משכנתא של גרוש או גרושה – כל הסודות

טור אישי / יועץ משכנתאות מומחה, מרטין בוקסדורף
לקחת משכנתא או לא לקחת משכנתא?

אחת הבעיות הגדולות בעולם המשכנתאות זה המצב שבו מישהו גרוש או הרבה יותר, מישהי גרושה, רוצים לקחת משכנתא כדי לקנות בית למגורים. הבעיה היא די משמעותית, היות והבנקים מפחדים מאוד ממשכנתאות שחורגות מהנורמה הסטנדרטית שהיא זוג גנרי שרוכש בית. אז בואו נדבר על איך מישהי גרושה יכולה לקחת משכנתא ולקנות לעצמה בית. הנה הדגשים העיקריים.

עקרון על:

יש בסך הכול שניים וחצי בנקים במערכת הבנקאות שמוכנים בכלל לתת משכנתא לגרושה. הם מאוד מפחדים מזה ואם כן מסכימים, אז מעדיפים לתת מימון מאוד נמוך, למשל רק 50 אחוז משווי הבית. היות ובדרך כלל 50 אחוז זה לא מספיק, חשוב לדעת שיש רק שני בנקים שמוכנים לתת אחוזי מימון גבוהים יותר וגם זה, צריך ליפול על הפקיד הנכון.

מזונות:

אם את גרושה ומקבלת מזונות מהגרוש שלך, שימי לב שהמזונות מופקדים ברציפות, תמיד בתאריך קבוע ושאין חיסורים בתשלומי המזונות. זה מאוד חשוב. אפילו אם הגרוש לא ממש משתף פעולה עם תשלומי מזונות, חשוב מאוד שלפחות יעשה את זה כמו שצריך במשך כמה חודשים, כדי שניתן יהיה לקחת משכנתא. דבר נוסף, שימו לב שמזונות שנשאר להם פחות משלוש שנים, כבר לא מתחשבים בהם ממש. הסיבה היא שהבנקים מפחדים שהמזונות ייגמרו עוד שנתיים למשל, ואת תישארי עוד עשרים שנה, ללא הכנסה מספקת.

הכנסות:

במיוחד כאשר דנים במשכנתא של גרושה (או גרוש) שמים דגש משמעותי על הכנסות, מה שזה אומר מבחינתנו שאם את עובדת בעבודה שהיא למשל לפי שעות, אז לפני שניגשים לקחת משכנתא, לעבוד ארבעה חודשים כמה שיותר שעות, כד להעלות את ההכנסות כמה שרק ניתן. נכון, גרושה עסוקה מאוד עם הילדים, אבל זה חובה כדי לקחת משכנתא.

הון עצמי:

כמעט בכל מקרה של גרושה שבו נתקלתי הייתה בעיה של מחסור בהון עצמי. חשוב להיות מודעים לכך שבבנקים מסוימים קיימות הלוואות נלוות למשכנתא שניתן להיעזר בהן כדי להגיע למספרים הנדרשים. למשל, בנק מזרחי טפחות מציע ללקוחות שפותחים חשבון, הלוואה משלימה של עד 75 אלף שקלים בתנאים מעולים. חשוב להיות מודעים לכך.

ערבים:

אם אין מספיק הכנסות, תמיד יש את האפשרות להביא ערב או לווה תומך שיוכל לעזור בחישוב ההכנסות. בחלק מהבנקים, הערב יכול להיות רק הורים ובחלק מהבנקים, הערב יכול להיות גם אחים או ילדים. צריך להיות מודעים.

להיעזר ביועץ מקצועי:

נכון שזה כאילו אני ממליץ על עצמי, אבל זה באמת מה שאני עושה… במקרים מורכבים כאלו, מומלץ במיוחד להיעזר ביועץ מקצועי. היועץ יוכל לנהל משא ומתן מול הבנקים המתאימים כדי לקבל אישור למשכנתא הזו. היועץ יוכל לקחת את הסיטואציה המורכבת הזו ולהפוך אותה להצלחה גדולה.

 

לכל בעיה, פנייה או איחולי הצלחה:

מרטין:050-8116397

maratbok@gmail.com

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך