אי שפיות ? מה מלמד עמוד הפייסבוק של החשוד ברצח אמיר בסטיקר?

אמיר בסטיקר, החשוד ברצח שכנו איתי מור ז"ל, החזיק בחשבון פייסבוק פעיל. איזה סרטונים העלה? ממה הושפע? איזה שיתופים עשה? בסרטונים של איזה רב צפה ושיתף? ומה דעתו גם על המשטרה
אי שפיות ? מה מלמד עמוד הפייסבוק של החשוד ברצח אמיר בסטיקר?

משטרת ישראל סיימה לאחרונה את החקירה בנוגע לרצח איתי מור ז"ל על ידי שכנו החשוד ברצח, אמיר בסטיקר. עורכי דינו של בסטיקר טוענים לאי שפיות. משפחתו של מור ז"ל הודיעה כבר כי תלחם בטענה זו. המשטרה, בסיכום החקירה, שמה דגש על העבודה שבסטיקר חזר בתשובה. עיתון "המגזין אשדוד" איתר את חשבון הפייסבוק של בסטיקר, בו ניתן ללמוד לא מעט על מה האיש משתף ובמה צפה.

השיתוף האחרון של בסטיקר היה ב-26.12, הוא שיתף פוסט של אתר "הקונספירציה של ישראל" שעוסק בעיריית ירושלים שחלקה עצי אשוח לכל דיכפין… חלק לא קטן מהפסוטים שלו הן נגד תנועות שבעיניו הן תנועות מסיונריות. זה חוזר שוב ושוב.

אחד הדברים המרכזיים שבסטיקר שיתף הוא הסרטים של הרב אמנון יצחק. הוא מעלה בחשבון הפייסבוק שלו עוד ועוד סרטים של הרב והרצאות של. אימו של בסטיקר התבטאה באתר YNET כי "בנה צפה כל היום בהרצאות של הרב אמנון יצחק. פוסטים רבים של הרב אמנון יצחק מופעים בדף שלו וגם הודעות על הרצאות של הרב".

מסיכום חקירת המשטרה נמסר כזכור בין היתר: "חומרי חקירת האירוע הקשה עולה כי החשוד חזר בתשובה לפני מספר שנים והתקרב אל הדת עד מאוד, תוך שהגיע פעמים רבות אל חצר רב ידוע בבני ברק, משם סולק לא אחת. בתחילת אותו שבוע בו רצח על פי החשד את שכנו, נסע החשוד אל חצר הרב וגם אז לא הוכנס אל המקום. החשוד נותר לישון במשך יומיים בסמוך ושב לאשדוד ביום שלישי לבית סבו, שם נותר לישון וביום רביעי, יום הרצח, חזר אל בית הוריו ברחוב האשכול, בשעה 19 לערך, ונעל עצמו בבית". בשלב מאוחר יותר בסטיקר דקר את מור שלוש פעמים ללא שום סיבה.

מחצר הרב אמנון יצחק נמסר בתגובה: "עמותת שופר נחרדת ומזועזעת מהרצח ומשתתפת בצער המשפחה ושלוחת תנחומים. החשוד ברצח אינו מוכר לעמותה ולא ידוע על ביקור או סילוק החשוד ממשרדי העמותה".

לבסטיקר יש 22  חברים בפיסבוק. ניסינו ליצור קשר עם כמה מהם. אחד מהם שוחח אתנו קצרות, וכשגילה שאנחנו עיתונאים הסכים רק להגיד שהוא קרוב משפחתו והפסיק את השיחה איתנו בפייסבוק.

אולי זה יעניין את החוקרים שלו, אבל בסטיקר שיתף גם פוסט על המשטרה. מאותו אתר שהוא עשה לו שיתופים רבים, אתר הקונספירציה של ישראל. השיתוף עוסק איך המשטרה שיתפה פעולה עם משרד הבריאות בחטיפת ילדי תימן…

לאחר הרצח העלו מספר אנשים תגובות נזעמות ובוטות נגד בסטיקר. היו מי שהגיבו אצלו בקיר. בין היתר כתבו לו שם: "עונש מוות! חולה נפש לא מטופל, אני מאשימה גם את האמא… שיירקב בגיהינום אמן".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך