אלי חכמון ייצא לניירובי לסייע לילדים בסיכון

אלי חכמון, שופט הכדורגל מאשדוד, עוסק שנים רבות בפעילות למען תמיכה בנוער במצוקה. הוא עורך פרויקט משותף עם קבוצות ליגת העל והלאומית בכדורסל, בקידום נוער בארץ, עכשיו הוא יעזור גם לילדים במצוקה בניירובי (דרום אפריקה)
אלי חכמון ייצא לניירובי לסייע לילדים בסיכון

ב-11.12.18 שופט הכדורגל אלי חכמון יגיע עם עשרות מדריכים, אשר הינם מאמני כדורסל, לעזרה לילדים ונוער בניירובי. הם יקבלו הכשרה על כל המתודות החינוכיות, יבצעו אימוני דוגמא, יבקרו בשכונות העוני ויחלקו ציוד ספורט לקבוצות, חולצות ונעליים לילדים, וכמובן כדורי סל למרכזים שיארחו את המשלחת מישראל בראשות חכמון. הצפי כיום בקניה לעבוד עם 5000 ילדים ברחבי המדינה: ניירובי, קיסומו וקרקגו, ויטוסו ממקום למקום להכשיר בכל עיר את צוות האימון.

מי שחבר לחכמון היא קרן TAG International העוסקת בפיתוח בעולם השלישי על ידי 2 משאבים: חינוך וחקלאות. חכמון מספר: "הם עקבו אחרי הפרויקט בארץ שאנו מפעילים. הם הגיעו אלינו לבחון את השותפות עמנו בתרומה נוספת של המתודה החינוכית דרך הספורט שפיתחנו כאן בישראל. לאחר החלטה משותפת החלטנו להרים את הכפפה, ולהיות חלק מהבסיס לסייע לעולם השלישי דרך הספורט, ולהגיע לקבוצות הליגה בניירובי, לאתר מדריכים, למצוא מנהל לפרוייקט וגיוס מתנדבים. הכל הבשיל עד לכדי ביצוע. בתהליך שותפים משרד החוץ, שגריר ישראל בניירובי נח גל גנדלר, מנהלת ליגת הכדורסל בניירובי, ממשלת קניה ועוד גוף מאיטליה אשר מעוניין להכניס את הפרוייקט אליו".

הפרויקט עליו מדבר חכמון הוא פרויקט תכנית סלים לילדים Hoops For Kids, שהוא מוביל עם שחקני כדורסל מהליגה המקצוענית (על ולאומית, נשים וגברים) מגליל וקריית שמונה ועד הפועל באר שבע בדרום, מתנדבים ומשמשים מאמני כדורסל עבור ילדים נוער בסיכון.

הפעילות מתקיימת לאחר שעות לימודים, בשיתוף החברה למתנסים, מועדוניות עירוניות ורווחה, עיר ללא אלימות ועוד. כל מאמן מדריך בין 15-20 נוער בסיכון, הרעיון בבסיסו הינו הקמת מנטור מלווה לכלל הילדים במהלך העונה. "אנו בפרויקט סלים לילדים משתמשים בכישורי חיים, בעזרת השחקנים ושיטות עבודה בכדורסל. לכל קבוצה יש רכז, העוסק בלימוד וטיפוח כישורי חיים כמו עבודת צוות, הגדרת המטרה העיקרית, מנהיגות, תקשורת חיובית. אחת המטרות העיקריות של התוכנית הינה לקחת נוער הנמצאים בשולי החברה ולגרום להם להרגיש חלק מיוחד וחשוב בתוך הקהילה", אומר חכמון.
פרויקט סלים לילדים HFK לוקח את הנערים למשחקי כדורסל של הקבוצה המלווה, כמו כן מממנים הסעות למשחקים ולפעילות במהלך השבוע. וזאת בכדי להחזיר אהבה שהם קיבלו מהקבוצה, לעודד את השחקנים ואת הצוות. הפרויקט HFK יוצר מסגרת עבור השחקנים, כמו גם מחבר את האוהדים, השחקנים ובני נוער לתת בחזרה לקהילה חלק ממה שחוו וקיבלו בפרויקט. מי שתורם ראשי של הקרן הוא דויד קולבורן, אשר משקיע ימים ולילות עם בני משפחתו ובתו רייצל, בכדי לעשות טוב בעולם ולסייע לאלפי ילדים.

כיום ברחבי הארץ יש השפעה על אלפי ילדים, ויש רשימת המתנה של מספר רשויות להיכנס לתכנית, אולם נבנו קריטריונים לקבלת התכנית. כיום ישנם 9 קבוצות בפרויקט נשים: מכבי רמת חן, הפועל פ"ת. גברים: הפועל באר שבע, מכבי קרית גת, אליצור אשקלון. מכבי ראשון לציון, הפועל תל אביב, עירוני נתניה, גליל קרית שמונה. הפרויקט של חכמון פועל בתדירות של 7 אימונים שבועיים, כולל נסיעה למשחק כדורסל בעיר אחת לשבועיים. הפעילות כוללת אימונים קבוצתיים, 4 מפגשים עם הקבוצה מליגת העל, פעילות שיא כלל ארצית ועוד.

חכמון: "החלום שלי לראות את כל הילדים מחייכים, נהנים, מחכים לפעילות, מתקדמים בחייהם וחולמים על עתיד טוב. הלוואי שיבואו גופים שירצו לסייע ולתרום עוד לפרויקט וזה יכול להיות בכל דבר: חולצות, כדורי סל, ציוד, הסעות או כל דבר אחר. ככל שנגדיל את מעגל הנתינה, נצליח להציל עוד נפש אחת, עוד ילד שיצליח להתמודד עם הקשיים האוביקטיביים שיש לו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך