אשדוד לא מככבת במפת הפקקים של ישראל

פרויקט התחבורה הירוקה מוכיח את עצמו: אשדוד לא מככבת במפת הפקקים של ישראל
אשדוד לא מככבת במפת הפקקים של ישראל

זה לא סוד שמצב העומס בכבישים בישראל מחמיר מיום ליום, והפקקים בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות החזרה מהעבודה, מעיקים ומחמירים. לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו עומדים במקום במשך דקות ארוכות מאוד, ממש כלואים ברכב, והתחושה היא שאנחנו מאבדים זמן יקר מהחיים שלנו סביב צפצופים, קללות ותחושת חנק בלתי מוסברת.

מוסף "ממון" של עיתון "ידיעות אחרונות" פרסם לפני מספר ימים את מפת הפקקים החדשה של ישראל, בדגש על שכונות ואזורים שפשוט אי אפשר לנוע בהם בשעות הבוקר. מדובר בנתונים מבהילים רק מלקרוא אותם, אז תארו לכם מה קורא לנהגים המסכנים, שממהרים לקחת את הילדים לגן ולבית הספר, ונאלצים לנוע במהירות ממוצעת של 5 ק"מ (במקרה הטוב…) כל הדרך למוסד החינוכי.

למשל, תושבי שכונת אגמים באשקלון עומדים כל בוקר כ-60 דקות בפקק, נתון בלתי מתקבל על הדעת. תושבי כפר סבא הירוקה עומדים "רק" 45 דקות, תושבי שכונת אם המושבות עומדים 42 דקות, ותושבי ראש העין עומדים 50 דקות תמימות.

על פי בדיקה שאנחנו ערכנו, תושבי רובע ט"ו למשל, אחד הרובעים העמוסים בשעות הבוקר, סובלים מזמן ההמתנה בפקקים של 12 דקות בשיא הלחץ. בהחלט סביר. באזור הכניסה הדרומית, בשעות הלחץ, הפקק נמשך כ-20 דקות, כך גם באזור היציאה הצפונית.

אפשר כבר לומר בשלב הזה שפרויקט ה-REWAY, שגרם לסערה רבתי לפני מספר חודשים, בהחלט מוכיח את עצמו עד עתה. העבודות באזור הכניסה הדרומית לעיר כבר הסתיימו, יש 4 מסלולי נסיעה מרווחים וחדשים, וברוב שעות היום אין עומסי תנועה במקום. בעיריית אשדוד מווסתים את התנועה בהארכת הרמזור הירוק בצירים העמוסים בשעות הלחץ, דבר שמקל מאוד על התנועה. בלב העיר עדיין יש בעיות ועומסים כי העבודות באזורים הללו בעיצומן, וההערכה היא שתוך מספר חודשים הסדר והשקט שיש בכניסה הדרומית, יהיו גם באזורים הללו.

פרויקט התחבורה הירוקה, בו יושקעו בסך הכל כ-500 מיליון שקל, מציב את אשדוד בעמדה עדיפה על פני כל עיר אחרת בארץ. בזמן שכל הערים יצטרכו סוג של נס להיחלץ מהפקקים המעיקים, שכאמור רק הולכים ומחמירים, באשדוד המציאות תהיה שונה לגמרי עם מסלולים חדישים ורחבים, ובעיקר מסלול מהיר של תחבורה ירוקה, שיאפשר לאוטובוס מתקדם לחצות את העיר מצד לצד ב-7 דקות. התחבורה הציבורית תרים ראש בכל פינה בארץ, זו המציאות ומי שמנסה לטשטש זאת, טועה ומטעה. זה קורה בכל עיר מתוקנת בעולם, וזה יקרה גם כאן בתל אביב, ראשון לציון, באר שבע ואשדוד.

המשק הישראלי מפסיד מיליארדים בגלל הבזבוז הלאומי של זמן בדרך לעבודה. מיליארד השקלים שהניבו דוחות התעבורה בחמש השנים האחרונות, אין בהם בכדי לפצות על השקעות הענק הנדרשות בנושא תחבורה. המדינה צריכה להתייחס לבעיית התחבורה כאתגר אסטרטגי ויפה שעה אחת קודם לפני שכולנו נדרוך במקום כי לא יהיה לאן לזוז. באשדוד זה כבר קורה בימים אלה, בשאר הערים ינסו בעתיד הקרוב "להדביק" את הפיגור מול עיר הנמל, אבל זה לא יהיה פשוט גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה ביצועית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך