האפליקציה מאשדוד שכבשה את ארה"ב

האם אי פעם רציתם להגיד משהו אישי לאדם קרוב אך להישאר אנונימיים? האם רציתם להעביר מסר מבלי להשאיר עקבות? Noname, האפליקציה שפיתח האשדודי בן אנור, לקחה את הרעיון הבסיסי של כנות בלתי מתפשרת ושדרגה אותו
בן אנור

בן אנור (39) מאשדוד הוא הבעלים של בית התוכנה Appninja.co, הוא בעל תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. בין הצלחותיו ניתן למנות לא מעט יישומים מצליחים ובינלאומיים, ביניהם גם פיתוח אפליקציית המוניות "פריקסי", שבה כל אחד יכול להיות נהג, ועובדת בהצלחה במולדובה ובאוקראינה. הלהיט האחרון שלו נקרא NONAME.

זוהי אפליקציה שפיתח עם שותפו יוסף שפטל מחולון, ומהווה ערוץ התקשרות בינאישי מסוג חדש. כל אחד עמד בפני מצב שהוא רצה לומר משהו לאדם קרוב, אך לא רצה לקלקל איתו יחסים או להיות זה שאומר את הדבר הגלוי לכולם בעצמו. אפליקציית NONAME פותרת את הבעיה הזו, בכך שהמשתמש באפליקציה יוכל לומר לאדם קרוב את כל מה שהוא רצה לומר, ועדיין להישאר אנונימי לחלוטין. אפליקציה זו מאפשרת שליחת הודעות אישיות בלבד. ההודעות הן בצורה אנונימית כך שמקבל ההודעה לא יודע כלל מי שלח אותה. כל המערכת עשויה בצורה ששום דבר לא נשאר בשרתים, והתקשורת היא מטלפון אחד לטלפון שני כאשר האפליקציה חייבת להיות מותקנת לשני הצדדים.

אז אם יש אפשרות להתקשר בטלפון או להתכתב בוואטסאפ, היום יש אפשרות נוספת, לומר לזולת את דעתך ב-NONAME. "NONAME הוא ערוץ תקשורת נוסף שיותר ויותר אנשים מצטרפים אליו", מספר לנו בן unnamedאנור, "אנשים שרוצים לומר דבר לזולת, דבר שלא יכלו לומר בגלוי. בניגוד לאפליקציות כמו WhatsApp, השומרות את כל ההודעות ואת מספרי הטלפונים של המשתמשים על השרתים שלהן, Noname מכבדת את פרטיות המשתמש, ולכן אינה משאירה שום עקבות וירטואליים ואף מאפשרת למשתמש לחסום משתמש אחר מלכתוב לו. כל התקשורת מתבצעת ממכשיר סלולרי אחד לשני והמידע מאובטח ושמור בין שני הצדדים בלבד. למעשה, Noname היא מעין צורת תקשורת חדשה המאפשרת לנו, המשתמשים, לחשוף את ליבנו בצורה אישית מול מישהו כמו שלא יכולנו בעבר. האפליקציה מצליחה בארה"ב, ואף כתבו עלינו במספר מקומות, כמו למשל 'וושינגטון ניוז' ו'בלומברג".

אחרי שנחשפנו לאפליקציית "סיקרט", לא היה ספק שמסתמנת טריטוריה חדשה בתחום האפליקציות, וזו הייתה שאלה של זמן עד שיקומו יישומים מתוחכמים יותר. "השוק החדש של יישומים חברתיים השאיר פתח משמעותי לאפליקציה שתזהה את הליקויים הברורים שהיו בסיקרט ותפתור אותם כדי לספק חווית משתמש נעימה יותר", אומר אנור. "'סיקרט' היא אפליקציה פומבית מאוד, מקבילה לכתיבת גרפיטי על קיר. היא מאפשרת למשתמשים בה לומר כל מה שעל ליבם, בצורה פומבית מבלי להזדהות. אפקט המציצנות הוא גורם משמעותי בהתלהבות מסיקרט, ואין שום אפשרות לנהל שיחה פרטית מול אדם אחד, מבלי שהוא ידע את זהותך. ב- Noname התקשורת היא אחד על אחד ושום מידע לא נחשף לחברים משותפים או לזרים".

הטכנולוגיה החדישה והפרטית של Noname שאינה שומרת נתונים שרת חיצוני מבשרת על הדבר החם הבא בעולם האפליקציות. לאחר שגייסה סכומים נכבדים בעבר, גייסהNoname 1.2 מיליון דולר למטרת שיווקה בארצות הברית. "בינתיים האפליקציה זוכה לוויראליות אדירה", אומר בן, "ואנשים מעבירים שעות בתקשורת והתכתבות עם חבריהם. מעגלי החברים באפליקציה גדלים מדי יום".

מעוניינים להוריד את היישום למכשיר הסלולרי שלכם? זו הכתובת: http://nonamesms.com/d

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך