"נעים להכיר, הבת שלך…"

עדנה בריל מאשדוד, בצוותא עם יפעת דננברג ילידת העיר ושושי ליבנה, יעזרו לך להכיר טוב יותר את הבת שלך. בסדנא בת 3 שעות הן עורכות מפגש אינטימי בין אמהות לבנות, בכל נושא אפשרי, ועוזרות להן להכיר קצת מקרוב אחת את השנייה, בריל: "אנחנו מלמדות איך לקיים דיאלוג עם האדם הכי קרוב אליהן"
"נעים להכיר, הבת שלך..."

"הגענו אחרי ויכוח בבית כועסות, בהמשך הערב התרגשנו, למדנו, חווינו חוויה מדהימה ובסוף הערב יצאנו מחייכות ומחובקות". את זה כתבו אמא ובת, רגע אחרי שסיימו סדנא שנקראת "דייט אמא ובת", או במילים אחרות איך לעבור את גיל ההתבגרות של הבת שלך וגם ליהנות מהדרך. את הסדנא הזו, איך להכיר יותר טוב את הבת שלך, יוצרות 3 מרצות, כל אחת בתחומה. אחת מהן היא עדנה בריל מאשדוד וחברותיה הן יפעת דננברג ילידת העיר ושושי ליבנה.

המסר של בריל לאמהות הוא: "אנחנו בטוחות שכאשר את מסתכלת מהצד על בתך המתבגרת, את מתמלאת גאווה, איזו אישה מיוחדת גדלה לך בבית. יש כל כך הרבה דברים שהיית רוצה לומר לה, לשתף אותה מהחוויה שלך, ולהפוך את המעבר בין נערה לאישה לקל ופשוט יותר לשתיכן".

בריל מספרת כי הגיעה לעניין בגלל השיער שלה… בריל: "אני פרסיה. הגעתי לארץ בשנות ה-60. הנושא של השיער היה טראומתי עבורי וישב לי על הנפש. עבדתי בקמ"ג (קרית-המדע הגרעיני) וכשיצאתי לפנסיה, שוב עלה עניין הטיפוח. חלק ממשפחתי סבלו מהגזזת והמראות של השיער לא הניחו לי, והחלטתי שאני אלמד את הנושא, של טיפוח אחרות". משם זה התחיל.

אבל משם זה התפתח. המדובר בסדנא בת 3 שעות בהן האמא והבת מקבלות הרצאה ופעילות מעדנה בנושא טיפוח השיער. יפעת, שהיא מנחת הורים בעלת תואר M.A , נותנת כלים לדיאלוג, ושושי ליבנה שהיא סטייליסטית, נותנת כללים ללבוש. כמו לדוגמא שדרוג של תלבושת אחידה או איך להתלבש בלי "להתרושש".

הערב נפתח "במעגל נשים". "כמו פעם סביב המדורה", היא מספרת. "אנחנו מדליקים נר ומביעות משאלה מה האמא הייתה רוצה עבור בתה ומה הילדה הייתה רוצה מאמה". הערב מסתיים במסיבת ריקודים של הבנות והאמהות.

בריל: "הנושאים הם תזונה נכונה, מיניות, דימויי גוף, היגיינה, אקנה וטיפולים בפנים, טיפוח השיער והעור ועד הקניית כלים להתמודדות בגיל הכל כך בעייתי והכל כך מאתגר הזה, כמו גיל ההתבגרות. בסדנא אנחנו מלמדות איך לקיים דיאלוג נכון ופתוח, עם האדם הכי קרוב אליהן. להימנע מהתנהגות קיצונית שאח"כ לוקח זמן להתגבר עליה".

אחת הבנות כתבה לשלוש: "היה מוש… כל כך נהניתי מזמן איכות עם אמא". משפט כזה מבחינתן הוא הכל. כי האמא וגם הבת זקוקות בסך הכל ליד מכוונת לפעמים. כי הרי בסופו של דבר הן הקרובות ביותר אחת לשנייה.

ומה עם בנים ואבות, אתם שואלים? גם אנחנו שאלנו. עדנה: "אתה לא מבין כמה פניות יש לנו לערוך סדנא לאבא ובן. כמו שזה נראה זה הדבר הבא שלנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך