"רק בת הזוג שלי מאשדוד ידעה לאזן אותי, ולשמור עליי"

מנגיסטו מסגנאו (32) הגיע עד הגמר ב"הישרדות" והיה הכוכב הכי גדול על המסך הקטן, אבל ההישרדות האמיתית הייתה בחייו, כשנותר יתום בגיל 13. הוא ניהל זוגיות של שנתיים וחצי עם תושבת אשדוד, שהייתה עם משפחתה בין המשפיעות הגדולות על חייו, כיום מנגיסטו פתח בקריירה נוספת של הרצאות, ורוצה להגיע גם לאשדוד, העיר האהובה עליו, כדי להרצות בפני בני נוער. מנגיסטו: "הייתי שמח לגור באשדוד, תן לי בית על החוף המדהים ואני פה"
"רק בת הזוג שלי מאשדוד ידעה לאזן אותי, ולשמור עליי"
צילום: יח"צ

קשה שלא להתרשם מהצניעות של מנגיסטו מסנגאו, מי שהיה בגמר "הישרדות" לפני מספר חודשים. הבחור, שעלה מאתיופיה בגיל 10 וכעבור 3 שנים עבר טראומה אישית קשה ואיתה היה צריך לשרוד. "ההישרדות האמיתית שלי הייתה בחיים, לא בהישרדות", הוא מגלה לנו. מנגיסטו, היום בן 32, מעביר בימים אלה את ההישרדות האישית שלו, והעובדה שיצא ממנה רק מחוזק, זו בהחלט דוגמא לילדים ולבני נוער, חלק עולים חדשים בעצמם, שהוא רואה בהם את עצמו. "להסביר להם איך אפשר לעמוד מול כל אדם ולהיות נחוש להתקדם בחיים", הוא אומר. עכשיו הוא רוצה להגיע גם לאשדוד להרצות בפני בני נוער.

עם אשדוד יש למנגיסטו "רומן", תרתי משמע… מנגיסטו ניהל לפני כ-3 שנים מערכת יחסים בת שנתיים וחצי עם תושבת העיר, על פרטיותה הוא שומר בקנאות, אבל יש לו רק דברים טובים להגיד עליה. "היא ידעה לאזן ולשמור אותי שלא אפול, שלא אקרוס", הוא מספר. "זכיתי בה ובמשפחה נהדרת שידעה לתמוך בי. זו הייתה תקופה חשובה עבורי". מנגיסטו הרי לא ידע מהי משפחה כי בגיל צעיר שלו התפרקה, אבל אצל המשפחה מאשדוד הוא קיבל את החום שחסר לו, ואת זה הוא לא שוכח. לא פעם זה עזר לו בתקופות קשות, חיזק אותו.
החיים של מנגיסטו ידעו הרבה מורדות עד שהגיעו העליות. זה החל בגיל 13, כשעבר טראומה קשה בתוך משפחתו ונותר יתום מאם והקשר עם אביו נותק. פתאום ממשפחה שיש בה הכל הוא נותר ללא כלום, יחד עם אחיו הקטנים והגדולים יותר. הוא עבר למשפחה אומנת עם ילדים נוספים בעזרתה של עמותת "אור שלום". הבית הזה החזיק אותו עד גיל 18, ואח"כ התגייס לצה"ל והתנדב לצנחנים.

הראיון איתו היה בדיוק בסיום המילואים. לא סתם בחר ביחידה קרבית, אלא להיות בה לוחם. הוא הרי לוחם כל חייו. אומנם בחיים הפרטיים, אבל המאבק הזה, עושה רושם, לא נגמר מאז גיל 13. הוא עשה עוד מספר דברים כמו מדריך במחנה קיץ בארה"ב, תואר בחינוך גופני עד ש"התגלגל" לתוכנית הריאליטי "הישרדות", ולפני חצי שנה הפציע במסכים שלנו. מאז הוא עם יעד אחד, הנוער.

על "הישרדות" הוא מדבר בערגה. התוכנית עשתה לו באופן אישי רק טוב. לא בעובדה שהפך למוכר, אלא בנפש, למרות שבגמר הוא נוצח ורוב התוכנית נאלץ להיות באי של המודחים ולהיאבק על מקומו. "הישרדות", הוא מגלה, "הגיעה לי בזמן הכי טוב. הייתי בסוג של קריסה פנימית נפשית והם באו ברגע הנכון". למרות זאת, כל הראיון הוא מחייך. אולי סימן ההיכר שלו. לדעת לשים בצד את הקושי בחיי היום יום. גם זה מסר חשוב עבורו לתת לצעירים.

"ההישרדות האמיתית שלי הייתה בחיים. לא קיבלתי אהבה וחום ביום יום. הייתי צריך לשרוד עם 7 אחים ואחיות, אני הייתי הילד השלישי במשפחה. זה צרב לי כל החיים ועדיין צורב. כששמעתי ואני שומע ילדים או אנשים אומרים 'אני הולך לאמא או אבא שלי', זה צובט לי בלב. אלה משפטים שאני לא יכול להגיד".

לכאן נכנסה בת הזוג מאשדוד. היא ידעה "לאסוף" אותו, לתת לו כח להמשיך גם בגיל מבוגר, כשהוא עדיין סוחב את הטראומות הקשות מגיל צעיר: "חרב עליי עולמי בגיל 13. הייתי הילד הכי עצוב שיש. זוגיות זה דבר מחזק, היא שומרת ומעצבת. לא נותנת לך להתפזר. אתה נמצא בנקודה מסוימת ושומר עליה".

אז למה עזבת?
"לא רוצה להיכנס לזה. לא הייתי כנראה בזמן הנכון בחיים. אבל מי שיזכה בה יהיה מאושר".

מנגיסטו הכיר דרכה את אשדוד, תקופה של כשנתיים וחצי שהיה בשמחה חוזר אליה: "תן לי בית על הים ואני חוזר לעיר היפה הזו עם החופים היפים. גיליתי הרבה מקומות מדהימים. אשדוד היא עיר האורות החדשה".

עכשיו הוא מתרכז בהרצאות. ישמח לעשות גם באשדוד הרצאה לבני נוער: "אני רוצה לספר להם איך אני עומד בגאווה כאן. ילד שעלה בגיל 10, שאיבד את הוריו בגיל צעיר ובכל זאת הגעתי לדברים טובים. אסור לוותר. קח לדוגמא את הישרדות, שם הודחתי ובכל זאת נאבקתי והגעתי לגמר. המסר שלי שכל אחד יכול, דרך הסיפור שלי, חייב להגיע לבני נוער. הייתי רוצה להקים עמותה למען ילדים בסיכון. זה החלום שלי. לא משנה לי איפה. אשדוד יכולה להיות מקום מצוין לזה".

מנגיסטו רוצה להגשים חלום לילדים, אבל גם לו יש עוד חלום משלו: "החלום שלי הוא להגיע לערוץ הילדים. להיות שם דוגמא לכל הילדים. גם כאחד שיש לו מלא אנרגיות ונפש של ילד בן 11. הייתי רוצה תוכנית שם, בה אארח ילדים ואשמע את סיפורם או מצוקתם. לתת להם הזדמנות שאני לא קיבלתי".

אם כבר ערוצי טלוויזיה, מנגיסטו כמעט ולוהק ל"גולסטאר", התוכנית שתצולם בקרוב ושם ישתתף גם דוד רביבו מאשדוד. מדובר בתוכנית הריאליטי של כדורגל לסלבריטאים. מנגיסטו היה בקשר עם ההפקה, אבל לבסוף זה לא יצא אל הפועל. הוא בעברו שיחק כדורגל בבקעת הירדן, ואפילו היה בסגל של קטמון תקופה קצרה, ומשם הגיע למעלה אדומים. הוא משחק כקשר-חלוץ. אולי אנטיתזה לחיים שלו, בהם כל הזמן התגונן. במגרש הוא תקף…

אנשים לוחצים לו יד כשאנחנו יוצאים מבית הקפה בו נערך הראיון. רוצים תמונה. הוא תמיד לא מסרב. מדבר באדיבות ומחייך. הוא לדבריו דובר 6 שפות וזה עוזר לו להתחבר לאנשים מכל מיני מקומות וכל מיני תרבויות, ולא משנה איפה הוא. אולי הצורך שלו הוא באמת באהבה שלהם. לכן הוא מחזיר לכל סימן של אהבה שהוא מקבל. "אתה יודע" הוא לוחש לי. "אנשים מדברים איתי על הגמר וכמה הייתי צריך לזכות. הגעתי לגמר של הישרדות כנגד כל הסיכויים שזה העתק של החיים שלי. הכל כנגד הסיכויים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך