מהפך: ממשקל של 100 ק"ג, לתצוגת אופנה ופיתוח שיטה ייחודית

בטי נעים מגן יבנה, שעד גיל 42 סבלה מאכילה רגשית, סגרה בשבוע שעבר מעגל לאחר שהשתתפה כדוגמנית בתצוגת אופנה של יבואנית רכבי יוקרה. זה קרה 30 שנה לאחר זכייתה בתואר בתחרות יופי, בטי חושפת את סיפור חייה המורכב הכולל: עזיבת הבית בגיל 15, עזיבת עבודתה הקבועה במשך 18 שנים כמורה, גירושין אחרי גיל 40, והתנדבות עם נערות בסיכון
מהפך: ממשקל של 100 ק"ג, לתצוגת אופנה ופיתוח שיטה ייחודית

בשבוע שעבר סגרה בטי נעים מגן יבנה מעגל משמעותי בחייה, כאשר עלתה למסלול האופנה בתל אביב, והשתתפה כאחת מ-25 נשים דוגמניות שיש להן סיפור חיים עוצמתי ומרתק, שצעדו על המסלול בתצוגת אופנה ייחודית שהפיק מוטי רייף עבור יבואנית הרכב B.M.W. זה קרה כ-30 שנה לאחר זכייתה כתלמידת תיכון בתואר סגנית שנייה של מיס בת-ים, ומספר שנים לאחר שהתמודדה בהצלחה עם הפרעות אכילה מהן סבלה עד גיל 42.

בטי נעים משחזרת כיצד בעקבות זכייתה בתואר סגנית שנייה של מיס בת-ים, החלה לפתח הפרעות האכילה, שבאו לידי ביטוי במשטר דיאטה קפדני וחמור. באותה תקופה אף עזבה את בית הוריה שהתגרשו, כחלק ממרד הנעורים, והתגוררה מחוץ לבית. למרות זאת, היא הצליחה לסיים את לימודיה בתיכון ולהוציא תעודת בגרות, ובהמשך לסיים תואר ראשון ותואר שני ולעבוד במשך שנים רבות כמורה וכמחנכת.

לאחר הריונה הראשון בגיל 24, התגברו הפרעות האכילה של בטי ובהריון היא סבלה מרעלת הריון קשה. לאחר הלידה הוסיפה למשקלה 30 ק"ג, והבדידות החברתית שחשה בשל המעבר לבאר שבע, יחד עם בעלה, הגבירה עוד יותר את האכילה הרגשית. בטי מתארת כיצד באותן שנים לא הבינה שהיא בעצם סובלת מאכילה רגשית, ממנה תסבול עד גיל 42. באותה תקופה היא חיה בניגודיות גדולה: מצד אחד, מאבק מתמיד לרדת במשקל, ומצד שני צורך תמידי למלא את עצמה באוכל כדי לנחם את עצמה ולמלא את החלל שנוצר בה. בכל אחד משלושת ההריונות הבאים התגברה עוד יותר האכילה הרגשית שלה, והיא הגיעה למשקל של 100 ק"ג.

בטי החליטה לעשות מהפך משמעותי בגיל 40: לימודי נטורופתיה. זאת לאחר שהגיעה למסקנה שהאכילה הרגשית מזיקה לה ומסכנת את בריאותה: רעידות ולפרכוסים בגופה, ירידת סוכר, הרבה כעס עצמי ועצבנות כלפי משפחתה הקרובה ועוד. במהלך לימודיה גילתה שהיא מנסה למלא את מה שחסר לה בחיים באוכל, כאשר בפועל הצורך האמיתי שלה הוא דווקא באהבה, נתינה וחמלה. בטי: "למעשה, ההזנה הרגשית תואמת להזנה הפיזית, אך מכיוון שאנו לא מודעים לכך אנו מפרשים כל רעב כרעב פיזי, ועד שהגוף שלנו לא יקבל את האוכל הנכון: פיזי או רגשי, הוא תמיד יישאר רעב".

בטי מספרת עוד על השינויים המשמעותיים שעשתה בחייה, במקביל לתהליך של אכילה נכונה: עזבה את עבודתה כמורה מזה 18 שנה, התגרשה מבעלה, הכירה בן זוג חדש, והחלה למלא את חייה ביצירה, בכתיבת ספרים ובהתנדבויות רבות שסייעו לה להגיע לשקט נפשי ולאיזון שכל חייה היו חסרים לה כל כך. כך למשל, סערת הרגשות הוחלפה באיזון ובשלוות נפש, שגרמה לה לקבל את הגוף שלה כפי שהוא ולהתייחס אליו כאל מקדש פרטי, שמה שישמור עליו הם: תזונה נכונה, מחשבות טובות והרבה אהבה. תחושה זו באה לידי ביטוי בתצוגת האופנה בה השתתפה ביום שני, כאשר צעדה במסלול בדיוק כפי שהיא, בלי שום לחץ של דיאטה.

בזכות השיטה הייחודית שפיתחה בטי נעים, המבוססת על השילוב בין אמונה, מודעות ואהבה, לומדים מאות אנשים ונשים כיצד להעלות את מפלס האושר שלהם, ובעקבות זאת לעשות שינוי לטובה בחיים בעבודה, בזוגיות, בקריירה ובהורות. שיטה זו מיושמת על ידה בתהליכי שינוי אישי, שהיא מעבירה בהתנדבות מזה מספר שנים עבור אסירים בכלא מעשיהו ובכלא שקמה, נשים חד הוריות שמתקשות לשרוד ונערות בסיכון. בתוכניות הרדיו שהיא משדרת מדי שבוע בתחנות "הרדיו החברתי הראשון" ו"רדיו חוף אילת", היא מעבירה למאזינים ולמאזינות את התובנות שלה ומגלה להן כיצד באמצעות תרגול עצמי מדי יום, ניתן למצוא את האושר. היא פיתחה שיטה זו על סמך לימודי בריאות הגוף והנפש שלמדה: נטורופתיה, תטא הילינג שלמדה ברוסיה, דמיון מודרך, אימון אישי ופרחי בך וסיפור חייה המורכב המופיע בספר החדש שהיא הוציאה לאור.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך