריאליטי כמו "האח הגדול", "אחד נגד מאה", "המירוץ למיליון", "לעוף על המיליון" ו"הישרדות".

הסעיף החדש, החבוי בחוק ההסדרים המתגבש, יובא לאישור הכנסת בתחילת החודש הבא במסגרת אישור תקציב 2019. תיקון צו מס ההכנסה מקטין למעשה את תקרת המס על הרווחים באופן משמעותי וברגע שיוחל על כל זכייה "קטנה" של 10,000 שקל — יקוזזו ממנה 3,500 שקל.

התיקון בחוק, שהוא חלק מיוזמתו הכללית של כחלון לצמצם את ההימורים החוקיים במדינה, מתוכנן להכניס לקופה הציבורית כ־200 מיליון שקל. עם זאת, לא בטוח שכחלון יקבל בסופו של דבר את מבוקשו: במסגרת משא ומתן צפוי על המהלך ייתכן שהתקרה לבסוף תיקבע על 20 אלף שקל. פשרה מסוג זה ככל הנראה תכניס למדינה כ־100 מיליון שקל.

אחת הטענות שהושמעו נגד התוכנית היא שבשונה ממס על רווחי הון, שהמדינה מקזזת במקרה של הפסדים, הרי שבמס על הגרלות אין שום קיזוז. כלומר: אדם שהפסיד בהימורים 10,000 שקל לא יזכה לקיזוז הסכום מרשויות המס כ"הפסד" מוכר, אך במקרה שיאיר לאחר מכן מזלו והוא יזכה בחזרה בסכום זהה — הרי שבשורה התחתונה עדיין ייאלץ לשלם 3,500 שקל מס על הזכייה.

בהתחשב בממוצע הנמוך יחסית של הזכיות בהגרלות ובשעשועונים, רק "בני המזל" המעטים צפויים לשלם את המס החדש: כ־95 אחוז מהפרסים שמחולקים בישראל נמוכים מ־10,000 שקל. אף שבשלב זה אין החרגה מהעלאת המס שככל הנראה תחול על כל סוגי הפרסים, השעשועונים ותוכניות הריאליטי, הנוסח הסופי של התיקון עשוי להשתנות במסגרת המו"מ הצפוי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך