הרב שמעוני: "אני לפני קריסה נפשית, אנשים שחולים כמוני עלולים לפגוע בעצמם"

את הדברים החמורים הללו אומר הרב יוסף יעקב שמעוני (49), מי שהיה מקורב ולדבריו "יד ימינו" של הרב הראשי לשעבר של אשדוד הרב ישראל אליזרע ז"ל. לפני 20 שנה חלה לדבריו בנפשו, לאחר משברים אישיים ומאז מצבו הולך ומתדרדר, הוא גר ערירי בדירת חדר ברובע ט"ו, חי מקצבה מהביטוח הלאומי ומצבו הכלכלי והנפשי קשה (ואף מטופל בכדורים). הרב שמעוני, שגם חב 15 אלף שקלים בגלל הלוואה שלקח לחתונת בתו, מספר: "דופקים לי בדלת, אני לא יודע מה לעשות. גם טיפול רפואי אני לא יכול לקחת"
הרב שמעוני: "אני לפני קריסה נפשית, אנשים שחולים כמוני עלולים לפגוע בעצמם"

הסיפור הזה יכול לקרות לכל אחד מאתנו. רגע אחד אנחנו נוגעים בתהילה, מקורבים להוא ולאחר, מתפרנסים יפה, ורגע אחד כל עולמנו מתהפך. זה סיפורו של הרב יוסף יעקב שמעוני, "הדיין המוסמך", כפי שהוא מקפיד לומר, מי שעבד ברבנות הראשית באשדוד והיה מקורבו ו"יד ימינו", כמו שהוא אומר, של הרב הראשי לשעבר של אשדוד הרב ישראל אליזרע ז"ל, שנמצא כיום במצב כלכלי קשה ובעיקר מצב נפשי שהולך ומתדרדר. כפי שגם הוא מעיד על עצמו. כיום הוא בן 49, גר בדירת חדר ברובע ט"ו לבדו, ערירי. בעיקר מבולבל ואולי גם מפוחד.

ההתחלה הייתה מצוינת מבחינתו. הרב שמעוני מספר: "הגעתי לאשדוד מבני ברק. התחלתי בגיל 19 לעבוד ברבנות בעיר כמשגיח כשרות. כבר בגיל זה הייתי מוסמך לרבנות ולדיינות. הרב ישראל אליזרע ז"ל, מי שהיה יו"ר המועצה הדתית של אשדוד, ראה אותי, דיבר איתי והחליט שאני אהיה לצידו. מעין יד ימינו. הייתי עובד כמשגיח כשרות, אבל גם נוסע עם הרב למפגשים עם רבני עיר אחרים ולמקומות נוספים". מבדיקה שעשינו ברבנות היה מי שאמר שהוא זוכר את הרב שמעוני, אבל לא יכלו לתת לנו פרטים נוספים.

בכל מקרה הרב שמעוני ממשיך: "נשאתי, נולדו לי 3 ילדים ויש לי כרגע גם 4 נכדים. אבל אז החל המשבר". הוא מספר כי לפני כ-20 שנה לערך בשל בעיות אישיות הוא קרס נפשית ופיזית ומאז החל להיות מטופל. הרב שמעוני: "אושפזתי גם לחצי שנה בבית חולים פסיכיאטרי מחוזי".

הרב שמעוני מתקיים כרגע מקצבה של 2324 שקלים מהביטוח הלאומי ועוד סיוע של 770 שקלים בשכר דירה. מזה הוא מתקיים. הוא התגרש ושתי בנותיו נשאו. בנו השלישי טרם נישא, אבל אין קשר רציף. הוא למעשה כמעט לבדו.

הרב שמעוני הסתבך לאחרונה יותר. בשל חתונת בתו לפני מספר שנים, הוא לקח הלוואה של 15 אלף שקלים. מאז הוא מתקשה להחזיר: "דופקים לי בדלת. אני לפני קריסה נפשית ופיזית. כבר לא יודע מה לעשות. אני חושש. אנשים שחולים כמוני נפשית לא תמיד יודעים להגיע למצב שלא יפגעו בעצמם. כל דפיקה בדלת אני מפחד".

הדבר היחיד שהוא לא מוותר עליו הם הכדורים שהוא לוקח לטיפול בבעיות הנפשיות שלו. שמעוני: "כשהייתי מאושפז בביה"ח הפסיכיאטרי הבנתי שאסור לי לא לקחת כדורים. ראיתי מה קורה למי שמפסיק. הבנתי שזה מחזיק אותי. גם אם אני במצב טוב, אני חייב להמשיך לקחת את הכדורים".

מצבו קשה מאוד מכל הבחינות. הרב שמעוני: "אין לי בגדים. לא יכול להרשות לעצמי לקנות לי משהו חדש שנים. אוכל אני מסתדר מפה ומשם, אבל דברים אחרים, בסיסיים אצל כל אדם, הם מותרות. כל מה שאני רוצה כרגע זה לגמור את החוב הכספי הזה. אני לפני קריסה רפואית בגלל החוב הזה. לא יודע מה לעשות".

הרב שמעוני גם מרגיש לבדו: "אדם אחר לפני שנתיים כבר היו רצים לעזור לו. אני רב ודיין ומלידה נולדתי ביישן. לא היה לי האומץ לפנות. אבל עכשיו אין לי ברירה". הרב שמעוני סובל גם מבעיות רפואיות מלבד נפשיות. הוא מספר הקול מבויש: "אין לי שיניים בפה. אבל מי יכול לטפל בזה?" הרב שמעוני פנה לרב פירר יועץ רפואי, מקים אגודת "עזרא למרפא", שאמר לו שיש לו עבורו רופא שיכול לעזור לו בעניינים רפואיים: "אבל אני לא יכול לעשות זאת. אין לי דרך לשלם. הרב פירר שמע את המקרה שלי והזדעזע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך