להקדים תפילה לכל פעולה

אתה רודף אחרי אנשים, מתחנף, מנסה לשכנע שיתנו לך, חושב על רעיונות כיצד להכניס יותר כסף, כיצד להשיג את האישה הכי יפה
אישה מתפללת

אתה רודף אחרי אנשים, מתחנף, מנסה לשכנע שיתנו לך, חושב על רעיונות כיצד להכניס יותר כסף, כיצד להשיג את האישה הכי יפה, מחפש תרופות שירפאו אותך ממחלה כלשהי, מנסה את כל הדרכים בעולם ואחרי שבשום דרך לא הצלחת… רק אז אתה נזכר להרים ראש לשמיים ולבקש עזרה מאבא. למה לא להתחיל משם?

בורא עולם הוא טוב גמור. הוא הביא אותנו לעולם הזה כדי להטיב איתנו, כדי שיהיה לו למי לתת! אז נכון, לא תמיד אנחנו מקבלים מה שאנחנו רוצים, אבל אנחנו תמיד מקבלים את מה שאנחנו צריכים. בורא עולם לא רוצה להחסיר מאיתנו דבר, פשוטו כמשמעו, כל רצונו זה שנהיה שמחים ומאושרים… ובפועל מה שקורה זה שרוב הזמן אנחנו בצער, רוב הזמן מתעסקים בחוסר במקום להסתכל על מה שיש, רוב הזמן סומכים על עצמנו שנשיג את כל מה שאנחנו רוצים או צריכים… שוכחים שיש פה מישהו שמנהל את העולם וכל מה שהוא עושה במשך כל היממה זה לחכות שנפנה אליו. אנחנו הילדים שלו, אנחנו הכל בשבילו, אנחנו פשוט לא תמיד רואים את זה.

לתפילה יש כוח עצום, אדם קורא פרק תהילים אחד וכל הרקיעים זזים למעלה. הוא עושה פעולה שאורכת 15 שניות והוא משנה את כל הטבע! זכינו במתנה היקרה הזאת, שבכוחה לשנות את חיינו ברגע אחד, תפילה. משה רבנו ע"ה בזמן שרצה להיכנס לארץ ישראל, התפלל 515 תפילות כמניין "ואתחנן" ואז בורא עולם אומר לו: די, תעצור. למה בורא עולם ביקש ממשה רבנו שיפסיק להתפלל? שהרי הוא פשוט יכל לא לקבל את התפילה שלו ולסרב לבקשתו. אלא שהדבר בא ללמדנו שלכל דבר שאדם רוצה לקבל יש מניין תפילות מסוים. עוד תפילה אחת ובורא עולם היה כביכול חייב להכניס את משה רבנו לארץ ישראל! הייתה חסרה לו תפילה אחת בלבד כדי לקבל את מבוקשו ומאחר ובורא עולם לא רצה שהוא ייכנס ארצה, הוא ביקש ממנו לחדול מלהתפלל.

אנו למדים מכאן דבר נפלא, כל דבר שנרצה לקבל, כל דבר בעולם ממש, יש לו מניין תפילות. אומר רבי נחמן: היכן שיש חוסר, או שלא התפללו כלל או שלא התפללו מספיק. אפשר להשיג כל דבר ע"י תפילה! יכול להיות שחסרה לך רק תפילה אחת כדי לקבל את הזיווג שלך, הפרנסה שלך, הבריאות שלך או כל דבר אחר שאתה מתאווה לקבל… אז לפני שאתה מבקש טובות מאנשים, לפני שאתה סומך על הידע שלך לפתור כל בעיה, לפני שאתה פונה לאנשי מקצוע, לפני שאתה שוקע בדאגה ועצבות, לפני שאתה פועל – תתפלל!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך