סחר פיראטי בריטלין בתיכוניים באשדוד!

"מכרתי כדור ריטלין ב-80 שקל, אני יכול לעשות הרבה כסף כי לפחות 10 תלמידים מתחננים שאמכור להם"
סחר פיראטי בריטלין בתיכוניים באשדוד!

עם תחילת עונת בגרויות החורף, משגשגת תעשיית הסחר הפיראטי בכדורי ריטלין, שמסייעים לתלמידים רבים להגיע לבחינות הכי חשובות בריכוז מלא, וכפועל יוצא משפרים את הישגיהם בעשרות אחוזים בזכות כדור הפלא. למערכת עיתון "המגזין" הגיעו מספר עדויות, בעיקר במקיף ט' ברובע י"ב, על מכירה של כדורי ריטלין במחיר ממוצע של 80 שקל לכדור. "לא מדובר כאן בסחר בסמים ולא ברור אם בכלל מדובר בעבירה פלילית, אבל מאחר ורופא משפחה לא נותן מרשם לריטלין, אלא רק רופא מומחה (נוירולוג או פסיכיאטר), אז יש מלחמה על כל כדור. יש ילדים ששותים ריטלין כאילו מדובר באקמול", אומר תלמיד במקיף ט' שמכיר לפחות 4 תלמידים שקונים ריטלין על בסיס קבוע, לפני מבחנים או שיעורים חשובים . תמונת מצב מדאיגה על סחר אסור בכדורים

מיכאל (שם בדוי) הרוויח בשבועות האחרונים כמעט 1,000 שקל מכדורי ריטלין שמכר לתלמידים במקיף ט'. בסוף השבוע האחרון הוא ניגש שוב לרופא המשפחה שלו, וביקש ממנו לקבל מרשם חדש לריטלין, לאחר שעבר לפני שנה וחצי אבחון ורופא נוירולוג קבע כי הוא רשאי לקבל מרשם שכזה על בסיס קבוע. מיכאל לא שותה כדור אחד מהחבילה שהוא מקבל, אלא מוכר אותם רק לתלמידים שהוא מכיר, מחשש שיסתבך אם תלמיד אחר ש"ילשין" עליו ויספר לכולם שיש במקיף ט' "סוחר ריטלין" שמוכר כל כדור ב-80 שקל. בסופו של דבר הסיפור הזה דלף החוצה ומיכאל הופך להיות זהיר הרבה יותר. הוא לא מתכוון לוותר על ההכנסה הקלה הזו, כי בכל זאת בשבועות שיש מבחני בגרות או מבחני שליש, הדרישה לריטלין גוברת והופכת לתופעה של ממש. "על כל כדור פנוי יש 10 תלמידים שרוצים לקנות, אבל אני זהיר מאוד ולא רוצה לעשות טעויות כי בסוף אני עלול להסתבך", אומר מיכאל.

מיכאל ממש לא לבד. מבדיקה שערכנו יש לפחות עוד שלושה תלמידים במקיף ט' שמוכרים ריטלין על בסיס קבוע. גם במקיפים נוספים התופעה מרימה ראש, וההערכה היא שכמעט בכל מקיף יש סחר בכדורי ריטלין ב"תקופות החמות" של המבחנים הקובעים.

ליאת (שם בדוי) היא אחת שנוטלת ריטלין כבר שנתיים לפני מבחנים חשובים. זה התחיל דרך חבר מהכיתה ששותה ריטלין באופן קבוע, לאחר שאובחן כתלמיד עם בעיית קשב וריכוז. באחד הבקרים הוא נתן לליאת לשתות את הכדור לפני מבחן באנגלית, וליאת הרגישה הרבה יותר מרוכזת ואף זכתה לקבל 94 במבחן, תוצאה שמעולם לא זכתה לקבל לפני כן. מאז היא מחפשת בנרות כדורי ריטלין בתקופת הבחינות, וקונה מתלמיד מכיתה י' כמה כדורים ב"עסקת חבילה". זה עולה לה מאות שקלים, והיא גם לא משתפת את ההורים בהוצאה החדשה, כי יודעת שהם יכעסו מאוד. ליאת אומרת בצורה ברורה: "אין כאן סיפור ששמעתי או כתבה שקראתי, אלא משהו שקרה לי באופן מוחשי, כדור הריטלין עוזר לי מאוד להתרכז והציונים שלי השתפרו ב-10-20 נקודות מרגע שאני נוטלת את הכדור לפני מבחנים. כנראה שיש לי בעיה קלה של קשב וריכוז, אבל לא ברמה כזו שמצדיקה טיפול תרופתי קבוע, לכן אני קונה את הכדורים רק בתקופת מבחנים וזה עוזר לי מאוד. שבוע שעבר קניתי 5 כדורים במחיר של 250 שקל. עכשיו אני רגועה לקראת המבחנים הקרובים".

"זה ממש סחר בסמים"

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך