הצילו פעוטה שטבעה והחזירו אותה לחיים רגילים

בחג סוכות האחרון טבעה פעוטה בבריכה פרטית באשדוד, צוות מד"א שהגיע לזירה הצליח להציל את חייה ולפנותה לביה"ח, אלא שעננה כבדה ריחפה מעליה בעקבות החשש לנזק מוחי כבד כאשר אמש התברר כי הוסר החש והיא בריאה ושלמה, הבוקר מגולל בפנינו פרמדיק מד"א את שהתרחש
הצילו פעוטה שטבעה והחזירו אותה לחיים רגילים

בחג סוכות האחרון, משפחה נופשת, אווירה נעימה ומלאת הנאה ופתאום: הפעוטה טובעת מול עיניהם ההמומות של ההורים. האב מושה את הפעוטה מהבריכה ובידיים רועדות מחייג למוקד 101 של מד"א, שם תורני המוקד מזניקים לעברו כוננים וצוות טיפול נמרץ.

החובש הבכיר יוגב בן יהודה, בן 27, היה הראשון להגיע לזירה: "הייתי במשמרת במד"א, ממש ברחוב הסמוך למקום האירוע, כשקיבלתי את הקריאה. מיד הודעתי למוקד שאני מקבל את הקריאה ונסעתי במהירות למקום. בתוך דקה אחת מרגע הקריאה כבר עמדתי בפתח ביתה של המשפחה וראיתי את האב המבוהל ואת הפעוטה, כבת שנתיים, שמוטה בין זרועותיו. לקחתי אותה במהירות מבין ידיו, השכבתי אותה בניידת מד"א ובדקתי אותה. היא הראתה סימני דופק אך הייתה מחוסרת הכרה ולא נשמה. מיד חיברתי בלון חמצן והתחלתי להנשים אותה עד הגעת צוות ניידת טיפול נמרץ. הסיוע הנשימתי שהענקתי לה אכן שיפר את מצבה פלאים, כי כשצוות הנט"ן בדק אותה הוא מצא שהיא נושמת עצומונית. שזהו נתון מעודד מאוד."

מתנדב מד"א יוסי צמח, בן 29, הגיע למקום ככונן. הוא מספר: "קיבלתי את הקריאה באפליקציית מד"א כשישבתי לאכול עם משפחתי ארוחת חג בחול המועד סוכות. הבנתי מייד את חומרת המצב ויצאתי במהירות מהבית. הגעתי למקום בתוך דקות אחדות ושמחתי לראות את צוות האמבולנס של מד"א מעניק טיפול לפעוטה. האב היה מבוהל מאוד וסיפר לנו שהיא שהתה במשך כדקה מתחת למים, וכשהוא הוציא אותה מהבריכה היא לא הראתה סימני חיים. הוא התחנן אליי בבכי שנציל אותה ונחזיר את בתו לחיים. סייעתי לצוות האמבולנס לבצע הנשמות ונטרנו את מצבה בתשומת לב גדולה, כוון שהיא לא הייתה יציבה וחששנו שמא היא תאבד שוב דופק ונשימה. היא פונתה לבית חולים קפלן על ידי צוות טיפול נמרץ כשהיא במצב בינוני.

המקרה שלה נגע ללבי מאוד. אני אב לשני ילדים קטנים והפכתי רגיש למקרי חירום שמעורבים בהם תינוקות, פעוטות וילדים. חשבתי על האירוע הרבה לאחר שהסתיים.
הלכתי לבקר את המשפחה לאחר מספר ימים ופגשתי את האב. הוא החל לבכות כשראה אותי והודה לי ולכל צוותי מד"א על העבודה המדהימה, ניגשתי לילדה והייתי המום כשראיתי אותה רצה, שמחה וצוחקת. היא שיחקה עם משפחתה והייתה בריאה ושלמה. שבוע לאחר מכן האבא עדכן אותי שהיא שוחררה מבית חולים ללא נזק מוחי. זה היה בשבילי מאד מרגש ואין מילים שיוכלו לתאר את מה שהרגשתי באותו רגע."

גם יוגב הגיע לבית החולים כדי לפגוש את  הפעוטה ומשפחתה: "הרגשתי שמחה גדולה לראות אותה כשהיא חזרה לחיים ללא שום נזק במוח, היא שיחקה ואפילו קפצה עלי כשראתה אותי. התנהגה בטבעיות כאילו שאנו מכירים מאיזשהו מקום. אני יכול להגיד תודה שזה מה שזכיתי לעסוק בו ובאמת להצליח לראות אותה חוזרת לחיים. כל העבודה במד"א נותנת לך זווית שונה לגבי החיים, אתה מסתכל עליהם יותר ברצינות והיכולת להציל חיים ולשנות חייהם של אחרים נתנה לי המון בגרות לחיים."

יוסי מסכים : "מד"א לגמרי שינה לי את החיים,  החיים מקבלים משמעות אחרת פתאום."

צילום : דניאל דרובישבסקי, תיעוד מבצעי מד"א.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך