שמעון לסרי טבע למוות באשדוד האח שמואל החליט להציל חיים של אחרים

לפני שנה וחצי איבד שמואל לסרי (30) את אחיו שמעון (20), כשטבע בים בעת שטבל בחג השבועות, אנשי "איחוד הצלה" עשו הכל להציל את האח שטבע. שמואל, בנו של הרב מיכאל לסרי, החליט שהוא יקדיש את חייו להציל אנשים, והצטרף לקורס חובשים של "איחוד הצלה", בחנוכה הוא קיבל הסמכה רשמית לחובש, וקיבל "תיק חובש" מיוחד לעילוי נשמת אחיו שמעון, שמואל לסרי: "אני רוצה למנוע כאב ממשפחות אחרות. אני יודע מה זה לאבד מישהו יקר"
שמעון לסרי טבע למוות באשדוד האח שמואל החליט להציל חיים של אחרים
צילום: דוברות איחוד הצלה.

"בכל פעם שקוראים לי לאירוע באזור הים, הסיפור של אח שלי עולה לי בזיכרונות וזה תופס אותי כמה ימים". את המילים האלה אומר שמואל לסרי, נכון יותר החובש שמואל לסרי, שקיבל את הסמכתו בחג החנוכה האחרון. שמואל הפך להיות חובש ב"איחוד הצלה" בגלל האח הצעיר שמעון ז"ל, שטבע בים ואנשי "איחוד הצלה" עשו הכל להצילו. שמואל החליט שהוא יציל חיים. אמר ועשה. בחנוכה הוא הפך להיות אחד מהם, מאותם האנשים שניסו להציל את חיי אחיו האהוב.

שמואל לסרי, בן 30 נשוי ואב ל-4 ילדים, גר באשדוד. הוא זוכר את הרגעים האלה שבהם קיבלו את ההודעה המרה. שמואל משחזר את הרגעים הארורים האלה: "לפני שנה וחצי לערך, בחג השבועות, היינו אצל ההורים בבני ברק בשבת וקיבלתי הודעה דרך חברים. קיבלתי הודעה שהאח שמעון, 20, שלומד בישיבת 'כנסת ישראל' באשדוד, הלך לים לטבול לפני שבועות, דבר הנהוג אצל בחורי ישיבות. הוא נסחף בחוף ליד הנמל. הוציאו אותו מהמים ללא הכרה. החברים מ'איחוד הצלה' עשו מאמצים והם ניסו להחיותו במשך שעה ויותר. הביאו אותו למצב שמכונה מנשימה אותו".

קשה לשמואל להמשיך. הזיכרונות צפים אצלו שוב. אבל הוא אוזר כוחות וממשיך: "כעבור מספר ימים שמעון נפטר. לא ידענו כי זה היה חג ושבת וקיבלנו את הודעת האיוב שהוא נפטר". שמואל לא ידע את נפשו. החברים מ"איחוד הצלה" סיפרו לו כי בקרוב נפתח קורס חובשים ואולי כדאי לו להצטרף. שמואל החליט במקום שזה הייעוד שלו.

3 חודשים אחרי המקרה אכן נפתח קורס של "איחוד הצלה", שמואל כבר היה אחד מהלומדים בקורס. שמואל: "החלטתי שאני נרשם. אני רציתי להירשם בכדי למנוע צער מאנשים כמו שאני עברתי. הכל לזכר אחי. רציתי מאוד להציל חיים שלא יהיה כאב נוסף. אני יודע מה ההרגשה לאבד אדם קרוב ויקר. אם אני יכול למנוע זאת מאחרים, אז זה עבורי עולם ומלואו".

וזה קרה. מוקדם משחשב… שמואל לסרי, שרק עתה סיים קורס חובשים, הצליח גם להציל כבר חיים. הצליח לעמוד במטרה שקבע לעצמו. זה היה באחד המקרים שהגיע אליהם ראשון כחובש ב"איחוד הצלה", ברחוב העצמאות בסיטי. אישה מבוגרת, סיעודית 100 אחוז, קרסה. הבת שלה עשתה עליה החייאה. כשהגיע למקום בתוך פחות מחצי דקה על האופנוע, הצליח שמואל להחזיר לאישה דופק ולהחזירה להכרה מלאה ויציבה. "זו הייתה הצלת חיים מלאה", הוא מספר בגאווה גדולה.

לסרי עבר קורס של עזרה ראשונה בשטח ברמה הכי גבוהה שיש, קורס של 8 חודשים. אח"כ עבר תקופה של סטאז', שזה 10 מקרים. "לראות איך אתה בשטח, שידעו שאתה יודע מה לעשות", מסכם שמואל. לפני שלושה חודשים בדיוק סיים את הסטאז', כשעבר מבחן על ידי פרמדיק ובחנוכה החליטו להעניק לו את התואר רשמית, "חובש באיחוד הצלה".

לסרי: "בחנוכה זה היה האירוע שבו החליטו לתת לי את תיק החובש, שזה תיק שמלווה כל אחד מאיתנו כשיש קריאה לאירוע. המחווה של אנשי 'איחוד הצלה', שהחליטו להעניק לי תיק חובש לעילוי נשמת אחי שמעון יוחאי, זו מחווה שלא תשכח. מחווה שריגשה אותי".

בין המעניקים את התיק בטקס, היה אביו הרב מיכאל לסרי, מהרבנים הידועים והמוכרים. האב נכח אף הוא באירוע בחנוכה שיועד עבור אנשי "איחוד הצלה" ובנות זוגם, להחזיר להם ולו במעט על השעות הרבות בהן הם נותנים מזמנם ופועלים להציל אחרים. הרב לסרי הרצה שם על זוגיות והתכבד בהגשת התיק לבנו הנרגש.

שמואל, יוצא לך לחשוב על אחיך כשאתה עושה החייאה?
"כשאני עושה החייאה בכל הכח, אני חושב עליו ואומר – אני אציל את מי שנמצא איתי. הייתי רוצה להיות חובש בהחייאה של אחי ולהציל אותו. אני יודע שהמתנדבים שהיו שם עשו הכל, הייתה החייאה של שעה וזה המון, אני יודע היום שזה הרבה מאוד זמן".

שמואל לסרי חוזר לאירוע של טביעת אחיו שמעון ז"ל, בכל פעם כשהוא מגיע לאירוע בקרבת הים. לסרי מספר על אירוע כזה: "קרה לי שהזעיקו אותי לים. זה נתן לי פלשבק, תופס אותך אחר כך עוד כמה ימים. היה מקרה לפני כחודשיים, המשטרה הודיעה על חשש לחיי אדם במרינה הכחולה, אדם שרוצה להתאבד. הגעתי עם אברהם פורגס ועוד חובש איתי. הגענו למקום וראינו אדם על סירה עם משקולות של 20 קילו שקשורות גם לצוואר שלו. הוא קפץ למים בסופו של דבר, למרות שניסינו להגיע אליו ולדבר איתו. ניסינו להוציא אותו ומספר אנשים קפצו למים לחפש אותו. לבסוף לאחר 6-7 דקות הוא הוצא מהמים ללא הכרה. 35 דקות ניסינו להציל אותו, עשינו החייאה ולמרבה הצער לא הצלחנו להציל אותו. המקרה הזה, בגלל שהיה קשור למים, נגע בי וממש גמר אותי. חשבתי שאולי יכולנו להציל אותו. הרגשתי שאני חייב להציל אותו".

אתה רואה דברים אחרת היום?
"אני רואה את זה כחובש, מה שלא הייתי עד היום. מה שחשוב לי להגיד שכמעט כל אחד יכול להציל חיים, וזה חשוב לפעול כמה שיותר מהר ולהזעיק עזרה. אנחנו ואחרים נגיע להציל את האדם. זה הכי חשוב, החיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך