הילד הבעייתי, הפך לקצין מצטיין בצה"ל

סגן ניר אלבז (23) נולד וגדל באשדוד למשפחה דתית. ביסודי למד בביה"ס הממלכתי-דתי "חזון יעקב", ונחשב לילד בעייתי שלא מסתגל בקלות למסגרת הלימודית. עכשיו הוא קצין במערך מסוקי הקרב, שם הוא משמש כקצין מוסך בטייסת תחזוקה ברמון. ניר לא שוכח דווקא ברגע המרגש הזה את המחנכת שלו מהתיכון. סגן אלבז: "היא נלחמה עליי כשאמרו שאין לי סיכוי"
הילד הבעייתי, הפך לקצין מצטיין בצה"ל

איזו דרך ארוכה עבר ניר אלבז, או עכשיו עם התואר החדש, סגן ניר אלבז מאשדוד. הוא התחיל בבית ספר יסודי דתי, עבר כמה בתי ספר, עד שלבסוף סיים את לימודיו במקיף א' במגמת המדעים הטכני כשוחר, ועתה סיים קורס קצינים ומונה לקצין במערך מסוקי הקרב. דרך ארוכה ולא צפויה.

סגן ניר אלבז (23) נולד וגדל באשדוד למשפחה דתית, ביסודי למד בביה"ס "חזון יעקב". הוא עבר בין מספר בתי ספר ונחשב כאמור לילד בעייתי, שלא מסתגל בקלות למסגרת הלימודית. לאחר תקופה מאתגרת ומורכבת, עבר ניר לבית ספר מקיף א', בו קיים מסלול שוחרים במגמות המדעים והטכני. הוא השלים בגרות מלאה והרחיב מכטרוניקה (מכונות ואלקטרוניקה).

מכאן החל שינוי בחייו של ניר אלבז, הוא החל במסלול שהביא אותו בסופו של דבר אל מה שהוא עושה היום. ניר עבר מסגרת שהייתה מאוד שונה עבורו, אבל דווקא בה הצליח מעל למצופה, ומביה"ס הוא הגיע אל המסלול שככל הנראה התאים לו. היום הוא כבר משמש דוגמא לאחרים.

סגן ניר אלבז מספר כי זו הייתה תקופה של הסתגלות למערכת חדשה בעלת אופי צבאי, ומוסיף כי הוריו תמכו ועזרו מאוד בדרך הזו: "ההורים תמכו ואיזנו הכל". לאחר סיום לימודיו התיכוניים, המשיך ניר לכיתה יג'-יד' ורכש דיפלומה בתור "הנדסאי מכטרוניקה". לאורך שנות התיכון ובמהלך הלימודים ניר שיחק כדורגל וניגן על פסנתר.

באוגוסט 2014, מיד לאחר סיום מבצע "צוק איתן", התגייס ניר למערך הטכני של חיל האוויר. הוא עבר הכשרה מקצועית בבח"א 21 (ביה"ס הטכני של חיל האוויר), ובסיומה הוצב כטכנאי דרג א' בטייסת מסוקי הקרב של טייסת 113 בבסיס רמון.

עם הזמן בתפקיד, ובמהלך שירותו, הפך ניר לראש צוות ולבכיר ביותר בתחומו מבין חיילי החובה במחלקה בה שירת. כהמשכיות מושלמת, יצא ניר לקצונה במחזור הקצונה האחרון, בסיומו הוא הגיע למערך מסוקי הקרב כקצין מוסך בטייסת תחזוקה ברמון.

"העדפתי לחזור למערך מסוקי הקרב, אני מרגיש שזה יותר מאתגר. האחריות היא עצומה ואני שמח על יכולתי להשפיע ולהיות משמעותי", אומר ניר. עצם יציאתו של ניר לקצונה מהווה סגירת מעגל ואבן דרך משמעותית בדרכו, מתלמיד בעייתי ומופרע שלא רבים האמינו בו וביכולותיו, עד להיותו קצין בתפקיד בעל משמעות ואחריות עצומה בחיל האוויר.

לניר חשוב להזכיר ולציין לטובה את המחנכת שלו מהתיכון אריאלה, המורה היחידה שהאמינה בו: "היא כמו האמא השנייה שלי. היא נלחמה עליי מול כולם, גם כשאמרו שאין לי סיכוי להצליח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך