"איש קדוש, צדיק, אבא, סבא, אח. אין איש באשדוד שלא מכיר אותו"

יעקב חסן, מבעלי נגריית "מבורך", הנגרייה הראשונה באשדוד, הלך לעולמו לאחר שנאבק במחלה קשה. "איש משכמו ומעלה שמוכר וידוע על פועלו, עזרתו וטוב לבו הלא נגמר", כתבה משפחתו כשהודיעה על פטירתו, "איש קדוש, צדיק, אבא, סבא, אח וראש משפחה למופת שאין שני לו. אין איש באשדוד שלא מכיר אותו"
"איש קדוש, צדיק, אבא, סבא, אח. אין איש באשדוד שלא מכיר אותו"

צער כבד ירד על העיר אשדוד בתחילת השבוע כאשר נודע דבר פטירתו של יעקב חסן (60), מבעלי נגריית "מבורך", הנגרייה הראשונה באשדוד. חסן ז"ל נפטר לאחר מאבק במחלה קשה, וביום ראשון ליוו אותו מאות מתושבי העיר. כאשר בני משפחתו הודיעו על פטירתו, הם כתבו: "נפלה עטרת ראשנו. משפחת חסן מרכינה ראש על אובדן הבלתי יתואר של אחד מאבני היסוד של העיר אשדוד, לאחר מאבק עיקש וגבורה רבה במחלה ארורה. איש משכמו ומעלה שמוכר וידוע על פועלו, עזרתו וטוב ליבו הלא נגמר, שעזב את העולם הבוקר. איש קדוש, צדיק, אבא, סבא, אח וראש משפחה למופת שאין שני לו. אין איש באשדוד שלא מכיר אותו. מהבעלים של נגרית 'מבורך' הידועה, ממשיכו של אביו. מוכשר, ללא רבב. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא".

משפחת חסן היא בין המשפחות הענפות והשורשיות בעיר. מבורך חסן ז"ל, אביו של יעקב, הקים את נגריית "מבורך ובניו", שהייתה הנגרייה הראשונה באשדוד, והעסק המשפחתי עבר מדור לדור. האנשים שצמחו וגדלו יחד עם העיר, הפכו לחלק בלתי נפרד ממנה, מהווייתה ומההיסטוריה שלה. על הפרידה הקשה מאדם שהיה ידוע בטוב ליבו למשפחתו, לחבריו ולסביבתו כתבו חברים ובני משפחה ברשתות החברתיות.

בתו ליאת ספדה לו ארוכות בהספד מרגש עד דמעות. "אני עכשיו בחדר שלך, בתוך המיטה שלך שאתה בנית, מוקפת ברהיטים שאתה יצרת, בתוך הבית שאתה בנית, לא מאמינה שעוד רגע אני צריכה לכתוב לך מכתב פרידה שימצה אדם כל כך גדול בדף כל כך קטן מלהכיל", אמרה בתחילת דבריה. "תמיד היית המלך שלנו, המלך של אימא, ראש המשפחה, ראש השבט. הלב צונח כמו ברכבת הרים אבל הוא לא חוזר חזרה. הוא תקוע למטה, לא מאפשר לנשום טוב בלעדיך. הפחד משתק, הפחד שאנחנו מבינים שלא נראה אותך יותר".

בהספד סיפרה ליאת על איש המשפחה האוהב שהיה אביה, על אהבתו לאשתו, ילדיו, נכדיו, אחיו ולאמו ג'קלין: "כמה אהבת ודאגת לאחים שלך. תחסר להם ולסבתא… אמרת שאתה חי בשבילנו ובשביל אימא. אמרת שאתה חומת המגן שלנו".

על מאבקו במלחמה הארורה עד לרגע האחרון אמרה: "אבא, התקופה הקשה מאחוריך. עברת אותה כמו אריה, כמו גיבור, בלי להישבר, מבלי להסתכל לאחור, ועד הרגע האחרון, עד הנשימה האחרונה שלך שלקחת, אמרת לאימא 'רותי, די, אל תבכי, אני בסדר, אני נלחם'. צא למסע החדש בשלווה, בנחת, לי כאבים. בטוחה שגם בעולם הבא אתה חוגג את החיים… לך בשקט, רגוע, אנחנו פה מסודרים. כמה אהבה מקיפה אותנו, תראה אבא, אנחנו לא לבד, אנחנו לא ניפול, ניקח את כל הערכים שהנחלת לנו ונמשיך את המורשת".

יעקב ז"ל הותיר אחריו את רותי אשתו, ארבעה ילדים (ליאת, לילך, לירז ולידור) ושישה נכדים. יהי זכרו ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך